Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@20:41:14 GMT

(تصاویر) افشاگری یک مجله آمریکایی از اسرار صدام حسین

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۱۶۶۹

(تصاویر) افشاگری یک مجله آمریکایی از اسرار صدام حسین

صدام، دیکتاتور سابق عراق که ۲۴ سال بر این کشور حکومت کرده بود یکی از ثروتمندترین چهره‌های جهان است.طبق اطلاعات به دست آمده، صدام ده‌ها قایق دارای باند فرود هلی‌کوپتر و ۲۷ اتاق خواب مجهز به پنجره‌های ضد گلوله و شیرآلات از جنس طلا، سالن کوچک آمفی‌تئاتر، چند استخر، نمازخانه و نیز مسیر مخصوص عبور زیردریایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته مجله اقتصادی فوربس آمریکا، همچنین کلکسیون خودروهای کلاسیک که به نظام سلطنتی هاشمی عراق در سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ بازمی‌گردد، بعدها به صدام رسید.

کلاشینکوف طلایی صدام

دیکتاتور سابق عراق علاوه بر قایق‌سواری به کشاورزی نیز علاقه‌مند بود.

کشتی تفریحی صدام به نام "قادسیه صدام"

او خرید کت و شلوارهای غربی گران‌قیمت را هم دوست داشت و سلاح‌های قدیمی و جدید و در عین حال خودروهای لوکس هم جمع‌آوری می‌کرد.صدام علاوه بر اینها دوست داشت با سرعت زیاد در خیابان‌های بغداد رانندگی کند.

دیکتاتور سابق عراق علاقه زیادی به کتاب‌ خواندن داشت و اوایل سال جاری میلادی یک رمان عاشقانه به نام "زبیبه و پادشاه" که صدام به دست خود نوشته بود، کشف شد.

صدام در سال ۲۰۰۰ این رمان را در ۱۶۰ صفحه نوشت و اتفاقات این رمان مربوط به هزاران سال قبل است.دیکتاتور سابق عراق بسیار به ساخت کاخ برای خود و نزدیکانش علاقه داشت.

کاخ فاو صدام

در دوره حاکمیت او بیش از ۸۰ کاخ در عراق ساخته شد. این در حالی است که رسانه‌های عربی تعداد این کاخ‌ها را دو برابر این تعداد می‌دانند.

این تعداد کاخ برای صدام لازم بود زیرا او همواره از سوءقصد به جانش نگران بود و دوست نداشت دو شب متوالی را در یک مکان بگذراند.

کاخ صدام در بابل

برخی از این کاخ‌ها پس از یورش نیروهای آمریکایی به عراق به هتل‌های لوکسی تبدیل شده و برخی دیگر از آنها در راستای نیازهای ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از این هتل‌ها به ساختمان بزرگترین سفارت آمریکا در جهان تبدیل شد.

کاخ ریاست‌جمهوری صدام در تکریت
او پول‌های هنگفتی در بانک‌ها داشت و آمریکایی‌ها هنوز هم از دارایی‌های خانواده صدام در تعجب هستند.

نمای داخلی کاخ فاو صدام

رسانه‌ها اعلام کردند، سه دستگاه کامیون بامداد ۱۸ مارس ۲۰۰۳ یعنی دو روز پیش از یورش نیروهای آمریکایی به بانک مرکزی بغداد رفتند و پسر کوچک صدام سوار یکی از آنها بود. او در بانک مرکزی درخواست یک میلیارد دلار کرد که تحویل این مبلغ چند ساعت زمان برد، این روند در شهرهای بزرگ عراق نیز انجام شد و ارز و طلا جمع‌آوری شد. برخی چهره‌های مورد اعتماد صدام در آن روز دارایی‌های او را از بانک‌های سوئیس، لبنان و هلند بیرون کشیدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: صدام حسین عراق کاخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که امارات از حمله آمریکا به اهدافی در یمن و عراق از طریق پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام
  • رضا عطاران صدام می‌شود
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد