Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:41:19 GMT

«داستان» ما به سر رسید- مریم انصاری سعید*

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۵۷۴۵

«داستان» ما به سر رسید- مریم انصاری سعید*

تهران- ایرنا- حالا کارتن‌ها جمع شده و اتاق خالی از خنده‌ها و قلم‌ها و گلدان‌های نویسندگان و روزنامه‌نگارانی است که تا دیروز اعضای تحریریه «همشهری داستان» بودند، یکی از شریف‌ترین و اصیل‌ترین ماهنامه‌های روزگار ما.

پل استر، نویسنده‌ی آمریکایی، جایی گفته نیاز کودک به داستان همان‌قدر ضروری است که نیاز او به غذا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من اما فکر می‌کنم ولع انسان به روایت و داستان سن و سال نمی‌شناسد، که اگر می‌شناخت روزهای اول هر ماه چشم ما آدم بزرگ‌ها روی پیشخان دنبال قطع متفاوت و جلدهای خوش رنگ و لعاب «همشهری داستان» نمی‌گشت. مجله‌ای که در ابتدا دوره‌ کوتاهی با سر و شکلی متفاوت متولد شد اما از اوایل تابستان سال 89 با سردبیری نفیسه مرشدزاده فرم تازه‌ای پیدا کرد و خیلی زود با سلیقه خوب و کیفیت بالای داستان‌ها، روایت‌ها و ترجمه‌هایش تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نشریه‌های ادبی این سال‌ها شد. نشریه‌ای که بدون جار و جنجال‌های معمول آرام آرام نویسندگان و مترجمان تازه‌ای را به ما معرفی کرد و لذت فراموش شده‌ خواندن را با نگاهی نو و نثری سرحال دوباره به یادمان آورد.
با تغییراتی که از ماه‌ها پیش در گروه مجلات همشهری شروع شده، تمام اعضای تحریریه مجله با توجه به شرایط جدید دیروز استعفا داده و شماره‌ آخر «داستان» با تیم سابق مهر ماه منتشر می‌شود. عده‌ای می‌گویند مجلات و البته «همشهری داستان» ارث پدری هیچ کدام از نویسندگان نیستند اما به قول یکی از همکاران نام‌آشنای مجله نسیم مرعشی، نویسنده کتاب‌های پرفروش «پاییز فصل آخر سال است» و «هرس»، این تک تک اعضای تحریریه بودند که «همشهری داستان» را تبدیل به همین داستان دوست‌داشتنی و حرفه‌ای کردند. آن ها بدون شک صاحبان حقیقی نشریه بودند که امروز تبدیل به صاحبان عزای از دست رفتن این اتفاق فراموش‌نشدنی شده‌اند. البته داستان پس از مهر ماه هم قرار است با آدم‌هایی تازه دوباره منتشر شود اما همه می‌دانیم مجله تا چه حد وابسته به نگاه، سلیقه و رنگ و بوی اعضای تحریریه است و طبعاً شماره‌های بعدی هویت متفاوتی خواهند داشت، هرچند با حفظ فرم و شکل ظاهری مجله.
دوست دارم فکر کنم هنوز عشق و خاطرات خوب تعداد زیادی خواننده و نویسنده با یک نشریه 8 ساله برای آن‌هایی که تصمیم‌گیر هستند، ارزش دارد و مثل بخش پایانی همشهری داستان می‌توانیم منتظر یک «پایان خوش» باشیم اما دریغ که خبر خداحافظی جمعی با یک مجله هم این روزها بین باقی خبرهای بد ریز و درشت گم می‌شود و زودتر از آنچه تصور می‌کنیم، فراموش.
*خبرنگار ایرنا
فراهنگ**9392** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي داستان مجلات همشهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد

آبی‌های لندن در یک بازی خانگی از هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس، قاطعانه به برتری رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از سی‌و‌ششمین هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، عصر امروز (یکشنبه) از ساعت 16:30 به وقت تهران، در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن، تیم‌ فوتبال چلسی پذیرای رقیب همشهری خود وستهام بود و موفق شد حریفش را با نتیجه پرگل 5 بر صفر شکست دهد.

جشنواره گل آبی‌های لندن توسط بهترین گلزن‌شان کول پالمر و در دقیقه 15 آغاز شد. پالمر با این گل اختلاف خود با رقیب اصلی‌اش در جدول برترین گلزنان لیگ جزیره، ارلینگ هالند 25 گله را به 4 گل کاهش داد و به تنهایی بالاتر از الکساندر ایزاک مهاجم نیوکاسل در رده دوم قرار گرفت.

 15 دقیقه بعد دومین گل این تیم به وسیله کانر گالاگر رقم خورد و در دقیقه 36 نونی مادوئکه اختلاف را به سه گل افزایش داد. در ادامه نیکلاس جکسون در دقایق 48 و 81 دو گل دیگر به گل‌های چلسی اضافه کرد.

چلسی با این نتیجه 15 امتیازی شد و با 54 امتیاز از 35 بازی، موقتاً جای منچستریونایتد را در رده هفتم جدول گرفت. این در حالیست که شیاطین سرخ 34 بازی انجام داده‌‌اند.

چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد

همزمان با این بازی برایتون میزبان استون‌ویلای رده چهارمی بود که این بازی با برتری یک گله برایتون خاتمه یافت.

در آخرین و مهمترین بازی امروز لیگ برتر انگلیس، از ساعت 19 به وقت تهران، لیورپول مدعی جا مانده کورس قهرمانی در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام خواهد بود.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس آرسنال 83 امتیازی صدرنشین است، منچسترسیتی با یک بازی کمتر و 82 امتیاز در رده دوم قرار دارد و لیورپول هم با 75 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • سردار آزمون وسط معرکه | دستاورد؛ جدا کردن!
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • سجده شکر، پاسخ ساسان به حاشیه‌سازان(عکس)