Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:40:52 GMT

دلیل عظمت خواندن زیارت عاشورا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۵۹۸۷

دلیل عظمت خواندن زیارت عاشورا چیست؟

‍‍‍‍‍‍

حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت سخنران و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بخش های یک دقیقه‌ای در خصوص شرح زیارت عاشورا گفت: زیارت در معارف دینی از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است، درواقع یکی از زیاراتی که ما در معارف دینی به آن تأکید فراوان داریم، خواندن هر روزه زیارت شریفه سیدالشهدا (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید در نظر داشت که شاید عظمت و تاکید بسیار بر خواندن زیارت عاشورا به این جهت است که در زیارت عاشورا، زائر نایب الزیاره خداوند است.

وی ادامه داد: در بیان زیارت عاشورا، زائر نایب بر حق است، البته باید توجه داشت که این معنا در دو فراز زیارت عاشورا بیان شده است یکی در ابتدای زیارت که می فرمایند: «السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ» و در فراز پایانی نیز که بیان می‌شود: «علیکم منی جمیعا سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار» یعنی این دو فراز تأکید می کند که زائر سلام هایی که می دهد از جانب خداوند است و من نایب الزیاره حضرت هستم. امیدوارم این توفیق به ما داده شود که هر روز نایب الزیاره حضرت حق برای سیدالشهدا (ع) باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار محرم97 محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتاء پیرامون «حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد» منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره «حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد» منتشر شد.

متن پرسش و پاسخ مطرح شده به این شرح است:

پرسش: حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد، چیست؟

پاسخ: اگر یقین ندارید خانه یا غذای او از پول غیر مخمس تهیه شده، تصرف در آن مانعی ندارد و اگر یقین دارید، ما به شما اجازه می‌دهیم تصرف کنید و معادل خمس آن را که تصرف کرده‌اید به سادات نیازمندی بپردازید و اگر تمکن ندارید بر ذمه بگیرید و هر موقع که توانستید بپردازید.

 

نظر مراجع تقلید درباره خمس زمین و مبلغ رهن خانه

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نفت با فراز امیدوار شد، فولاد هر روز بدتر از دیروز!
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳