Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:44:31 GMT

رشد ۴۳ درصدی مالیات‌های غیرمستقیم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۱۳۰۴

در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۹۶.۴ هزار میلیارد سهم ۵۶.۳ درصدی در سبد مالیاتی کشور داشته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خود رشد ۴۳.۲ درصدی داشته است.   به گزارش میزان، مالیات‌ها به عنوان بخشی از درآمد‌های دولت به حساب می‌آید که بر اساس نظر کارشناسان، اتکا اقتصاد کشور به آن باید بیشتر از سایر درآمد‌ها باشد، بر همین اساس هدف گذاری‌ها از حرکت به این سمت خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مالیات‌ها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود که در بخش مالیات‌های مستقیم طبق آمار بانک مرکزی در ۴ ماه نخست سال جاری حدود ۱۵۲.۴ هزار میلیارد ریال و با سهم ۴۳.۷ درصدی اخذ شد که میزان مصوب آن برای مدت مذکور ۲۱۵.۸ هزار میلیارد ریال است، رقم ثبت شده برای مالیات مستقیم برای مدت مشابه سال گذشته ۱۵۹.۸ هزار میلیارد ریال است که مقایسه آن‌ها نشان از کاهش ۴.۶ درصدی می‌دهد.   آمار مالیات‌های مستقیم طی ۴ ماهه ابتدایی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ حاکی از ارقام ۱۶۶.۲ هزار میلیارد ریال و ۱۵۹.۸ هزار میلیارد ریال است که مقایسه این اعداد نیز از کاهش ۳.۸ درصدی خبر می‌دهد.   گفتنی است مالیات‌های مستقیم به ۳ دسته مالیات اشخاص حقوقی، ِ. مالیات بر درآمد‌ها و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها به موارد متعددی تقسیم می‌شود.

در حوزه مالیات‌های غیر مستقیم ارقام گزارش شده نشان می‌دهد در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۹۶.۴ هزار میلیارد سهم ۵۶.۳ درصدی در سبد مالیاتی کشور داشته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خود رشد ۴۳.۲ درصدی داشته است.   آمار مالیات‌های غیر مستقیم طی ۴ ماهه ابتدایی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ ارقام ۱۳۰.۸ هزار میلیارد ریال و ۱۳۷.۱ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده که آمار حاکی از آن است که سهم این مالیات از کل مالیات در سال گذشته در سال ۱۳۹۶ به میزان ۴۶.۲ درصد اعلام شده که این رقم رشد ۴.۸ درصدی در مقایسه با سال پیش از خود دارد.   گفتنی است مالیات‌های غیر مستقیم به مالیات بر واردات و مالیات بر کالا و خدمات تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها موارد متعددی را شامل می‌شود.

به صورت کلی می‌توان می‌توان گفت: در آمد‌های دولت از بخش مالیات در مدت مذکور ۳۴۸.۸ هزار میلیارد ریال بوده که مصوب این رقم به میزان ۴۸۲.۷ هزار میلیارد به ثبت رسیده و در مقایسه با مدت سال گذشته خود رشد ۱۷.۵ درصدی داشته است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • اتفاق جالب در لیگ دسته 3 اسپانیا؛ تاثیر مستقیم مربی دروازه بان ها روی گل تساوی! / فیلم
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند