Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@11:16:32 GMT

بخش دوم موزه مردم شناسی شهر برزک کاشان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۱۳۷۲

بخش دوم موزه مردم شناسی شهر برزک کاشان گشایش یافت

کاشان- ایرنا- بخش دوم موزه مردم شناسی شهر برزک از توابع کاشان شبانگاه روز سه شنبه در آئینی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، جمعی از مسئولان و علاقه مندان به بهره بردار رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر موزه مردم شناسی برزک در این آیین گفت: برای راه اندازی مرحله دوم این موزه با زیربنای 200 مترمربع، یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای شهرداری بزرک و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زهرا جهانی افزود : این موزه شامل سال 1387 در بنای خانه تاریخی قادری راه اندازی شد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در آیین گفت : دولت جهت حمایت از فعالیت های اقتصادی در قالب تسهیلات فراگیر و پایدار در مناطق شهری و روستایی برای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی پیش بینی های لازم را از طریق نظام بانکی و صندوق ذخیره ارزی انجام داده است.
معصومه ابتکار ارایه تسهیلات بانکی را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در قالب شرکت های تعاونی روستایی و صندوق های اعتباری بانوان دانست و اضافه کرد :اگر برای صنایع دستی روستایی بازاریابی مناسبی انجام شود، زندگی روستاییان رونق خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: برای شهرستان کاشان باید یک طرح کارآفرینی تعریف و از وجود بانوان برزک در آن بهره گیری شود.
شهر بزرک در 45 کیلومتری جنوب غرب کاشان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، حضور در گلزار شهدا، شرکت در جسله شورای اداری، بازدید اورژانس اجتماعی، نمایشگاه توانمندی‌های زنان در اداره بهزیستی و شرکت در نشست بانوان فعال اجتماعی و فرهنگی از دیگر برنامه های سفر یکروزه ابتکار به شهرستان کاشان بود.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كاشان ابتكار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۱ جشنواره نوروزی در استان گلستان

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در ایام نوروز ۲۱ جشنواره و ۳ کمپ نوروزی در قالب جشن‌های ملی نوروزگاه با اجرای برنامه‌های نوروزی و مذهبی در سطح استان گلستان برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید مهدی مهیایی ظهر امروز در جلسه با اعضای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: با توجه به تقارن دو عید ملی و مذهبی تمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز 1403خدمات رسانی شایسته به گردشگران با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان است.

معاون عمرانی استاندار گلستان و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: در ایام نوروز 21 جشنواره و 3  کمپ نوروزی در قالب جشن‌های ملی نوروزگاه با اجرای برنامه‌های نوروزی و مذهبی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین به منظور معرفی و حمایت از هنر صنایع‌دستی در ایام نوروزی در سطح استان هنرمندان صنایع دستی در قالب 29 بازارچه دائمی و موقت صنایع‌دستی در 481 غرفه و 113 فروشگاه صنایع‌دستی به ارائه محصولات خواهند پرداخت.

مهیایی با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای اقامت گردشگران در استان نظر گرفته شده است، افزود:  در نوروز 1403 در مجموع بیش  از 149 هزار نفرشب ظرفیت اقامتی در استان فراهم شده است.

معاون عمرانی استاندار گلستان اطهار کرد: از این میزان 12 هزار نفرشب اقامت مربوط به 574 تاسیسات گردشگری استان گلستان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان هم از برپایی غرفه‌های معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی در موزه های استان در راستای حفظ ارزش های تاریخی و میراث معنوی و حمایت از تولید کنندگان هنرهای سنتی استان خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: همزمان با سفرهای نوروزی و در راستای معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ میراث ملموس و ناملموس استان در محوطه 8 موزه سطح استان غرفه‌های معرفی و فروش و همچنین ورکشاپ محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان استان برپا می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود: این موزه ها شامل موزه باستان شناسی گرگان، موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی گرگان (خانه تاریخی امیرلطیفی)، کاخ موزه گرگان، موزه مردم شناسی آزادشهر، موزه مردم شناسی علی آباد کتول، موزه فرش گنبدکاووس، موزه مردم‌شناسی گمیشان و موزه مردم شناسی مینودشت است.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های ایجاد شده صنایع‌دستی همزمان با روزها و ساعات فعالیت موزه ها در محل موزه های استان برپا شده و تولیداتی از جمله جاجیم بافی، زیورآلات سنتی، نساجی سنتی، سفال و سرامیک، انواع سوزن‌دوزی، ابریشم‌بافی، سفالگری، چرم‌دوزی در کنار تراش‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۱ جشنواره نوروزی در استان گلستان
  • حمایت بیشتر از فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری در سال جدید
  • موزه مردم‌شناسی سرعین افتتاح شد
  • افتتاح موزه مردم‌شناسی سرعین
  • گشایش همزمان ۵ نمایشگاه در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاخ نخستین موزه مردم شناسی شهرستان سرعین
  • برپایی غرفه‌های معرفی و فروش صنایع‌دستی در موزه‌های گلستان
  • ‌رشد ۶۸ درصدی بازدید از موزه‌های سیستان و بلوچستان
  • رشد ۶۸ درصدی بازدید از موزه‌های سیستان و بلوچستان
  • رشد ۶۸درصدی بازدید از موزه‌های سیستان و بلوچستان