Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:49:43 GMT

خبر فرستادن معتادان ایرانی به افغانستان تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۹۲۹۵

خبر فرستادن معتادان ایرانی به افغانستان تکذیب شد

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه می‎گوید اخبار منتشر شده مبنی‌بر فرستادن معتادان ایرانی به هرات کذب است.

به گفته او، نمایندگی‎های ایران در افغانستان این موضوع را تأیید نکرده‎اند و به نظر‎ می‎رسد انتشار این اخبار یک نوع خبرسازی با اهداف مشخص است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی‌بر فرستادن معتادان ایرانی به کشور افغانستان و شهر هرات به ایرناپلاس می‎گوید که هیچ منبع موثقی این خبر را تأیید نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اضافه می‎کند که درباره خبر مزبور از طرق مختلف، تحقیق و بررسی انجام شده، اما پس از بررسی‎های به‎عمل آمده توسط نمایندگی‎های ایران در کشور افغانستان، تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تأیید نکرده است.

او همچنین اضافه می‎کند که به‎نظر می‎رسد این اخبار از اساس کذب است و شاید بتوان آن را یک نوع خبرسازی با اهداف مشخص تلقی کرد.

اخیراً رسانه‎های مختلف خارجی اخباری را منتشر کرده‌اند مبنی‌بر این که معتادان ایرانی به کشور افغانستان و به‎ویژه شهر هرات فرستاده می‎شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت وزارت خارجه بهرام قاسمی وزارت امور خارجه ایران رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت می‌گوید که مهم‌ترین اقلام صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی را  میوه‌های خشک و تازه، زعفران، میوه‌خشک، میوه‌تازه و قالی تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، بیش‌ترین صادرات از طریق میدان‌های هوایی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، ازبکستان آلمان و کانادا انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات افغانستان از طریق میدان هوایی کشور در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴۷ تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار است؛ میوه‌های خشک و تازه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، البسه، نخود، قالی، زعفران، لوازم آشپزخانه و پوست بز و گاو است.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری صادرات از طریق دهلیزهای هوایی را در رشد اقتصادی مهم می‌داند و تأکید می‌کند که باید هزینه انتقال از طریق دهلیزهای هوایی کاهش یابد.

بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی به ارزش ۱.۸ میلیارد صادرات به خارج از کشور انجام شده که یک بخش آن را صادرات کالاهای از طریق دهلیزهای هوایی تشکیل می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل