Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال خود در شبکه اجتماعی سروش نوشت:

در عصر اطلاعات، داده های عظیم (Big Dat) از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند. اهمیت داده‌های عظیم یک کشور، کمتر از اهمیت تسلیحات و انبارهای مهمات آن کشور نیست. 

اگر داده‌های عظیم یک کشور در اختیار بیگانگان قرار گیرد، دشمنان به راحتی می توانند با داده کاوی و تحلیل و بکارگیری اطلاعات حساس ، بر امور فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی آن کشور اشراف پیدا کرده و لطمات و خسارات جبران ناپذیری را وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشکلات و ناهنجاری های اقتصادی کنونی کشور، بی ارتباط با تسلط دشمن بر فضای مجازی و داده‌های عظیم  کشور نیست. مسئولان ذیربط از جنگ مهم رسانه ای که همراه با جنگ اقتصادی در جریان است غفلت کرده‌اند. اینجانب معتقدم دشمنان جنگ رسانه ای خود علیه ساختارهای اقتصادی ما را با تسلط بر فضای مجازی و سوء استفاده از داده‌های عظیم کشور اداره می‌کنند.

اکنون بیش از چهار  ماه از صدور دستور قضایی فیلتر تلگرام گذشته است، اما متاسفانه عده ای با پشتیبانی و تجهیز فیلترشکن‌های داخلی (هاتگرام و تلگرام طلایی) دسترسی دشمنان به داده‌های عظیم کشور را فراهم کرده و نمی‌گذارند این دستور به‌درستی اجرا شود. در طول تاریخ کشور هرگز تا این حد آشکارا به دستورات قضایی بی توجهی و بی اعتنایی نشده است. 

مردم مدام سوال می کنند ، اگر لازم نبود دستور فیلتر تلگرام صادر شود چرا چنین دستوری را صادر کردید و اگر ضرورت داشت چرا آن را اجرا نمی کنید. مردم می گویند وقتی که با دستورات قضایی مربوط به «مفاسد فضای مجازی» اینگونه برخورد می شود، چه تضمینی وجود دارد که در اجرای احکام قضایی مربوط به «مفاسد اقتصادی» کارشکنی نشود. این سیاست یک بام و دو هوا مردم و فعالین و سرمایه گذاران فضای مجازی را سردرگم کرده است.

ممکن است گفته شود جای طرح این مطالب فضای مجازی نیست، این مسائل باید در جلسات بین مسئولین حل و فصل شود.   اینجانب  با وقوف بر این امر از آنجا که غیرقانونی بودن فعالیت نسخه های فارسی تلگرام را بارها در جلساتی که مسئولین ذیربط حضور داشته اند بیان کرده ام. ولی تاثیر گذار نبوده است، لذا در اجرای وظیفه شرعی( نهی از منکر) و به منظور بازداشتن مسئولین امر از راه اشتباهی که در پیش گرفته اند، نظرات شخصی خود را با مردمی که حقشان در معرض تضییع قرار دارد در میان می‌گذارم. إن شاءالله که موثر واقع شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ٢٠٢٤) پس از پنج روز فعالیت، ۱۲ اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد و در این نمایشگاه از غرفه استان کرمان  جزء پنج غرفه برتر کشور قدر دانی شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این آیین لوح سپاس به امضای معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور  رادریافت کرد.

 ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

غرفه استان کرمان در سالن ۴۱B  نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دایر شدو پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی عرضه کردند.

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد