Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای رستمی از سال ۱۳۸۲ و در ۳۱ سالگی وارد نهاد شده و مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ بوعلی سینای همدان را به عهده داشته. چندین نسل از دانشجویان بوعلی از او و دوران مدیریتش خاطرات فراوانی دارند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛  صبح روز سه‌شنبه 20 شهریور،  دانشگاه تهران میزبان مراسم تودیع و معارفه‌ی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این مراسم، رسماً حاج‌آقای محمدیان از نهاد رفت و جای خود را به حجت‌الاسلام مصطفی رستمی داد. روحانی بلندقامتی که سکان مدیریت مهم‌ترین نهاد مذهبی-عقیدتی دانشگاه‌ها را بدست خواهد گرفت. اما مسئول جدید نهاد کیست و چه سوابقی دارد؟

 حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، متولد ۱۳۵۱ در اسدآباد همدان است و از سال ۱۳۶۵، یعنی وقتی فقط ۱۴ سال داشته، دروس حوزوی را آغاز کرده. او پای درس حضرات آیات سبحانی، وحید خراسانی و فاضل لنکرانی تلمذ کرده و سابقه طلبگی‌اش در علوم دینی، غنی است.

 رستمی البته تحصیلاتش را منحصر به حوزه نکرده و لیسانس و فوق‌لیسانس حقوق را از دانشگاه مفید، و دکترای «انقلاب اسلامی» را از دانشگاه معارف اسلامی اخذ کرده است و در 47 سالگی، هم حجت‌الاسلام است و هم دکتر.

 او از سال ۱۳۸۲ و در ۳۱ سالگی وارد نهاد شده و مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ بوعلی سینای همدان را به عهده داشته. چندین نسل از دانشجویان بوعلی از او و دوران مدیریتش خاطرات فراوانی دارند.

رستمی از سال ۹۵ به شریف رفت و مسئول نهاد رهبری در این دانشگاه شد. همزمان، درسِ مرتبط با رشته‌اش یعنی «انقلاب اسلامی» را هم به شریفی‌ها تدریس می‌کرد. برخوردهای گرم و صمیمانه‌ی او و حمایت‌هایش از فعالین مذهبی شریف، در ذهن دانشجویان این دانشگاه حک شده. رستمی طی سال‌های مسئولیتش در دانشگاه‌های مختلف، نشان‌ داده که بر جایگاه «پدرانه» و فراجناحی نهاد رهبری به خوبی واقف است.  مثلا، یکی از اولین موضع‌گیری‌های حاج آقا پس از حکم انتصاب، مربوط به پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های دی‌ماه 96 بود.

 


 سال ۹۶ و با حکم آقای محمدیان، رستمی به معاونت فرهنگی- اجتماعی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور رفت و عملاً حضورش در شریف کمرنگ شد و به دو-سه روز در هفته رسید.  معاونت فرهنگی- اجتماعی نهاد اما مقدمه‌ای برای حکمِ هفته‌ی گذشته‌ی رهبر انقلاب بود تا پس از ۱۳ سال، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تغییر کند.

راستی، یکی از اولین مصاحبه‌های حاج‌آقای رستمی، با SNN بوده. درباره‌ی چی؟ آسیب‌شناسی دروس عمومیِ دانشگاه‌ها. کِی؟ آبان ۹۵. که می‌توانید از yon.ir/yYAAJ بخوانیدش.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استاد محوری را رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه ها به صورت استاد محور انجام می شود.
دکتر عموعابدینی در حاشیه تجلیل از استادان سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین المللی معرفی می شوند.


وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده ها نیز سرایت یابد و اقدام دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان ستودنی است.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی از طرح های آموزشی و پژوهشی امروز دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.


وی در مراسم تجلیل از اساتید با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است گفت: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.
در این مراسم از بیش از ۶۰ اساتید سرآمد و ارتقا یافته،نمونه آموزشی و دانشجویان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی