Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@12:31:48 GMT

واکنش یک نماینده به اتفاق شورای شهر بابل

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۸۳۵۱

واکنش یک نماینده به اتفاق شورای شهر بابل

به گزارش جهان نيوز، خجسته نایب رئیس اول کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در واکنش به اتفاقات شورای شهر بابل، گفت: مکانیزم بررسی صلاحیت‌ها و انتخابات شورا‌ها مورد تایید نیست و بر اساس اطلاعاتی که بنده در این دوره از کل کشور دریافت کردم روند کار رضایت‌بخش نبوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: در انتخابات شورا‌ها فشار‌های سیاسی سنگینی بر دفاتر نمایندگان مجلس در هر حوزه انتخابیه حاکم می‌شود و حتی این فشار‌ها به دستگاه‌های نظارتی و مجموعه‌ای که مسئول تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورا‌ها هم هستند، وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه باید یک مکانیزم دقیق و حساب شده از پیش برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا طراحی شود بیان کرد: طی این دوره از انتخابات شورا‌ها و حتی دوره قبل با توجه به حضورم در کمیسیون شورا‌های مجلس، معتقدم مکانیزم خوبی وجود نداشت.

خجسته با اشاره به اینکه امکانات، برنامه‌ریزی، بودجه و مکان خاص و خوبی برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا وجود ندارد گفت: تنها با نزدیک شدن به انتخابات شورا‌ها ۵ نفر از مجلس به عنوان هیئت نظارت بر کل انتخابات کشور انتخاب می‌شوند و متاسفانه باید شاهد این گونه اتفاقات در شورا‌ها باشیم، قطعا نمونه‌های دیگری هم در بحث فساد وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر اینکه شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مکانیزم، بودجه و امکانات خاص دارد، اظهار کرد: مجلس نیز باید از قبل مکانیزمی را برای انتخابات شورا‌ها برنامه‌ریزی کند نه آنکه تنها چند ماه مانده به شروع انتخابات وارد کار شود و هر کسی به نوعی راهکار خود را ارائه کند بر این اساس این گونه حق مردم در انتخابات شورا‌ها عملی نمی‌شود.

نماینده مردم همدان گفت: در زمان انتخابات شورا‌ها از بسیاری قسمت‌ها برای تایید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی فشار وارد می‌شود و متاسفانه مکانیزم خاصی وجود ندارد، ما این موضوع به لاریجانی رئیس مجلس و مسئولان مربوطه اعلام کردیم و خواستیم یا مکانیزم خاصی در این مورد تعریف شود یا انتخابات شورا‌ها را به شورای نگهبان بسپارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند