Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@08:53:13 GMT

رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده ورمی کمپوست

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۵۹۵۸

پرونده معروف به «ورمی کمپوست» یکی از پرونده‌های بزرگ سال‌های اخیر در رابطه با کلاهبرداری است؛ پرونده‌ای که تا کنون 13 هزار شاکی دارد و متهم ردیف اول آن، فردی به نام الف.ش است که بیش از چهار سال پیش به‌ عنوان کارآفرین نمونه مورد تجلیل وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

این فرد با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کودهای ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را (حدود 20 استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم ردیف اول این پرونده و همدستانش که 22 اسفند 95 در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند، با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر،‌ چند دستگاه خودروی خارجی گران‌قیمت و چند دستگاه خودروی برف‌بازی خریده بودند.

در این پرونده هزاران مالباخته از یک‌ میلیون تا یک‌ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند اما بیشتر آنها مبالغی بین 40 تا 50 میلیون تومان از دست داده‌اند.

نهایتاً فروردین سال 96، دادگاه حکم پرونده ورمی کمپوست را صادر کرد که پرونده با اعتراض دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم، به دیوان عالی کشور ارسال شد.

دادستان تهران دوم آبان سال 96 ضمن تشکر از سرپرست ناحیه 31 (جرایم اینترنتی) به لحاظ اعتراض به حکم صادره در پرونده موسوم به ورمی کمپوست، اظهار کرد: دادگاه برخی متهمان را تبرئه کرده بود که با اعتراض سرپرست دادسرا به این رأی، دیوان عالی کشور، حکم صادره از سوی دادگاه را در بخش مربوط به برائت نقض کرد و پرونده پس از رفع نقص مجدداً به دادگاه ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، در حکم دادگاه بدوی، متهم ردیف اول به 10 سال حبس محکوم شده و سایر متهمان پرونده تبرئه شده‌اند که حالا قرار است آن طور که دادستان تهران گفته به پرونده افرادی که برائت گرفته‌اند در شعبه هم عرض مجدداً رسیدگی شود.

یکی دیگر از ایراداتی که دیوان عالی کشور به پرونده مزبور گرفته، رعایت نشدن تشریفات است که با توجه به وجود 13 هزار شاکی، بحث رعایت تشریفات و ثبت تک به تک شکایت‌ها زمان بسیاری می‌برد اما بر اساس تصمیمی که در جلسه رئیس کل دادگستری استان تهران با مسئولان دادگاه کیفری یک استان گرفته شده، قرار شده پرونده ورمی کمپوست خارج از نوبت و به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پوشش دیوان عالی کشور دادسرا حبس رئیس کل دادگستری استان پول دادسرا دیوان عالی کشور رئیس کل دادگستری استان وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی
  • حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر قلعه‌نویی
  • رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات
  • صدور رأی پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی»
  • رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • دادگاه منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • حاج ملاباقرکنی و ماجرای باغی که خارج از نوبت آبیاری شد