Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@10:32:30 GMT

طرح «شیفت ایثار» در 20 واحد تولیدی استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۰۹۸۱

پاسدار محسن ربیعی مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری رزمایش خدمات رسانی بسیج کارگری تحت عنوان «شیفت ایثار» همزمان با سراسر کشور در سطح استان مرکزی خبر داد و گفت: این رزمایش روز سه شنبه بیستم شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در 20 واحد صنعتی و تولیدی استان مرکزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این رزمایش کارگران بسیجی پایگاه‌های مقاومت بسیج واحدهای تولیدی و صنعتی داوطلبانه بعد از اتمام شیفت کاری یا قبل از آن، فرد برای افزایش تولید و بدون دستمزد فعالیتش را ادامه می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: کارگران بسیجی در قالب طرح «شیفت ایثار» خارج از شیفت کاری بدون هیچ چشم‌داشت و دستمزدی در محیط کار خود حضور یافته و در عرصه های مرتبط با شغل خود به فعالیت می‌پردازند.

پاسدار ربیعی با بیان اینکه این رزمایش در کارخانجات شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خمین و دلیجان برگزار می‌شود، گفت: این طرح در آلومینیوم سازی اراک، ماشین سازی، شرکت آذرآب، واگن پارس، هپکو، کمباین‌سازی، نورد آلومینیوم، پالایشگاه شازند، پتروشیمی، نیروگاه شازند، نخ طلا، آذرنسیم زرندیه، پردیسان دلیجان، صنایع لبنی اراک، صنعت سازی خاور ساوه، ریختگری ایران، سینا کاشی، لاستیک پارس ساوه، نورد لوله ساوه و آلومینیوم پارس شهرستان ساوه اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در همه حال در خدمت نظام و کشور است، افزود: امروز در جنگ اقتصادی دشمن کارگران بسیجی نیز ثابت می‌کنند که از همان درآمد اندک خود می‌گذرند تا بتوانند ضمن کمک به رفع مشکلات تولیدی، روحیه ایثار را در جامعه تقویت کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این رزمایش به منظور آمادگی برای مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم دشمن بوده و حمایت از کالای ایرانی از جمله اهداف برگزاری رزمایش شیف ایثار است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم

استاندار فارس با اشاره به سیاست و تلاش دولت مردمی سیزدهم برای حمایت از اقتصاد طبقه کارگری گفت: در همین زمینه، مدیریت ارشد فارس سیاست احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شیراز گفت: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راه و شهرسازی و مجتمع‌های تولیدی، دولت متعهد به پرداخت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن شده و سایر هزینه‌های احداث به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط صاحبان صنایع و با حمایت بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی حیات اقتصادی کشور را وابسته به تلاش کارگران دانست و افزود: سیاستگذاری دولت در جهت حمایت از معیشت، مسکن، درمان و سایر نیاز‌های طبقه کارگر است.

استاندار فارس بر لزوم ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده تاکید کرد و ادامه داد: حداقل ۲۵ درصد از سهمیه اشتغالزایی استان باید به دانش آموختگان با مدارج عالی تحصیلی اختصاص یابد.

ایمانیه افزود: فعالسازی کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در سال ۱۴۰۲ اقدامی مهم بود که موجب احیا و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد شد و امروز حتی برخی واحد‌های تولیدی استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سهمیه اشتغالزایی فارس بالاتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسید و برای سال جاری نیز تحقق بیش از میزان تعیین شده هدف‌گذاری شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های مصرف کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی گفت: هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش نقش واسطه‌ها است.

ایمانیه فعالسازی این تعاونی‌ها را راهگشا دانست و افزود: استان فارس بیشترین تولیدات در عرصه محصولات کشاورزی را دارد و کارگران نباید هزینه‌های گزافی که از تولید تا فروش به کالا افزوده می‌شود را متحمل شوند.

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا