Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو سلجوقی مجری طرح توسعه فضای مجازی کودک و نوجوان و حسن نجفی سولاری مشاور سازمان صدا و سیما امروز (سه شنبه 20 شهریور) از پشت صحنه مجموعه «محله گل و بلبل ۳» بازدید کرده و در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از عملکرد عوامل این مجموعه و خانواده درسا به عنوان حامی آن، نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

سلجوقی در حاشیه این بازدید، محتوای فضای مجازی را دغدغه خانواده‌ها عنوان و اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان، توسعه محتوا مختص به خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تهیه خوراک آموزشی برای هدایت فرزندان به استفاده صحیح از فضای مجازی، از مواردی است که به همت و مشارکت جمعی نیاز دارد و بخش دولتی باید به کمک بخش خصوصی بستر آن را فراهم کند.

سلجوقی در ادامه به چند زبانه شدن سری سوم برنامه محله گل و بلبل 3 اشاره کرد و گفت: می‌توان این برنامه را با استفاده از ظرفیت‌های موجود به زبان‌های دیگری از جمله زبان عربی ترجمه کرد و در اختیار مخاطب علاقه‌مند قرار داد.

مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین به نقش حمایتی دستگاه‌های کلان اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم با تخصیص وام و کمک هزینه‌های مورد نیاز مجموعه خصوصی و حامی برنامه محله گل و بلبل، به توسعه و تقویت کار آموزشی خانواده درسا کمک کنیم؛ چرا که نقش مجموعه درسا در رونق برنامه‌های کودک و نوجوان قابل تقدیر است.

جهانی سازی محصولات داخلی در چشم انداز حامیان قرار گیرد

همچنین مشاور سازمان صدا و سیما در ادامه این نشست به جنس محتوای در دسترس کودک و نوجوان در رسانه‌های دنیا اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی که مختص به گروه سنی کودک و نوجوان است، در غالب دنیا چارچوب تعریف شده ای دارد و در کشور ما هم باید برای آن این مساله مطرح شود.

نجفی سولاری برای جهانی شدن تولیدات وطنی و پیدا کردن قابلیت رقابت با مجموعه‌های روز و پرطرفدار دنیا راهکارهایی نیز پیشنهاد کرد که تبدیل به پاساژ شدن یک مجموعه هم راستای کار کنونی در محله گل و بلبل 3، یکی از آنها است؛ به این معنا که مکان‌هایی در فضای مجازی مختص به محتواهای آموزنده و مفید تعریف شود که بتواند منبع آموزشی و قابل دسترسی برای کودک و نوجوان و حتی خانواده‌ها باشد.

وی گفت: جذابیت محتوا یکی از عناصری است که می‌توان از آن به عنوان یک ظرفیت یاد کرد. به گونه‌ای که از فضاهای جایگزین سینما و تلویزیون بهره برد و محتوایی که در این دو بستر قابل پخش نیست را در مسیر دیگری در دسترس عموم قرار داد.

این مشاور سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: نکته مورد توجه در تمام این بسترها، هدف مشترکی است که با عنوان آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودک و نوجوان به اجرا در می‌آید.

به گفته وی، خانواده درسا در همین خصوص هدف خود را تا کنون به خوبی انجام داده است و در نقشی همه جانبه، علاوه بر توسعه کسب و کار و ایجاد محصولات تخصصی کودک و نوجوان، با حمایت از برنامه های پرمخاطب تلویزیون، رسالت رسانه‌ای خود را تا قسمتی پیش برده است.

نحفی سولاری گفت: درسا می‌تواند در تکمیل مسیر خود، علاوه بر ادامه راهی که در پیش دارد، به دنبال جهانی شدن محصولات داخلی باشد.

«محله گل و بلبل ۳» ساختاری نمایشی دارد و همه ماجراهای آن در یک محله خیالی متشکل از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه‌های متفاوتی دارند، پیگیری می‌شود.

این برنامه با حمایت مالی و معنوی زیست بوم مجازی درسا قرار است در 100 قسمت 50 دقیقه ای، موضوعات اخلاقی و آموزشی و دغدغه‌های موجود در فضای مجازی را پوشش دهد و با تدارک روایت‌هایی جذاب و روان می‌کوشد تا رفتارهای صحیح در محیط خانواده و اجتماع و فضای مجازی را به کودکان بیاموزد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سیداحمد میرزاده با بیان اینکه جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی امسال پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند، اظهارکرد: این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با دوره های قبل دارد که از جمله‌ی آن اجرای برنامه‌های استانی در خلال جشنواره است.
وی ادامه داد: در این راستا امسال فرصتی برای شهرها و استان‌های دیگر فراهم شد تا اهالی ادبیات کودک و نوجوان در سایر نقاط کشور نیز فرصت عرض ارادت به حضرت رضا(ع) را داشته باشند .
به گفته میرزاده در شهرهایی که به نوعی مرکزیتی در حوزه ادبیات کودک در کشور داشتند، نشست‌ها و برنامه هایی از جمله محافل شعرخوانی اجرا می‌شود که قم، همدان، کرمان، شیراز و تهران از این جمله اند.
وی با بیان اینکه همچنین در هر یک از این شهرها یک کتاب شعر کودک رضوی نیز نقد و بررسی می‌شود، گفت: علاوه بر این، در اغلب این شهرها از یک چهره ی پیشکسوت شعر کودک و نوجوان رضوی هم تجلیل می‌شود.
به گفته دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی؛ نخستین برنامه در این زمینه در بیست و نهم فروردین ماه جاری در شهر مقدس قم که به نوعی مرکز ادبیات دینی کودک و نوجوان کشور محسوب می‌شود برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه حدود بیست نفر از شاعران کودک و نوجوان قم این فرصت را داشتند که شعرهایی که در حوزه رضوی و با مضامین زیارت و ارادت به ساحت حضرت رضا ع سروده بودند را بخوانند.
میرزاده عنوان کرد: دو کتاب شعر با عنوان " آمدی در شهر ما گل کاشتی" سروده آقای علی باباخانی درباره حضرت معصومه (ع) و کتاب "امام رضای مهربان" سروده آقای سید محمد مهاجرانی در این جلسه نقد و بررسی شد .
وی با بیان اینکه از آقای محمد کاظم مزینانی استاد پیشکسوت شعر و نوجوان نیز در قم تجلیل شد، خاطرنشان کرد: آقای مزینانی در دهه هفتاد، مجموعه های متعددی در حوزه شعر آیینی کودک و نوجوان داشتند و همچنین یکی از نخستین کتب مستقل شعر کودک رضوی به نام هشت روز با امام هشتم نیز سروده ایشان است.
میرزاده ابراز کرد: مشابه این برنامه را نیز در روز ششم اردیبهشت در شهر کرمان خواهیم داشت که کتاب "کبوترها و آهوها "سروده ی اینجانب در آن نقد و بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه روز سیزدهم ماه نیز در شهر همدان نقد و بررسی کتاب "این لحظه ها را دوست دارم" از خانم مریم زر نشان را با بزرگداشت استاد جواد محقق خواهیم داشت، افزود: مراسمی با همین سبک نیز در شیراز در نوزدهم و در تهران در بیست و سوم این ماه خواهیم داشت.
میرزاده در پایان سخنانش گفت: روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری نیز اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898169

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی