Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@10:44:40 GMT

از خبر خوش مالیاتی دولت تا کاهش تب افزایش قیمت خودرو

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۹۲۷۲

از خبر خوش مالیاتی دولت تا کاهش تب افزایش قیمت خودرو

در بسته خبری «عصرانه‌های اقتصادی آنا» مهم‌ترین و پربازدیدترین اخبار امروز حوزه‌های مختلف اقتصادی را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه 20 شهریور 97) در بسته خبری «عصرانه‌های اقتصادی آنا» به شرح زیر است:

__________________________________________________________

قیمت پرطرفدارترین خودروهای ایرانی امروز 20 شهریور 97 + جدول/ تب افزایش قیمت افتاد

قیمت بازار و نمایندگی محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو و سایپا را در این گزارش جالب ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

__________________________________________________________

در جلسه رئیس بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها مطرح شد؛ همکاری بانک مرکزی با بانک‌ها برای مهار روند نقدینگی

در دیدار مدیران عامل بانک‌های کشور با رئیس بانک مرکزی مهمترین مسائل پولی و بانکی کشور بررسی و نقش بانک‌ها در ایجاد فضای مناسب برای تداوم امیدبخش کسب و کار در کشور مورد تأکید قرار گرفت.

__________________________________________________________

با اعتبار 4 هزار میلیارد ریالی صورت می‌گیرد؛ اتمام آزادراه قزوین- رشت به‌زودی

با اعلام موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار 4 هزار میلیارد ریالی جهت اتمام آزادراه قزوین- رشت، به‌نظر می‌رسد این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

__________________________________________________________

چهارمین روز طلایی تالار شیشه‌ای؛ ادامه رکوردشکنی شاخص کل بورس/ شاخص مرز 148 هزار واحدی را رد کرد

شاخص بورس تهران پس از افزایش در روز معاملاتی گذشته، سومین روز خود را با افزایش 1578 واحدی تمام کرد.

__________________________________________________________

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران: تولید زعفران به 400 تن در سال می‌رسد

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه ایجاد صندوق توسعه زعفران یک نیاز اساسی است، گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود تولید زعفران کشور به حدود 400 تن برسد.

__________________________________________________________

با اعمال تحریم‌ها علیه ایران؛ تنش در اوپک بالا گرفت

صادرات نفت ایران به پایین‌ترین سطح خود از مارس 2016 تا کنون رسیده است، اما پیش از اجلاس این ماه اوپک، افزایش تولید از سوی سایر اعضا، باعث به وجود آمدن تنش‌هایی در بدنه این گروه شده است.

__________________________________________________________

رئیس سازمان زمین‌شناسی در نشست خبری: منشأ ریزگردها داخلی است نه خارجی/ انتشار اطلاعات 60 ساله سازمان زمین‌شناسی

رئیس سازمان زمین‌شناسی با اشاره به لزوم دسترسی آزاد به اطلاعات زمین‌شناسی گفت: درحال پیگیری ایجاد فضایی برای انتشار اطلاعات 60 سال گذشته زمین‌شناسی در ایران هستیم.

__________________________________________________________

قیمت طلا، سکه، ارز و دلار امروز 20 شهریور 97 + جدول

قیمت طلا، سکه، ارز و دلار در بازار تهران را در این گزارش بخوانید.

__________________________________________________________

رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری خبر داد: خبر خوش مالیاتی برای تولیدکنندگان/ 22 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شد

رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جزئیات کاهش نرخ مالیات بخش تولید، گفت: برای 22 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی برگه تشخیص صادر شد.

__________________________________________________________

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با آنا مطرح کرد: کشت هندوانه در شرایط بحرانی آب/ نظام قیمت‌گذاری اصلاح شود

نایب رئیس سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه میزان بهره‌وری از آب در ایران بسیار پایین است، گفت: موضوع کمبود آب در ایران به یک بحران اساسی تبدیل شده است.

__________________________________________________________

آنا خبر می‌دهد: جدیدترین تغییرات قیمت ارزهای رسمی امروز 20 شهریور+جدول

طبق اعلام رسمی بانک مرکزی، نرخ بیشتر ارزهای رسمی به غیر از قیمت دلار، نسبت به روز گذشته با افزایش جزئی قیمت روبه‌رو شده است.

__________________________________________________________

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با آنا مطرح کرد: تأثیر احیای بن کارگری بر افزایش قدرت خرید کارگران

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح احیای بن کارگری توسط دولت گفت: قطعاً تأثیر احیای بن کارگری در مقطع کنونی، بسیار بیشتر از افزایش حقوق کارگران است.

__________________________________________________________

عبده تبریزی: مشکلات بانک‌ها با مسائل ارز گره خورد/حباب در نرخ ارز بازار

مشاور مالی وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه مشکل نظام بانکی با مسائل ارزی گره خورده است، گفت: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای حل مشکل نظام بانکی کشور می‌کند، اگرچه انتقادی هم وجود داشته باشد.

__________________________________________________________

امروز صورت می‌گیرد؛ افتتاح ترمینال شماره 2 فرودگاه لارستان توسط رئیس مجلس

ترمینال شماره 2 فرودگاه لارستان امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه وشهرسازی افتتاح می‌شود.

__________________________________________________________

رئیس انجمن همگن قطعه سازان در گفتگو با آنا: هجوم مردم برای خرید خودرو منطقی نیست/ حباب در قیمت خودرو

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کشور با اشاره به اینکه اخذ عوارض از خودروهای گران، موجب افزایش قیمت این خودروها می‌شود، گفت: به‌نظر من آلودگی هوا ربطی به خودروهای گران قیمت ندارد.

__________________________________________________________

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان‌ گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

ایسنا در گزارشی نوشت: قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوارهای آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشورهایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان‌ گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902924

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است