Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:34:17 GMT

تهیه تجهیزات زیست فناوری برای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۶۳۸۳

تهیه تجهیزات زیست فناوری برای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست‌فناوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در راستای انجام ماموریت های خود از ابتدای سال ۹۵ اقدام به خرید تجهیزات برای پژوهش سراهای دانش آموزی در مناطق مختلف تهران کرده است و این طرح را در سال جاری نیز ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون این صندوق برای بیش از ۱۰ پژوهش سرا در مناطق مختلف تهران تجهیزات تهیه کرده است.

پژوهش سرای دانش آموزی مرکزی است دولتی و متعلق به آموزش و پرورش که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنها با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم تاسیس می شود.

کد خبر 4400228 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: زیست فناوری سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مردم علیه احتکار نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات هوش مصنوعی محمد جواد آذری جهرمی فناوری فضایی روبات فناوری نانو صنعت خودروسازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سلول بنیادی روباتیک ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسؤولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازیهای المپیک به هواداران کشورها ارائه می شود بدون گوشت و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می شود، بازی های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.

جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند. 

بیایید واقعی باشیم، غذاهای گیاهی‌ فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند.

اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آنها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند.  هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می پردازد تا «گوشت».

اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می شود.

تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت: این وظیفه ماست افرادی را که در  المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم. بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.

رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهیه خواهد کرد، در طول المپیک ۲۴ ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای اولین بار، حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار به جای بشقاب های یکبار مصرف، از بشقاب های قابل شستشو استفاده خواهند کرد.

همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دهقانی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴.۸ برابر شد
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد