Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:46:59 GMT

ساعتي که با عشق خدمت سپري شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۰۷۸۲

ساعتي که با عشق خدمت سپري شد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- فشار اقتصادي، زندگي را بر کارگران سخت گرفته است اما اين بسيجيان با هدف ترويج فرهنگ فداکاري به عرصه خدمت قدم گذاشتند تا چرخه توليد را با ايثار خود سريع تر به حرکت درآورند و ساعتي را با عشق به وطن سپري کنند.

به گزارش ايرنا حدود 2 هزار کارگر آذربايجان غربي امروز، 20 شهريور در راستاي رزمايش سراسري «اقتدار عاشورايي بسيج سپاهيان حضرت محمد رسول الله 2» ساعتي از فعاليت خود را به خدمت رايگان در عرصه اقتصادي اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


550 کارگر بسيجي در واحدهاي تراکتورسازي، سيمان، فرد آذربايجان، آذرباتري و کارخانه قند اروميه همت خود را در رزمايش خدمت مضاعف تر کردند و سهم شرکت `فرد آذربايجان` از اين مشارکت داوطلبانه 103 نفر بود.
مجال حضور در سالن توليد شرکت `فرد آذربايجان`، سعادت ديدار با تلاشگراني بود که عشق به سرزمين آبا و اجدادي در آنان بر فشارهاي اقتصادي سبقت گرفته بود.
بنري در سمت راست درب ورودي اين سالن نصب بود که از شيفت متفاوتي در اين شرکت خبر مي داد؛ عبارت «شيفت ايثار» با فونت بسيار بزرگي در ميانه اين بنر قرار گرفته و عکس هاي چند کارگر نيز آن را مزين کرده بود.
شوق خدمت به سرزمين در چشم هاي کارگران اين واحد توليدي برق مي زد و تکاپوي اين عاشقان در ساعت 17 و بعد از هشت ساعت کار مداوم، آدمي را به شگفتي وا مي داشت.
اينجا خط توليد دوغ بود و کارگران زحمتکش در قسمت هاي مختلف مشغول به کار بودند و بازديد خبرنگاران حواس شان را از کاري که بايد انجام مي دادند، پرت نمي کرد.
صداي دستگاه ها و بهم خوردن شيشه هاي دوغ به حدي بلند و گوش خراش بود که به محض ورود به سالن، گوش هايم را لحظه اي با دست هايم گرفتم؛ نگاهي به دور و برم انداختم و وقتي تلاش بي وقفه يکصد عاشق براي ارتقاي بهره وري در اين واحد توليدي را ديدم، با شرمساري دست از گوش هاي خود برداشتم و محيط اطرافم را دقيق کاويدم.
آري اين کارگران به صداي غيرقابل تحمل دستگاه ها اعتنا نمي کردند و با گوش جان سپردن به صداي اعلام يک رزمايش کشوري، سخت کوشانه با عشق و اشتياق مشغول کار بودند.
`جمال` با 20 سال سابقه در اين شرکت در آغاز گفت و گوي صميمانه بيان کرد: شغل سخت و زيان آوري داريم و با اين حال امروز يک ساعت از وقت خود را ايثار مي کنيم.
جوان ديگري که براي اعلام نام خود بي ميل بود، اظهار داشت: 10 سال سابقه کار دارم و نان حلال خود را مديون اين شرکت هستم؛ چه مي شود من هم يک ساعت از وقت خود را براي اين شرکت ايثار کنم!
فرد ميانسال ديگري با 21 سال سابقه کاري که در انتهاي خط توليد شيشه هاي دوغ را در جعبه اي قرار مي داد و جعبه ها را روي هم تلنبار مي کرد، بيان کرد: هنوز تصميمي بر ايثار يک ساعت وقت کاري خود نگرفته ام چون بعيد مي دانم اين يک ساعت ها دردي از حال اقتصاد کشور درمان کند؛ گراني در زندگي مردم ريشه دوانده و زندگي را براي ما سخت کرده است.
افشين، زحمتکش ديگر اين شرکت که 15 سال براي اين واحد توليدي کار کرده است، گفت: ابتدا چند همکار براي مشارکت در اين طرح اعلام آمادگي کردند و به سرعت همه همکاران آستين بالا زدند.
مسوول سازمان بسيج کارگري سپاه شهداي آذربايجان‌‌غربي هم در اين بازديد بيان کرد: امروز جنگ اقتصادي در جهان عليه ايران به راه افتاده است و کارگران سربازان خط مقدم اين جبهه هستند.
سرهنگ محمد نظري افزود: کارگران قشر کم درآمدي هستند و با مشارکت در اين طرح روحيه ايثار را که روزي در جبهه ها طنين انداز بود، در قالب رزمايش خدمت در جامعه نشان مي دهند.
وي اضافه کرد: اين کارگران بسيجي در اجراي اين طرح به مدت يک ساعت از نوبت کاري خود را رايگان و با هدف افزايش بهره وري در واحد توليدي کار مي کنند.
وي ادامه داد: جمع‌آوري ضايعات، تعمير و نگهداري و نيز ايمني و بهداشت محيط کار از فعاليت هاي کارگران در اين طرح است.
سرهنگ نظري بيان کرد: حضور کارگران در ميدان عمل در راستاي پيشرفت توليدات و نيز حمايت از منويات رهبر انقلاب در خصوص حمايت از کالاي ايراني ضرورتي است که کارگران بسيجي، پيروان اين ميدان به حساب مي‌آيند و امروز تنها گوشه اي از اين همت به نمايش گذاشته مي‌شود.
وي در خصوص محل برگزاري رزمايش شيفت ايثار نيز گفت: بخش اصلي اين طرح در واحدهاي تراکتورسازي اروميه، سيمان اروميه و فرد آذربايجان انجام مي‌شود و واحدهاي کارخانه قند و آذرباتري نيز در آن مشارکت مي کنند.
به گزارش ايرنا گروه هاي جهادي از 9 شهريور در راستاي رزمايش خدمت و کمک به مردم محروم و مستضعف آغاز بکار کرده اند و 302 گروه جهادي با شرکت 6 هزار و 500 دانشجو در رزمايش خدمت آذربايجان غربي شرکت مي کنند.
34 گردان بيت المقدس نيز در روزهاي 22 و 23 شهريور در سراسر اين استان رزمايش را اجرا مي کنند و برنامه هاي آموزشي مختلف در اردوگاه ها برگزار مي شود.
روز پنجم مهرماه و همزمان با هفته دفاع مقدس نيز تجمع 40 هزار نفري بسيجيان در سراسر استان به مناسبت چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
رزمايش سراسري اقتدار عاشورايي بسيج سپاهيان حضرت محمد رسول الله (ص) 2 در آستانه ورود به جشن هاي چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
7129/3072
گزارش از: توحيد محمودپور
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی را برگزار می‌کند.

این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست‌های این شرکت‌ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه‌بندی‌های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • فناوری در خدمت جنایت