Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای گمرک جمهوری اسلامی ایران، ماموران گمرک بازرگان موفق شدند در میان بار الیاف مصنوعی تریلی های خروجی به مقصد آلمان سه نفر را شناسایی کنند.

در میان بار تریلی عازم ترکیه نیز سه نفر که قصد خروج از کشور را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

همچنین یک ایرانی که قصد داشت به صورت غیرقانونی از مرز ترکیه وارد کشور شود، دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از تجهیز گمرک های کشور به دستگاه های ایکس ری کشفیات قاچاق انسان افزایش یافته است.

بیشتر افراد کشف شده از شهروندان کشورهای همسایه اند و میان آنها گاهی کودکان نیز دیده می شود.

پارسال ماموران گمرک ایران 550 مورد کشف قاچاق انسان را به نام خود ثبت کردند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در 2 سال پیاپی مقام اول را در کشفیات قاچاق در جهان از آن خود کرده است.
 
** کشف 10 هزار حب قرص روانگردان از سپر خودرو سواری
از سوی دیگر، ماموران گمرک رازی خوی موفق شدند 10 هزار حب انواع قرص روانگردان را کشف کنند که در سپر عقب یک دستگاه سواری دارای پلاک ترانزیت جاسازی شده بود.

این قرص ها شامل پنج هزار و‌ 900 حب قرص ترامادول، یک هزار و 560 حب قرص دگرامتازون ، 370 حب قرص متادون و یک هزار و 600 حب قرص B2 (بوپرنورفین) است.

سگ های موادیاب (سمگا) این محموله را کشف کردند.

بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (رایلو) گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال های 2016 و 2017 میلادی در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرد.

گزارش کشف های گمرک نشان می دهد در سال های 95- 1393 نزدیک به 350 تن پیش ساز مواد مخدر از سوی این سازمان کشف شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشفیات قاچاق انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • این مربی فوتبال امروز به شهادت رسید