Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:29:50 GMT

کاهش دما در شمال‌ شرق‌ و سکون هوا در اغلب شهرها

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۰۴۵۵

در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته، کاهش نسبی دما در شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابیهواشناسی، در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

در ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب در ارتفاعات شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شرق فارس و شمال هرمزگان رشد ابر، وزش باد، رعدوبرق و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر به ویژه مناطق شرقی آن افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی دما در شمال شرق کشور از روز چهارشنبه تا پایان هفته رخ خواهد داد.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش سرعت وزش باد در نیمه شرقی کشور سبب خیزش گردوخاک در زابل خواهد شد.

فردا در جنوب غرب کشور با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرزی احتمال تشکیل گردوخاک به صورت محلی پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر ورش باد پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه نیز آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۸ و ۲۴ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه سال جاری ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۲ میلی‌متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۹.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۵ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۹.۱ میلی‌متر بود و میانگین گرم‌ترین منطقه کشور آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۸ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه ورزقان در آستان آذربایجان شرقی به میزان ۸ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان/ ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت که ترافیک در اکثر محورهای منتهی به شمال کشور سنگین است.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در صبح نخستین روز از تعطیلات سه روزه در کشور گفـت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس در حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم هستیم. همچنین در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران – شمالدر  حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه نیز وضعیت مشابه گزارش شده است. جاده چالوس نیز در مسیر جنوب به شمال یک‌طرفه شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز و به خصوص در محدوده‌های مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان سنگین گزارش شده است، گفت: وضعیتی مشابه در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در محدوده گیلاوند گزارش شده است. همچنین در آزادراه تهران – پردیس در محدوده ابتدایی آزادراه نیز ترافیک سنگین است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ترافیک در آزادراه کرج – قزوین در حدفاصل ساسانی تا کمالشهر نیز سنگین گزارش شده است، گفت:‌ در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس و آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی(ره) هم دارای بار ترافیکی سنگین است.

شیرانی در مورد آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از  بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری است. در همین راستا را نیز به رانندگان توصیه می‌کنم که حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

در همین زمینه بخوانید:

جاده چالوس یک‌طرفه شد

اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟

شیرانی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان/ ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور