Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان گفت: ۱۸ نفر از قضات محاکم زنجان به همراه تعدادی از قضات شورای حل اختلاف با حضور در زندان مرکزی، با ۱۳۰ نفر از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار کردند. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، یارمحمدی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان اعلام کرد: در راستای منویات ریاست معزز قوه قضاییه و دستورات رئیس دادگستری در جهت کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به مشکلات زندانیان، ۱۸ نفر از قضات محاکم زنجان به همراه تعدادی از قضات شورای حل اختلاف با حضور در زندان مرکزی، با ۱۳۰ نفر از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‏‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار چهره به چهره، محکومین مالی و کیفری و زندانیان تحت قرار، مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح و  در چارچوب قانون راهنمایی‌ها و ارشادات لازم را به آنها ارئه شد.    همچنین در این دیدار به برخی از محکومین نیز مرخصی روزانه و ساعتی تحت‌الحفظ مأمورین اعطاء گردید.
وی با اشاره به اینکه هرسال دو بار کل قضات استان زنجان از زندان بازدید و با زندانیان ملاقات می‌کنند گفت: این دومین تجربه حضور قضات محاکم زنجان به همراه قضات شوای حل اختلاف و به صورت جمعی در زندان بود و امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده این روند در سه ماهه سوم نیز ادامه یابد.
وی نتیجة حضور قضات در زندان را آشنایی با محیط زندان و وضعیت نگهداری آن‌ها و آگاهی از مشکلات محبوسین و ارائه راهکار‌های لازم در جهت کاهش حبس زندانیان دانست.

یارمحمدی با اشاره به اینکه هرچقدر دیدار مقامات قضائی با زندانیان بیشتر باشد، قطعاً اتخاذ تصمیم آن‌ها بیشتر منطبق با واقعیت خواهد بود. نتیجه حضور قضات در زندان را دو طرفه اعلام که باعث می‌شود افراد محبوس شده در کمترین مدت و به صورت مستقیم و بدون هیچگونه محدودیت و تشریفاتی با قاضی صادر کننده حکم خویش ملاقات و مشکلات و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.   وی افزود: از طرفی این احساس در آن‌ها به وجود آید که بعد از صدور حکم ارتباط وی با مقام قضائی قطع نگردیده و این بار قاضی نه از بابت محاکمه، بلکه از جهت رفع مشکل وی در زندان حضور یافته تا در راستای رأفت اسلامی و اختیارات مصرح در قانون مجازات اسلامی، زمینة بازگشت وی به جامعه را فراهم آورد.

یارمحمدی با بیان اینکه قضات محاکم با صدور رأی به هیچ وجه من‌الوجوه فارغ از وضعیت زندانی نبوده، اظهار داشت: در این راستا با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در هر هفته دو نفر از قضات محاکم در زندان حاضر و با کسانی‌که درخواست ملاقات با مقام قضائی را نموده‌اند، دیدار و راهنمایی‌های لازم را در جهت حل مشکلات آن‌ها ارائه می‌نمایند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری زنجان دیدار با زندانیان شورای حل اختلاف زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمد کریمی با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال و در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

مهندس کریمی افزود: ۹۵ درصد درخواست های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه اندازی کارگاه ها، گلخانه ها و... به شرکت آب و فاضلاب از سراسر استان در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

وی در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص گفت کلیه درخواستها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می گردد.

وی افزود: در کمیسیون انشعابات خاص (غیرخانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست های متقاضیان موافقت شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: ۴۰مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مهندس کریمی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارایه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان چهارمحال و بختیاری فراهم نماید.

مهندس تقی صالحی زاده مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع آب و دبیر کمیسیون انشعابات خاص نیز در این خصوص گفت:تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903312

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر