Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@17:05:12 GMT

قطع کامل واردات نفت ايران به کره جنوبي

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۶۶۸۳

قطع کامل واردات نفت ايران به کره جنوبي

خبرگزاري آريا-خبرگزاري آريا- مقامات آمريکا درخواست توقف خريد نفت از ايران را مطرح کردند و چهارم نوامبر بسته ي ديگري از تحريم ها عليه ايران شامل محدوديت در ارسال سوخت اجرايي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اسپوتنيک، بلومبرگ از اطلاعات مربوط به جابه جايي تانکرهاي نفتي در اين خصوص خبر داد.
در ماه ژوئيه ارسال نفت ايراني به کره جنوبي ، 194 هزار بشکه در شبانه روز بود و کشور در زمره سه کشور عمده وارد کنندگان سوخت از ايران در کنار هند و چين محسوب مي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات آمريکا درخواست توقف خريد نفت از ايران را مطرح کردند و چهارم نوامبر بسته ي ديگري از تحريم ها عليه ايران شامل محدوديت در ارسال سوخت اجرايي خواهد شد.
کيم جکونگ استاد دانشکده ي اقتصاد انرژي کره مي گويد: " حمايت از ارتباطات خوب با آمريکا يکي از اولويت ها براي کره جنوبي محسوب مي شود. امنيت ملي کره جنوبي به اتحاديه نظامي با آمريکا مرتبط است بنابراين کشور پيشتر واردات را قطع مي کند."
سئول در حالي خريد نفت از ايران در ماه آگوست را به صفر رسانده که در ماه جولاي روزانه 194 هزار بشکه نفت از اين کشور دريافت مي‌کرد.
ين اتفاق در حالي رخ داد که مقامات کره جنوبي پيشتر اعلام کرده بودند براي حفظ مراودات نفتي خود با ايران و کسب مصونيت با آمريکا مذاکره خواهند کرد. اتخاذ اين تصميم از سوي کره‌جنوبي احتمالاً از تأثير عميق آمريکا بر اين کشور آسيايي حکايت دارد.
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا روز سه‌شنبه 8 مي به طور يکجانبه آمريکا را از توافق برجام خارج و فرماني را براي بازگرداندن تحريم‌ها عليه ايران پس از دوره‌هاي زماني 90 و 180 روزه امضا کرد. بخشي از اين تحريم‌ها اوايل ماه ميلادي گذشته به اجرا درآمد، در حالي که ساير تحريم‌ها به خصوص تحريم‌هاي نفتي پس از چهارم نوامبر اجرا خواهد شد.
کره‌جنوبي براي ساليان طولاني براي دست و پنجه نرم کردن با تهديدات هسته‌اي کره شمالي به آمريکا وابسته بوده است. وابستگي شديد اين کشور به واشنگتن نافرماني از دستور ترامپ را کمي براي سئول دشوار ساخته.
با اين وجود، دو مشتري بزرگ نفت ايران، يعني چين و هند، برخلاف رويکرد کره جنوبي، همچنان در مقابل تهديدات ترامپ براي قطع کامل واردات نفت از ايران مقاومت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايران نفت تحريم کره جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی: افکار عمومی جهان و بویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل:

۱- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله  در رفح و حتی کرانه باختری؛

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

۳- تبادل اسرا؛

۴- موظف ساختن رژیم اسراییل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیرو‌های نظامی و تجهیزات آن‌ها از غزه و تضمین بین المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

۵- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسراییل؛

۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل. برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد