Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@04:51:36 GMT

۹۱.۵ درصد آب سد نمرود متعلق به سمنان است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۵۴۲۰

۹۱.۵ درصد آب سد نمرود متعلق به سمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان بعدازظهر سه‌شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان به میزبانی سالن غدیر استانداری بابیان اینکه ۹۱.۵ درصد آب سد نمرود متعلق به سمنان است، ابراز داشت: با توجه به اینکه سرچشمه این سد از استان‌های هم‌جوار جاری است لذا همین موضوع پیچیدگی بحران آب را دو جندان می‌کند.

وی بابیان اینکه مسئولان استان سمنان باید پیگیر موضوع حق آبه سد نمرود باشند، افزود: گشودن این گره تنها با رمز وحدت و همدلی بین مسئولان خواهد بود که انتظار می‌رود بر مدیریت منابع آبی سمنان از سد نمرود مسئولان بر راه‌حل‌های موجود توافق بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بابیان اینکه مشکل تأمین آب ۷۷۰لیتر در ثانیه شاهرود با حفر سه حلقه چاه رفع شده است، ابراز داشت: در این شهرستان مقرر شد تا حلقه‌های چاه داخل ادارات برای وصل شدن به مدار آماده باشد تا در صورت بحران آب بتوان به‌صورت موقت آب موردنیاز را وارد مدار کرد.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: کاهش ۳۰ درصد میزان مصرف آب شهرداری‌ها برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است که خوشبختانه اغلب شهرداری‌های استان این مورد را به‌خوبی رعایت کردند.

وی افزود: کاهش میزان بارندگی و بروز پدیده خشک‌سالی امسال باعث شد تا سدهای آبی نتوانند برق موردنیاز را تأمین کنند و چهار هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های برق‌آبی کاشته و قطعی برق امسال را طی تابستان رقم زد و باید توجه داشت که کشور درگیر سال آبی بسیار سخت است و این مهم می‌طلبد تا درزمینهٔ مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

کد خبر 4400488

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای سمنان استانداری سمنان شورای حفاظت از منابع آب مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شیراز شهرکرد بیرجند یاسوج احتکار مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه

معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه از منهدم کردن دو پایگاه متعلق به گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • این قهرمانی متعلق به آنچلوتی است نه بلینگام
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند