Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معصومه ابتکار در نشست صمیمی با بانوان فعال و فرهیخته کاشان در فرمانداری این شهرستان گفت: البته انتصاب زنان در پست‌های مدیریت کشور تا بکارگیری ۳۰ درصدی آن‌ها طبق مصوبه شورای عالی اداری فاصله دارد که امیدواریم این رقم تا پایان دولت دوازدهم محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر شرایط حساس وخطیر اقتصادی فعلی کشور بر اثر خروج یک جانبه و ظالمانه آمریکا از برجام با تحمیل تحریم‌ها علیه ایران توان افزایی قشر‌های مختلف جامه به ویژه بانوان و جوانان را تاکید کرد وگفت: یکی از سیاست‌های دولت افزایش توان افزایی بانوان، ایجاد مهارت‌های کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مردم نهاد و غیر دولتی با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر استان وشهرستان است.

ابتکار، ایجاد مهارت‌های کار آفرینی و توان افزایی در زمینه صنایع دستی و آموزش‌های مرتبط کشاورزی و گردشگری را از جمله ظرفیت‌ها و مزیت‌های کاشان برای بانوان آن دانست و گفت: معاونت ریاست جمهوری آمادگی حمایت کامل در جهت توان افزایی و فعالیت‌های کارآفرینی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار دارد.

وی از اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در نقاطی که از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند خبر داد وگفت: این طرح در مرحله اول در ۳۰۰ نقطه اجرا شده و در مرحله دوم نیز در ۳۰۰ نقطه دیگر کشور در حال اجراست و تا پایان سال ادامه دارد.

به گفته وی، مقدمات اجرایی مصوبه ستاد ملی زن و خانواده نیز با تقسیم کار بین دستگاهی در حال بررسی است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده آموزش به دانشجویان و دانش آموزان دختر و پسر در راستای قوام و پایداری خانواده و سالم سازی ان را از دیگر اولویت‌های دولت در معاونت زنان و خانواده دانست و گفت: نگاه به زوایای خانواده از جمله توجه به حقوق و لایحه‌ها و قانون‌های خانواده از دیگر اولویت‌های این معاونت است.

ابتکار، تحولات شهرستان کاشان در عرصه بانوان را مطلوب و روبه رشد عنوان کرد و گفت: این بدان معنی نیست که مشکلی وجود ندارد، ولی مسیر خوبی را در توسعه اقتصادی، شاخص‌های اجتماعی و فعالیت بانوان توانمند دارد.

وی فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی کاشان را در مقایسه با اورژانس اجتماعی ۲۴ استان دیگر ستود و گفت: فعالیت‌های اورژانس اجتماعی کاشان بیانگر این است که آسیب‌های آن نسبت به جا‌های دیگر با توجه به صبوری، پیوند خوب خانوادگی وتاب آوری زنان آن کمتر است.

به گفته وی، صبوری و تاب آوری و پیوند خوب خانوادگی در برابر مشکلات از جهاتی مثبت و عامل کاهش آسیب‌ها واز لحاظی باعث وجود مشکلات دیگر است.

ابتکار، اظهارداشت: شان جامعه ایرانی و برخاسته از فرهنگ و تمدن اسلامی و انقلاب ما اینست که فعالیت‌های داوطلبانه و غیردولتی را ارزش دهیم و توان افزایی کنیم.

وی درپایان باتاکید بر این که شرایط کشور بدلیل خروج غیر قانونی آمریکا علیه ایران با اعمال تحریم‌ها در ایجاد جنگ روانی واقتصادی وزمین گیر کردن جامعه ایران است گفت: اکنون در این وضعیت اتحاد و انسجام و همدلی و همکاری تمامی مدیران و مسوولان در تمام سطوح ملی، استانی و شهرستانی در راستای گذر از این بحران است.

شایان ذکر است: معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن شرکت در شورای اداری شهرستان کاشان، نشست صمیمانه با بانوان فعال و توانمند، بازدید از اورژانس اجتماعی و نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار از موزه مردم‌شناسی شهر برزک، یک کارگاه گلابگیران صنعتی و دو کارگاه سنتی در شهر برزک و روستای ورکان بازدید کرد.

انتهای پیام/پ

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در کاشان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی