Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  بدين وسيله به اطلاع مي رساند، با توجه به هماهنگي‌هاي بعمل آمده با دانشگاه FHM  آلمان و مرکز تلک،
بدين وسيله به اطلاع مي رساند، با توجه به هماهنگي‌هاي بعمل آمده با دانشگاه FHM آلمان و مرکز تلک، مقرر شده است براي دومين بار در جمهوري اسلامي ايران آزمون زبان آلماني مرکز تلک (TELC) كه يك آزمون تعيين سطح به زبان آلماني بوده و در کشور آلمان، سراسر اروپا و جهان نيز برگزار مي شود، توسط مراکز مجاز به شرح زير در سطح A2 برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1- پرديس دانشگاه شهيد بهشتي
2- سازمان مديريت صنعتي
3- موسسه فرهنگي و هنري ايرسافام
مدرک و گواهي حاوي نتيجه آزمون، توسط مرکز تلک و دانشگاه FHM در آلمان صادر خواهد شد. مدرک آزمون تلک (TELC) معادل مدرک آزمون گوته و مورد تاييد سفارت آلمان در ايران است. اين گواهي به عنوان دانش پايه براي اخذ پذيرش و ادامه تحصيل و کار در دانشگاه هاي آلماني زبان اروپا به خصوص براي دوره هاي پيش آمادگي PSP براي پنج گروه هدف به شرح ذيل کاربرد دارد و مورد قبول همه شرکت ها و مراکز دولتي جهت پذيرش کار و مهاجرت مي باشد.
دوره PSP يك دوره پيش آمادگي شامل ٦٥ درصد زبان آلماني تخصصي و ٣٥ درصد موضوعات فرهنگي و تخصصي ادغام در محيط كاري و فرهنگي آلمان براي پنج گروه هدف مي باشد:
1- ديپلمه هايي كه قصد معادل سازي مدرك ديپلم ايراني خود به ديپلم آلماني براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي در همه دانشگاه هاي آلماني را دارند، که خود به سه دسته تقسيم مي شوند:
1-1- ديپلمه هايي كه مي خواهند در رشته هاي مهندسي ادامه تحصيل بدهند (PSP technic).
1-2- ديپلمه هايي كه مي خواهند در رشته هاي علوم انساني ادامه تحصيل بدهند ( PSP business) .
1-3- ديپلمه هايي كه قصد ادامه تحصيل در رشته هاي علوم پزشكي را دارند، ( PSP medicine).
2- افرادي كه با مدرك كارشناسي مي خواهند وارد دوره كارشناسي ارشد بشوند (در رشته دلخواه).
3- افرادي كه با مدرك كارشناسي ارشد مي خواهند وارد دوره دكتري به زبان آلماني بشوند.
4- پزشكان و يا افرادي كه با مدرك دكتري قصد ادامه تحصيل و اخذ تخصص و يا يافتن كار در بيمارستان و غيره دارند. براي اين گروه علاوه بر دوره PSP، دانش علوم پزشكي آنان نياز به تاييد دارد.
5- كليه صاحبان مشاغل و افراد داراي مهارت، فارغ از اين كه در چه رشته اي تحصيل كرده اند، علاوه بر آموزش زبان و فرهنگ آلماني مي توانند نحوه تهيه رزومه و مصاحبه و يافتن شغل در بازار آلمان را آموزش ببينند(PSP Professional).
همه گروه هاي مذکور براي اخذ ويزا و ورود به دوره هاي PSP در دانشگاه FHM، نياز به مدرك سطح A2 زبان آلماني از مرکز تلك دارند.
ساختار و مواد آزمون تلک (TELC):
آزمون تلک شامل چهار بخش به شرح ذيل مي باشد:
- بخش Listening (شنيداري، پاسخ بصورت نوشتاري)
- بخش Reading (پاسخ بصورت نوشتاري)
- بخش Writing (پاسخ بصورت نوشتاري)
- بخش Speaking (گفتاري) – (ارزيابي توسط اساتيد داراي گواهينامه آزمونگري از مرکز تلک و دانشگاه FHM آلمان و مورد تاييد سازمان سنجش آموزش کشور صورت مي‌گيرد)
آزمون تلک بصورت كاغذي (Paper) مي باشد، به گونه اي که پاسخ همه سوالات به غير از بخش Speaking (گفتاري) توسط داوطلب در دفترچه آزمون درج مي شود.
با توجه به بخشنامه هاي شماره 15244/97 مورخ 97/01/25 و 97214/97 مورخ 97/03/28 و در راستاي اجراي تصويب نامه شماره 63793/ت55633 هـ مورخ 97/05/16 هيات محترم وزيران، نرخ ثبت نام در آزمون بين المللي زبان آلماني مرکز تلک (TELC) بصورت علي الحساب به مبلغ هيجده ميليون (18000000) ريال (معادل 189 يورو) مي باشد، بديهي است چنانچه نرخ ارز توسط بانک مرکزي تغيير يابد و منجر به افزايش يا کاهش مبلغ ثبت نامي شود، مراتب توسط سازمان سنجش بررسي خواهد شد و با ابلاغ به مراکز، مابه التفاوت وجه ثبت نامي توسط مؤسسات مجري، از داوطلبان اخذ ميشود و يا به آنان عودت داده مي شود. سازمان سنجش آموزش کشور تنها مرجع صادر کننده مجوز فعاليت، جهت برگزاري آزمون هاي بين المللي در ايران مي باشد و فعاليت مراکزي که از اين سازمان مجوز اخذ نکرده اند، فاقد اعتبار و غير قانوني است.
مراکز داراي مجوز برگزاري آزمون زبان آلماني مرکز تلک (TELC):
1- پرديس دانشگاه شهيد بهشتي:
پايگاه اطلاع رساني(وب سايت): www.sbu.ac.ir/pardis2
نشاني محل برگزاري آزمون: تهران – اتوبان شهيد چمران – ولنجک – خيابان يمن – خيابان رشيد الدين فضل اله – ميدان شهيد شهرياري – دانشگاه شهيد بهشتي – ساختمان مرکز فنّاوري اطلاعات – سايت مرکزي
شماره تماس: 29908001 – 021
دورنگار: 44634796 – 021
2- سازمان مديريت صنعتي:
پايگاه اطلاع رساني(وب سايت): www.imi.ir
نشاني محل برگزاري آزمون: تهران – خيابان ولي عصر(ع) – نبش خيابان جام جم
شماره تماس: 22010690 – 021
دورنگار: 22043001 - 021
3- موسسه فرهنگي و هنري ايرسافام:
پايگاه اطلاع رساني(وب سايت): https://CDC.irsafam.com
نشاني محل برگزاري آزمون: تهران – ميدان آرژانتين – خيابان الوند – کوچه 37 شرقي – پلاک 4
شماره تماس: 88205096 – 021
دورنگار: 43851196 – 021
تاريخ ثبت‌نام:
ثبت‌نام از روز سه‌شنبه مورخ 97/06/20 آغاز و در روز دوشنبه مورخ 97/06/26 پايان مي‌پذيرد. لازم به تاكيد است، ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي و از طريق پايگاه اطلاعرساني مراکز فوق انجام خواهد شد.
تاريخ برگزاري آزمون‌:
مرحله اول: شامل آزمون کتبي بخشهاي Listening، Reading و Writing: روز سه‌شنبه مورخ 97/07/03 هجري شمسي برابر با 25 سپتامبر 2018 ميلادي.
مرحله دوم: شامل آزمون Speaking (گفتاري): روز چهارشنبه مورخ 97/07/04 هجري شمسي برابر با 26 سپتامبر 2018 ميلادي.
ساعت و زمان شروع آزمون از طريق پايگاه خبري و اطلاع رساني مراکز مجري، به نحو مقتضي به داوطلبان اطلاع‌رساني خواهد شد.
روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: با به کارگیری تمهیدات حفاظتی جدی مختص قبل و حین برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳، وقوع تخلفات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

عبدالرسول پورعباس افزود: در جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ تنها یک مورد تخلف مشاهده شده است.

وی توضیح داد: در یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون، داوطلبی قصد عکس برداری از سؤالات و ارسال آن را داشته که مراقبین متوجه موضوع شده و از بروز تخلف ممانعت کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: سال گذشته نیز تنها قصد اقدام برای یک مورد تخلف در هنگام برگزاری آزمون سراسری گزارش شد که البته از انجام اقدام غیرقانونی جلوگیری شده بود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است