Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@09:47:58 GMT

ضعف اطلاع رسانی بیمه روستایی را کند کرده است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۷۳۵۵

ضعف اطلاع رسانی بیمه روستایی را کند کرده است

کرمان- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کشور گفت: ضعف اطلاع رسانی موجب شده که روند بیمه این قشر مولد و تاثیر گذار در حوزه اقتصاد مقاومتی به کندی انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی روز سه شنبه در آئین افتتاح دفتر بیمه روستایی و عشایری روستای سعدی کرمان افزود: دولت حدود 60 میلیارد تومان برای بیمه 125 هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمان اختصاص داده بود که به علت عدم اطلاع رسانی جذب نشده و در مرحله برگشت اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی علت اصلی اسقبال نکردن این اقشار از بیمه یاد شده را نداشتن آگاهی لازم آنان از مزیت های این بیمه برشمرد و از رسانه ها، ائمه جمعه و هر کسی که تریبونی در اختیار دارد خواست تا در این خصوص روشنگری کنند.
واعظ مهدوی اظهار داشت: یک میلیون و 670 هزار نفر در کشور از بیمه روستایی و عشایری استفاده می کنند که از این تعداد تنها 75 هزار نفر در استان کرمان با جمعیت حدود 323هزار خانوار عضو صندوق این بیمه هستند.
مدیرعامل صندوق بیمه روستایی و عشایری کشور گفت: خانواده های بدون بیمه در برابر نوسانات اقتصادی بسیار آسیب پذیر هستند و هیچ نوع مستمری بازنشستگی ندارند.
وی انگیزه مهم انقلاب اسلامی را از ابتدا رسیدگی به مسائل اجتماعی مردم دانست و گفت: یکی از خدمات مهم اجتماعی که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده بیمه عشایر و روستاییان است.
واعظ مهدوی عنوان کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادها و سازمان هایی چون کمیته امداد حضرت امام، سازمان بهزیستی، حساب 100 امام برای مسکن روستاییان و بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، جهاد سازندگی، شبکه بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط کشور با جمعیت بیش از یکهزار نفر برای خدمت به فقرا و محرومان تشکیل شد.
وی گفت : با توجه اینکه کارفرما نیز در پس انداز بیمه سهمی را به عهده دارد گفت: دولت با تشکیل صندوق بیمه روستاییان و عشایر به جای کارفرما دو سوم حق بیمه روستاییان و عشایر را می پردازد .
واعظ مهدوی ابراز داشت: روستاییان و عشایر می توانند بعد از 30 سال بیمه پردازی بازنشسته شوند و همچنین 15 سال سابقه پرداخت بیمه برای افرادی که سن آن ها به 65 سال رسیده است کافی است تا حقوق بازنشستگی را دریافت کنند.
وی اعلام کرد: امروز روستاییان در سراسر کشور تنها با پرداخت 20 هزار تومان از شروع سن 18 سالگی تا 50 سالگی می توانند به عضویت صندوق بیمه عشایری و روستایی درآمده و از تسهیلات این بیمه از جمله بازنشسته شدن با 15 سال و شرط سنی 65 سال و پرداخت دو برابر حق بیمه توسط دولت استفاده کنند.
وی همچنین افزود: روستای سعدی کرمان با جمعیت یکهزار و 500 نفر دارای 250 نفر بیمه شده از 35 سال به بالا می باشد که امروز 14 نفر از آن ها مشمول بازنشستگی شدند و برای سه نفر از آن ها و همچنین برای بازماندگان یکی از اهالی روستا که فوت شده است از امروز مستمری بازنشستگی برقرار شد.
روستای سعدی از توابع بخش باغین در فاصله 40 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد .
9889/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه عشاير كرمان اطلاع رساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو قابل تقدیر است و خواستار اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های فصلی، فصل بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن، اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوطه، ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر، بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع، تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری، ذخیره‌سازی سه میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی را یادآور شد و گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

میرجعفریان با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاک‌سازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌گرفتگی ضروری است.

کد خبر 751122

دیگر خبرها

  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ متر مربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند