Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، کشته شدن دو مرد آلمانی در دعواهای جداگانه با مهاجران در ایالت‌های ساکسونی-انهالت و ساکسونی، این دو ایالت شرقی آلمان را به صحنه تظاهرات و اعتراضات گروه‌های راستگرا و نئونازیست تبدیل کرده و موجب نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد خشونت‌های بیشتر و خارجی‌ستیزی شده است.

 

پس از کشته شدن یک مرد آلمانی در شهر کوتن ایالت ساکسونی-انهالت که گفته می‌شود در دعوای سه مرد افغان و یک زن باردار مداخله کرده بود، دیروز گروه‌های راست افراطی و فاشیست تظاهراتی را به عنوان گردهمایی سوگواری در این شهر به راه انداختند و شعارهای نازی ها مثل "ناسیونال‌سوسیالیزم، حالا، حالا، حالا" و همچنین شعارهای "نئونازی‌ها" را سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دو مرد افغان در ارتباط به این حادثه بازداشت شده‌اند اما گفته شده که فرد مقتول نه در اثر ضربه به سرش بلکه به دلیل نارسایی حاد قلبی جان داده است. ‌

 

به گزارش بی بی سی، دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرده که او از شعارهایی که در تظاهرات کوتن سرداده شده، عصبانی و ناراحت است.

 

حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان یا آ اف د اعلام کرده که امشب هم در این شهر گردهمایی خواهد داشت اما سخنرانی‌ سیاسی ایراد نخواهد شد.

 

 

اما این حوادث کمی پیشتر نیز در شهر کمنیتس در ایالت ساکسونی آلمان رخ داده بود.

 

شامگاه شنبه ۲۵ آگوست، دعوایی میان یک گروه از مردان در شهر کیمنتس آغاز شد که جزییات زیادی در مورد آن روشن نیست اما این درگیری موجب زخمی شدن سه نفر شد که بعدا یکی از آنها در بیمارستان درگذشت.

 

این خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی در آلمان پخش شد و تمرکز اصلی روی ملیت کسانی بود که در حادثه دخیل بودند. فرد کشته شده یک مرد ۳۵ ساله آلمانی بود و یک مرد ۲۳ ساله سوریه‌ای و یک مرد ۲۲ ساله عراقی به اتهام قتل این مرد بازداشت شدند.

 

یک روز بعد گروهی از "هولیگان‌های" راستگرا، طرفداران خود را به گردهمایی در این شهر دعوت کردند تا "نشان دهند چه کسی کنترل شهر را در دست دارد."

 

حدود ۸۰۰ نفر دراین گردهمایی شرکت کردند از جمله گروه‌های نئونازی بسیار تندرو. تصاویر ویدیویی نشان می‌دهند که در حاشیه این گردهمایی، معترضان عابرانی را که خارجی به نظر می‌رسند هدف قرار می‌دهند، مرعوب می‌کنند، درخیابان‌ها عقب‌شان می‌دوند و به آنها دشنام می‌دهند.

 

تاکنون ۲۳ نفر از جمله دو مرد افغان، یک دختر آلمانی، یک مرد سوریه‌ای و یک مرد بلغارستانی به پلیس شکایت کرده و این حادثه رعب و وحشت زیادی را در بین پناهندگان و مهاجران ساکن شهرهای شرقی آلمان ایجاد کرده است.

 

روز بعد از این حادثه هم حدود شش هزار نفر در حمایت از گروه راست‍گرای افراطی "پرو کیمنتس" در این شهر تظاهرات و آشوب کردند، بطری و اشیا دیگر به سمت پلیس پرتاب کردند و شعارهای نئونازیستی از قبیل "آلمانی، ناسیونال و سوسیال. آزاد، ناسیونال و سوسیال" سردادند که شدیدا به جنبش‌های نئونازیستی دراین کشور مرتبط دانسته می‌شود.

 

ویدیوهای حمله به خارجی‌ها در کیمنتس واکنش‌های گسترده را در آلمان به دنبال داشته و مقامات فدرال در برلین از مقام‌های ایالتی در ساکسونی خواهان تحقیقات و پیگیری جدی این حوادث شده‌اند.


در همین حال، فیلیپو گراندی، مقام بلند پایه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به جرایم اخیر مرتکب شده توسط چند افغان در فرانسه و آلمان گفت: «کشورهای اروپایی نباید در رد کردن تقاضای پناهندگی اتباع افغانستانی عجله کنند و آن‌ها را به کشور ناامن‌شان بازگردانند.»

 

این مقام بلند پایه تاکید کرد پناهجویان افغان نباید جوابگوی جرایم چند نفر از هموطنانشان در اروپا باشد.

 

آقای گراندی تصریح کرد که بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان علیرغم بمب‌گذاری‌ها و حملات طالبان «مسئله بسیار پیچیده‌ای در اروپا» است.

 

 

این مقام بلندپایه که در یک نشست مطبوعاتی پس از بازگشت از سفری رسمی به افغانستان صحبت می‌کرد، گفت: «فشار زیادی بر روی اتباع افغانستان برای بازگشت به کشورشان وجود دارد. ما توصیه می‌کنیم که تصمیم‌گیری برای فرآیند بازگشت با احتیاط صورت گیرد چرا که شرایط از لحاظ امنیتی در افغانستان رو به وخامت است.»

 

گراندی در پاسخ به سوالی در رابطه با واکنش شهروندان اروپایی به اتباع افغانستان در کشورشان گفت: «این موضوع بسیار خطرناک است. باید در نظر داشت که اکثریت پناهندگان مرتکب جرم نمی‌شوند. پناهجویان معمولا در این موارد مورد تبعیض واقع می‌شوند.»

 

این مقام بلند پایه افزود: «البته اگر فردی در حال طی کردن روند اداری پناهجویی است و مرتکب جرمی می‌شود، نباید به این شخص پناهندگی اعطا کرد.»

 

به گفته هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل، مارک لووک، در طول ۴ سال گذشته ۴ هزار شهروند افغان در درگیری‌ها و بمب‌گذاری‌ها در افغانستان کشته و یا معلول شده‌اند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پناهجویان اروپا جام نیوز سازمان ملل افغانستان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران