Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > قوای سه‌گانه - همشهری آنلاین:
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار امروز برخی از اعضای این کمیسیون با تعدادی از مراجع و علما در قم و نشست با شورای تامین این استان گفت: مراجع عظام قم بر لزوم پرهیز از تصمیمات خلق‌الساعه اقتصادی و پرداختن به دغدغه‌های معیشتی مردم تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شورای تامین نیز از پیگرد قانونی ۴ نفر از متهمان اتفاقات فیضیه قم اطلاع داد.

ایسنا نوشت: حشمت الله فلاحت‌پیشه اظهار کرد: امروز تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفری به قم داشتند که این سفر در سه بخش دیدار با مراجع، نشست شورای تامین و جلسه با فعالان اقتصادی و بازرگانی این استان دنبال شد.

وی در توضیح دیدار با مراجع و علما گفت: ما با آیات عظام فاضل لنکرانی، سبحانی، نوری همدانی، یزدی، اعرافی، سیدی، مکارم شیرازی و حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در قم دیدار داشتیم که در این دیدار مراجع و آیات عظام درباره برخی از مصوبات و گردش کارمجلس همچون لوایح مرتبط با FATF، امنیت اقتصادی و زائران ایران و عراق دغدغه‌های‌شان را مطرح کردند و اعضای کمیسیون نیز توضیحاتی را ارائه دادند.

وی ادامه داد: مراجع و آیات عظام بر لزوم جلوگیری از تصمیمات خلق‌الساعه که امنیت اقتصادی را به خطر مِی‌اندازد تاکید داشتند و عنوان کردند که باید با تصمیم‌گیری‌های درست وضعیت معیشت مردم سامان پیدا کرده و امنیت اقتصادی آن‌ها تامین شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره ه جلسه اعضای کمیسیون با شورای تامین استان قم گفت: در این جلسه درباره اتباع و زائران خارجی، لزوم جلوگیری از توطئه‌ها مطالبی مطرح شد همچنین موضوع فیضیه قم نیز عنوان شد که شورای تامین اعلام کرد 4 نفر از متهمان حادثه مورد پیگرد قانون قانونی قرار گرفته‌اند. این افراد بازداشت شده که با سند آزاد شدند ولی پیگیری‌ها ادامه دارد. البته ما تاکید کردیم که باید اقدامات قضایی و امنیتی اثر پیشگیرانه داشته باشد.

وی توضیح داد: قم مکان مقدسی است که باید موارد امنیتی و سیاسی آن مورد توجه قرار گیرد. نه اینکه اقداماتی خلاف جایگاه این شهر در آن انجام شود. لذا تاکید شد که شورای تامین به این موارد توجه جدی داشته باشد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به جلسه بخشی از اعضای کمیسیون با فعالان اقتصادی گفت: در این جلسه مهم‌ترین دغدغه فعالان اقتصادی بی‌ثباتی و بی‌انضباطی در تصمیم‌گیری‌ها بود که قرار شد کمیسیون این موارد با کمیسیون‌های مرتبط در میان بگذارد. در نهایت جلسه بسیار پرباری بود.

وی در پایان گفت که قرار است فردا برخی از اعضای کمیسیون نشست مشترکی در جهت تنش‌زدایی و گسترش مناسبات با سفرای آسیای میانه در ایران داشته باشند.

در همین زمینه: ۶۵ نماینده مجلس به کمپین شفافیت آرا پیوستند مجلس و مجمع بررسی می‌کنند؛ ایرادات لوایح پالمرمو و مبارزه با پولشویی شکایت یک نماینده از رئیس مجلس | بدون توجه به نام لاریجانی رسیدگی شود نطق‌های ماندگار در مجلس

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در استان آذربایجان غربی، جلسه رای‌گیری برای استیضاح شهردار ارومیه پس از کش و قوص‌های فراوان امروز ساعت رای سه در ساختمان شورای اسلامی شهر ارومیه آغاز شد.

این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ فی‌مابین اعضای شورا و شهردار برگزار می‌شد مورد پوشش خبری رسانه‌های محلی قرار گرفت.

شهردار ارومیه در این جلسه اعلام کرد که پاسخ تمامی سوالات وصول شده را به صورت کتبی تقدیم شورا کرده است.

در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه خواستار ترک جلسه از سوی شهردار برای آغاز رای گیری شدند.

بدین ترتیب استیضاح حسین مهدی زاده که باید به تایید دو سوم اعضای شورا می‌رسید با هفت رای از ۱۱ رای ناکام ماند و وی‌ همچنان به عنوان شهردار ارومیه باقی ماند.

خبرنگار سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229212 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • افشای کینه شاه از قم
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد