Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@21:20:05 GMT

توسعه زیرساخت های حمل و نقل از اولویت های فارس است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۱۴۰۹

توسعه زیرساخت های حمل و نقل از اولویت های فارس است

به گزارش ایرنا ، اسماعیل تبادار سه شنبه در آیین بهره برداری از ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: یکی از اولویت های توسعه در این استان، فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل به ویژه در حمل و نقل هوایی است که تاثیر بسیار زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس گفت: 80 درصد از پروازهای فرودگاه لارستان، بین المللی است و به همین دلیل بهره برداری از ترمینال بین المللی ضرورت داشت.
تبادار با بیان این که امیدوارم ترمینال بین المللی فرودگاه لامرد نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسد، افزود: منطقه انرژی بر لامرد یکی از مناطق بسیار مهم اقتصادی جنوب کشور بعد از منطقه عسلویه است و نیاز به ترمینال فرودگاه این شهرستان احساس می شود.
وی با اشاره به این که طرح ساخت پایانه پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شیراز با 600 میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است، اظهار داشت: انتظار دارم دست اندرکاران این پروژه با اهتمام و تلاش بیشتری برای بهره برداری از آن بکوشند.
استاندار فارس در ادامه حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی برای شتاب بخشی به عملیات ساخت پروژه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شیراز شد و گفت: بهره برداری از این پروژه موجب رونق حمل و نقل و بهبود شرایط اقتصادی استان فارس خواهد شد.
در این آیین که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی لارستان به وسعت 6 هزار متر مربع و اعتبار 25 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
به گفته مدیر کل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان، این پروژه که از سال 82 کلید خورد پس از وقفه ای طولانی در اجرا و تجهیزات آن، در اوایل سال 96 با اعتبار هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها به منظور محوطه سازی بیرونی آن تکمیل و تحویل شد.
امین الله صولتی در این باره به ایرنا گفت: پس از آن با اختصاص 6 میلیارد تومان در همین سال در قالب تکمیل ترمینال واحداث تلمبه خانه و پست برق کار ادامه یافت و دوشنبه 12 شهریور 97 با ورود و خروج مسافران مورد استفاده قرار گرفت.
وی ادامه داد: تابلوهای برق MV20KV پنج سلولی جدید جایگزین تابلوهای برق قدیمی این فرودگاه شد و یک ترانسفورماتور KVA1250 نیز نصب و راه‌اندازی شد.
صولتی گفت: با افزایش دو برابری ترمینال قبل، مسافران و مردم لارستان تقاضای افزایش پروازها و منظم شدن پروازهای داخلی را دارند.
براساس اعلام سایت رسمی فرودگاه لارستان، این فرودگاه پس از زلزله سال 1339 برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده تأسیس شد.
پس ازانقلاب و با توجه به کسب و کار بیشتر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین تشکیل دانشگاه ها و مراکز علمی ، انجام پروازهای داخلی و خارجی ضرورت یافت و این فرودگاه در سال 1372 به عنوان مرز هوایی شناخته شد.
فرودگاه لارستان با 80 درصد پروازهای خارجی به مقاصد کشورهای جنوبی خلیج فارس همچون دبی- کویت و قطر و شارجه و 20 درصد پروازهای داخلی به مقصد تهران فعالیت دارد.
سال 1385 با تصویب هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشور ، فرودگاه لارستان از اداره کل فرودگاه استان فارس منفک شد و در بیست و هشتم آذر 1391 فرودگاه یاد شده به اداره کل فرودگاه لارستان ارتقا یافت.
لارستان به مرکزیت لار در 378 کیلومتری جنوب شیراز است.
2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت حمل و نقل رئیس مجلس شورای اسلامی قطر کشورهای حوزه خلیج فارس مسافران رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد

در مرحله فینال مسابقات هندبال لیگ دسته دو بانوان کشور که به میزبانی شورای ورزشی خور برگزار شد، تیم ستارگان خور موفق شد در دو بازی رفت و برگشت حریف قدرتمند خود تیم نهال خراسان جنوبی را شکست داده و عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کند.

مسابقات لیگ دسته دو بانوان از اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور ۲۳ تیم از سراسر کشور شامل ۱۲ تیم در منطقه شمال و ۱۱ تیم در منطقه جنوب آغاز شد که تیم‌های ستارگان خور و فولاد مبارکه سپاهان از منطقه جنوب و تیم‌های نهال خراسان جنوبی و آتریسا تهران موفق به حضور در دور دوم شدند.

دور دوم که به میزبانی شهر خور برگزار شد، مسابقات به‌صورت رفت و برگشت برگزار شد و دو تیم ستارگان خور و نهال خراسان جنوبی توانستند به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنند.

هندبالیست‌های خوری با پیروزی بر خراسانی‌ها، ضمن قهرمانی در لیگ دسته دو کشور، جواز حضور در لیگ دسته یک هندبال بانوان در سال ۱۴۰۳ را نیز کسب کردند.

کادر تیم ستارگان خور متشکل از زیبا جنیدی سرمربی، کبری جمال‌پور مربی، فریده حوادث مربی دروازه‌بان، ماریا جمال‌پور کمک مربی و ناهید یغما سرپرست تیم در این دوره از مسابقات لیگ دسته دو کشور بودند. 

همچنین لیست بازیکنان تیم هندبال ستارگان خور شامل سمیه کاروانی، مریم انجام، کوثر فاتحی، فاطمه کاروانی، زهرا شعوری، زهرا عباسی، نجمه خلیل آزاد، فاطمه محبان، نیایش محمدیان، فاطمه فتانت، رقیه فتانت، ریحانه دویسری، فاطمه بهار سالار، زهرا رضایی، ملیکا صفی خانی، سارینا رستمی، فاطمه حسینی، فاطمه حسینی، زهرا پرکار، لیلا رضایی، فاطمه قنبرزاده و مرضیه قمی بود که با حمایت شورای ورزشی شهر خور توانستند به قهرمانی در لیگ دسته دوم هندبال بانوان کشور و صعود به لیگ دسته اول دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول