Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، «مهدی حاجی» تهیه کننده و کارگردان برنامه «بچه‌های مسجد» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: علت اهتمام بنده برای تولید این برنامه به حدود بیست و چند سال قبل باز می‌گردد. زمانی که خودم یک بچه مسجدی بودم و مدام آرزو می‌کردم تا از ظرفیت مسجد در امورات مختلف استفاده شود تا بتوان نوجوانانی با سلایق و هنرهای مختلف در مسجد گرد هم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: از همان دوران علاقه داشتم زیبایی‌های دینی را با رویکردهای هنری به جامعه معرفی کنم و بعدها که بزرگتر شدم فهمیدم این یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، مشکل این بود که بستر مناسبی که جامع و مانع باشد را نمی‌یافتم. تا اینکه روزی تابلوی کانون فرهنگی هنری مسجد قدس نظرم را جلب کرد و در زمان کوتاهی دیدم که یکی از ارکان کانون شده و بسیار آموخته و آموخته‌ام.
وی اظهارداشت: امروز بر این باورم که به فضل الهی و در سایه‌سار خدمات ارزنده کانون های مساجد و بسیج، در رسانه ملی مورد اقبال مردم خوب کشور و اهالی رسانه قرار گرفته‌ام. لذا بر خود فرض می‌دارم ادای دین کنم به خدمات کم نظیر کانون و با توجه به شناخت عمیقی که از اهداف و برنامه‌های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارم تلاش می‌کنم تا به ابعاد ناگفته فعالیت‌های کانون و بچه‌های مسجد بپردازم.
وی درباره تفاوت‌های سری جدید این برنامه نیز عنوان داشت: ما در سری جدید از استودیو خارج شدیم و دوربین برنامه بچه‌های مسجد، به عنوان یک مخاطب پرسشگر وارد کانون می‌شود و توسط یکی از بچه‌های همان مسجد فعالیت‌های کانون را به نمایش می‌گذارد. این زاویه دید در قدم‌اول نگاه خنثی توانمندی‌های مساجد را می‌بیند و پس از دیدن ویژگی‌های جذابی از برخی فعالیت‌های کانون ، با سایر بخش‌ها نیز آشنا می‌شود.
وی افزود: ما شاهد کانون‌هایی هستیم که در روستاها با شهرهای کوچک اقدامات فوق العاده بزرگ و مهمی انجام داده‌اند که در رشته‌های مختلف صورت گرفته. برای مثال کانونی را داشتیم که از محل درآمدهای کانون و با ارتباط خوبی که با خیرین ایجاد کرده‌اند، خواسته‌اند اردوگاهی به مساحت پانزده هزار متر مربع بسازند یا باغ‌ها و مراکز پرورش ماهی ایجاد کرده‌اند و از همین طریق برای چندین نفر در همان کانون اشتغال‌زایی کرده‌اند.
وی در ادامه گفت: به همت معاون محترم فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد کشور طرح جدید برنامه تلویزیونی بچه‌های مسجد با مشاوره و راهنمایی‌های ایشان طراحی و اجرایی شده، چرا که در این برنامه تلاش می‌شود اقدامات ارزنده، بدیع و ممتاز ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور که تاکنون تقریبا رسانه‌ای نشده بود در این برنامه گنجانده شده و به نوعی برای عموم مردم ارائه شود.
حاجی در ادامه به فارس گفت: یقینا اگر همراهی و نظر مثبت آقای مهندس جعفری جلوه نبود، تولید و  پخش مناسب برنامه بچه‌های مسجد اتفاق نمی‌افتاد. باید تشکر ویژه‌ای کنم از مدیر محترم گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما سرکار خانم آذر هوش که واقعا دلسوزانه و با روی گشاده از طرح استقبال کردند و با مشاوره‌های ارزشمندشان در بهتر شدن برنامه و پخش مناسب آن بسیار موثر بودند.
وی در پایان گفت: برنامه بچه‌های مسجد از تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال جاری که مصادف با روز جهانی مسجد بود از شبکه دو سیما پخش شده و هم اکنون با حال و هوای محرمی قبل از اخبار جوانه‌هاحوالی ساعت ۱۵:۴۵ به مدت ده دقیقه پخش می‌شود و در حال ایجاد ارتباط با مخاطبان خود است و به زودی با اتفاقات خوبی که در فضای مجازی با همراهی بچه‌های مسجد رخ خواهد داد شاهد جریان بزرگی با عنوان بچه‌های مسجد خواهیم بود.
انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی