Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما حزب اسلامی الدعوه عراق در واکنش به صدور بیانیه آیت الله سیستانی اطلاعیه ای صادر کرد و ضمن تاکید بر اصول این حزب بر لزوم همگرایی احزاب و تشکل های عراقی، خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید مطابق قانون اساسی این کشور شد.
پایگاه اینترنتی المسله گزارش داد حزب الدعوه عراق با صدور اطلاعیه ای خواستار اجرای اصول بیانیه آیت الله سیستانی مرجع شیعه درخصوص انتخاب نخست وزیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه که در واکنش به بیانیه آیت الله سیستانی صادر شده آمده است این حزب با اتکا به احساس مسئولیت قانونی و ملی و با توجه به حساسیت برهه کنونی در عراق و منطقه و چالشهایی که با آن مواجه است و با توجه به پایان یافتن انتخابات مجلس و ورود به مراحل بعدی مطابق قانون اساسی که شامل تشکیل کابینه دولت جدید و اقدام فوری برای سازندگی عراق و تامین خدمات و امنیت و حل مشکلات مردم عراق می شود تاکید می کند:
1- روند سیاسی عراق از زمان تغییرات به وجود آمده برپایه مشارکت همه گروههای سیاسی اعم از مقامات اجرایی محلی و دولت مرکزی و مقامات قانونگذاری است. بنابراین حزب اسلامی الدعوه هیچگاه یکجانبه تصمیم گیری نکرده یا قانون گذاری نکرده است و به تنهایی مسئول موفقیت یا شکست در اداره کشور نیست. این حزب از هرگونه تصمیم گیری به ویژه تصمیمات راهبری در همه سطوح، در خارج از چارچوب های قانونی و قانون اساسی خودداری می کند. این حزب همچنان از منظر قانونی و ملی خود را دربرابر مردم و خون شهدا مسئول می داند.
2- همان گونه که مرجعیت دینی با توصیه های پدرانه در نماز جمعه همواره تاکید کرده است ما نیز خواستار تشکیل دولتی هستیم که نیازهای مردم بصره را از نظر خدماتی و مبارزه با فساد مرتفع سازد. از استان بصره همواره جوانان خوبی بیرون آمده اند و به براساس فتوای مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سیستانی به دفاع از کشور پرداخته اند.
3- بسیج مردمی در کنار نیروهای مسلح، در حفاظت از عراق و شکست داعش نقش اساسی ایفا کرده و برای حفظ عزت و کرامت مردم عراق هزاران شهید و مجروح داده است...
4- حزب الدعوه بر حفظ حاکمیت عراق و مخالفت با هرگونه مداخلات خارجی در امور این کشور و همچنین ورود به سیاست محورها و دسته بندی های منطقه که به زیان عراق باشد تاکید می کند. حزب الدعوه همچنین با دخالت در امور داخلی کشورها مخالف است و خواستار ایجاد روابط متعادل و پایبندی به قطعنامه های بین المللی است که حاکمیت مستقل کشورها را حفظ می کند. البته این قاعده مانع از موضع گیری درخصوص امور عادلانه به نفع ملت ها و کشورها نمی شود.
5- حزب الدعوة از همه تشکل های سیاسی برای تشکیل دولتی مسئول با هدف ساختن عراق و تلاش برای حل مشکلات مختلف و تمرکز بر تامین خدمات ضروری به دور از هرگونه جناح بندی و منفعت طلبی جناح ها تاکید می کند...

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حزب الدعوه آيت الله سيستاني بيانيه عراق قانون اساسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا

گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب