Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@10:38:13 GMT

۶۰۰۰ تن انجیر در کرمانشاه تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۹۳۰۰

۶۰۰۰ تن انجیر در کرمانشاه تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان شهریور ماه امسال ۶۰۶۲ تم انجیر در استان کرمانشاه برداشت می‌شود. ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ استانها کرمانشاه نظرات

رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: برداشت انجیر از باغات استان کرمانشاه از 15 مرداد ماه آغاز شده و به طور معمول تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 737 هکتار سطح زیر کشت انجیر در استان وجود دارد عنوان کرد: از این میزان 77.5 هکتار غیرمثمر و 659.5 هکتار باغات مثمر است.

زارعی با بیان اینکه بیشترین برداشت انجیر مربوط به باغات دالاهو و پاوه است گفت: این دو شهرستان به ترتیب با 501 هکتار و 118 هکتار بیشترین سطح باغات انجیر استان را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آنها شهرستان گیلانغرب با اختلاف زیاد و با 31 هکتار در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پرورش چهار رقم انجیر در استان افزود: به ترتیب ارقام منجیفی، شام(انجیر سیاه)، باباملی و ازمیر بیشترین ارقام پرورشی انجیر در استان هستند.

وی از انجیر منجیفی به عنوان اعلاترین رقم انجیر کشور نام برد و گفت: این نوع انجیر هم‌اکنون در استان‌های مشهد و تهران با نام انجیر کرمانشاه به فروش می‌رسد که بسیار هم پرطرفدار است.

زارعی بیان کرد: این نوع انجیر طلایی رنگ است و قابلیت خشک کردن دارد که در خود استان داخل اتاقک‌هایی دودی شده و خشک می‌شود و سپس به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

انتهای پیام / ش

R41380/P1377/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)

انجیر حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مورد احتیاج بدن است.

به گزارش بهداشت نیوز، خواص آنتی اکسیدانی موجود در انجیر برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و کاربردی هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس