Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@10:37:56 GMT

یک فرمانده احرار الشام به هلاکت رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۶۲۰۵

یک منبع خبری به روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که حملات جنگنده‌های سوری و روس که با بمباران سنگین توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه همراه بود، مواضع تروریستها را در مناطق «اللطامنة، الزکاة، کفرزیتا، البویضة، لحایا، الهبیط، قلعة المضیق، جبل شحشبو، الشریعة الحویز، باب الطاقة، الحمرا، الکرکات، میدان غزال، الجیسات، تل الصخر، الصیاد و الجنابرة» در ریفهای شمالی و شمال غربی جماه و جنوب ادلب در هم کوبید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان حملات نیروهای سوری در شمال غرب استان حماه «أبو ولید کرناز» فرمانده میدانی گروه تروریستی «أحرار الشام» به همراه سه تن از محافظانش کشته شدند.

نیروهای ارتش با استفاده از پهپاد توانسته بودند محل حضور کرناز را شناسایی کنند. کرناز و عناصر وابسته به او، شنبه گذشته شهر «السقیلبیة» را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که در پی آن دستکم 9 غیر نظامی زخمی شدند.

نیروهای سوری حاضر در محور «الغاب» نیز با موشک، مواضع تروریستها را در واکنش به حملات خمپاره‌ای تروریستها به السقیلبیه و «سحلب و الصفصافیه» هدف حملات خود قرار دادند.

در همین راستا، شبکه «خبر» ترکیه به نقل از خبرنگار خود در ادلب گزارش داد که تروریستها پیشنهاد بر زمین گذاشتن سلاح را رد کرده‌اند و گروههای تروریستی به ویژه جبهه النصره تصمیم دارند با ارتش سوریه بجنگند.

ناظران می‌گویند، این مسئله ثابت می‌کند که ترکیه با مطرح کردن پیشنهاد آتش‌بس در جریان اجلاس تهران فقط در پی کسب وقت برای تروریستها بوده است؛ زیرا آنکارا «از موضع گروههای تروریستی و شبه‌نظامیان مسلح به ویژه جبهه النصره درباره موضوع بر زمین گذاشتن سلاح یا مصالحه یا هر سناریوی دیگری اطلاع داشته است».

این ناظران به روزنامه الوطن سوریه گفتند که این مسئله می‌تواند سران ترکیه را که بر سر «مسئله انسانی حساب باز کرده‌اند تا وقت بیشتری کسب کنند با مشکل مواجه کند».

این افراد با بیان اینکه ترکیه با این اقدام در تلاش است که از مواضع طرفهای بین‌المللی و میزان جدیت و حجم حمله‌ای که علیه ارتش سوریه وعده داده‌اند، اطمینان پیدا کند تأکید کردند که شاید هدف از افزایش تنش بین‌المللی درباره ادلب «تلاش برای تفرقه بین ترکیه و روسیه  و بازگشت آنکارا به دامان ناتو باشد».

علیرغم اینکه ترکیه اعلام می‌کند که هر گونه عملیات نظامی در ادلب «فاجعه انسانی» رقم خواهد زد، ولی به روند ارسال تجهیزات و اعزام نیروی نظامی به ادلب ادامه می‌دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه ارتش سوریه ترکیه زمین ناتو ارتش سوریه ترکیه روسیه سوریه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه

دریافت 1 MB دریافت 963 KB

به گزارش همشهری آنلاین، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شکل رسمی از آغاز مرحله اول عملیات نظامی این رژیم در شرق رفح خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد درحال انجام «حملات هدفمند» علیه حماس در شرق رفح است.

کد خبر 849873 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت