Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت گسترده کاربران فضای مجازی در عربستان از اظهارات اخیر شاهزاده سعودی «احمد بن عبدالعزیز» علیه ماجراجویی های شاه و ولی‌عهد این کشور می‌تواند مقدمات براندازی سلمان و پسرش را فراهم کند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وبگاه خبری «الخلیج آنلاین» در یادداشتی با عنوان «بیعت سعودی‌ها با شاهزاده احمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..آیا ملک سلمان سرنگون می‌شود»، نوشت، در این یادداشت آمده است: بار دیگر صدای انتقادها از درون خانواده حاکم عربستان سعودی علیه سیاست‌های داخلی و خارجی ملک سلمان و پسرش محمد بلند شده است.

این انتقادها نتیجه تظاهرات اعتراضی در مقابل منزل احمد بن عبدالعزیز آ ل سعود، برادر پادشاه عربستان سعودی در لندن نمایان شد. تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی، مداخله عربستان در جنگ یمن را محکوم کرده و ملک سلمان و فرزندش را مسئول بحران‌های منطقه توصیف کردند.

تظاهرات کنندگان شعار «سرنگون باد آل سعود جنایتکار» سر می‌دادند و شاهزاده سعودی در گفت‌وگو با معترضان علیه تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن و کسانی که اقدامات آل سعود را محکوم می‌کردند، ضمن جدا کردن حساب آل سعود از پادشاه و ولی‌عهد عربستان، از آنها خواست تا ملک سلمان و پسرش را مورد انتقاد قرار دهند.

اظهارات این شاهزاده سعودی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب بسیاری وسیعی داشت، اشاره آشکاری به میزان اختلافات و جبهه‌بندی‌های درون خاندان آل سعود دارد.

به دنبال این اتفاق، کاربران و فعالان اینترنتی سعودی با به راه انداختن هشتگ توییتری (با احمد بن عبدالعزیز به عنوان پادشاه بیعت می‌کنیم) بیعت با این شاهزاده سعودی را به عنوان پادشاه عربستان سعودی خواستار شدند.

«احمد بن عبدالعزیز» (زاده ۵ سپتامبر ۱۹۴۲) به مدت هفت سال قائم مقام وزیر کشور (1975 - 2012) و از ژوئیه تا نوامبر سال 2012 میلادی به مدت پنج ماه وزیر کشور عربستان بود، عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه وقت سعودی با برکناری وی، «محمد بن نایف» را جایگزین او کرد.

بن عبدالعزیز در نوامبر گذشته و ساعاتی پیش از بازداشت یازده نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شد. شاهزاده احمد سی و یکمین فرزند پسر عبدالعزیز مؤسس پادشاهی عربستان و کوچک‌ترین فرزند از هفت پسری است (فهد، سلطان، نایف، عبدالرحمن، ترکی، سلمان و احمد) که مادر آنها «حصه بنت احمد السُدیری» است و به همین دلیل به هفت سدیری معروف شده‌اند.

اگر قانون نانوشته (یا عرف) عربستان رعایت شده بود، باید او به جای محمد بن سلمان به عنوان ولی‌عهد معرفی می‌شد تا بعد از سلمان به پادشاهی برسد. او یکی از فرزندان بانفوذ بنیانگذار عربستان و از قوی‌ترین نامزدهای جانشینی ملک سلمان است و بزرگ‌ترین تهدید برای رؤیاهای محمد بن سلمان محسوب می‌شود.

احمد بن عبدالعزیز در نوامبر گذشته و ساعاتی پیش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به خروج و عزیمت به آمریکا شد.

 صرف نظر از اینکه این شاهزاده سعودی روی حرف خود بماند یا نماند اما همین کلیپ منتشر شده از وی در شبکه‌های اجتماعی به عقیده برخی کاربران و فعالان قوی‌ترین پاسخ خاندان حاکم علیه ملک سلمان و فرزندش از سال 2015 تاکنون است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قدس آنلاین محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده