Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که «حسین بن علی (ع) و نهضت او فراتر از زمان و ماورای جغرافیا است»، گفت: نهضت امام حسین (ع) فراقومیتی، فراملی، فرامذهبی و فرادینی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهارمین نشست تخصصی «عاشورای همیشه و کربلای امروز» با نگاه تحلیلی و منظقه‌ای صبح امروز (۲۰ شهریورماه) با حضور عباس خامه‌یار، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی، حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی، رییس مرکز بین‌المللی تبلیغ، مدیران و کارشناسان فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خامه‌یار با بیان سخنانی در این نشست، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: تأکید ما از برگزاری این سلسله نشست‌های عاشورایی، بیانگر آن است که نهضت و قیام عاشورا ناگفته‌های فراوانی دارد که باید به جهانیان گفته شود تا انسان‌ها پند بگیرند؛ چراکه «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» است.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه حسین بن علی (ع) و نهضت او فراتر از زمان و ماورای جغرافیا است، گفت: شخصیت رهبر این نهضت، انسانی است، یعنی نهضت امام حسین (ع) فراقومیتی، فراملی، فرامذهبی و فرادینی است.

خامه‌یار تأثیر نهضت عاشورا بر انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) را مورد بررسی قرار داد و گفت: عاشورای حسینی در نگاه امام راحل جایگاه ویژه‌ای دارد که برای آفرینش انقلاب اسلامی از آن الهام گرفتند که بنابر تعبیر ایشان، انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.

وی با تأکید بر اینکه نهضت عاشورا را نباید اسیر جغرافیا، زمان و مکان کرد، گفت: اگر امام حسین (ع) را در یک مقطع خاص و در یک جغرافیا قرار دهیم، ظلم مضاعف و نابخشودنی است.

خامه‌یار افزود: بزرگ‌ترین ستم به امام حسین (ع) مصادره این نهضت توسط یک گروه، قبیله، مذهب و یک دین است؛ چرا که ایشان بیانگر آزادی همه انسان‌ها است. به فرموده امام حسین (ع)، اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی‌ترسید، آزاده باشید؛ این بحث آزادگی فراتر از یک آیین، مذهب و یک قوم است.

وی همچنین، به کتاب معروف حماسه حسینی شهید مطهری (ره) اشاره کرد و گفت: شهید مطهری (ره) که با دغدغه خاص به بررسی موضوعات اسلامی می‌پرداخت، نسبت به حادثه عاشورا حساسیت و عنایت فوق‌العاده‌ای داشت که از مهم‌ترین مباحث آن «تحریف‌ها در واقعه عاشورا» است.

خامه‌یار تأکید کرد: بزرگ‌ترین ظلم به نهضت امام حسین (ع) در بخشی از جهان اسلام و در ایران نگاه به نهضت عاشورا از یک اندیشه‌های انحرافی و در دفاع کردن از امام حسین (ع) است که شهید مطهری بدین مسأله اشاره می‌کند و می‌فرماید: برای مصیبت امام حسین (ع) به خاطر آن همه زجر‌های روحی، جسمی و ضربات شمشیر‌ها نباید گریست، بلکه باید به خاطر مظلومیت و دروغ‌پردازی‌هایی گریست که مقام امام حسین (ع) را تخریب می‌کند.

وی با اذعان اینکه دشمنان ما امام حسین (ع) را سپری برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: نهضت حسینی نقش اساسی در زنده نگهداشتن اسلام و ستم‌ستیزی مسلمانان به ویژه شیعیان داشته و دارد. امروزه ما با پدیده شیعه انگلیسی برای ایجاد تفرقه در بین کشور‌های اسلامی مواجه هستیم، تشیعی که نهضت امام حسین (ع) را وسیله دشمنی بین مسلمانان جهان قرار داده است.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: داعش روی دیگر سکه شیعه انگلیسی است. خطر جدی شیعه، تشیع انگلیسی است که به وسیله آن می‌خواهند چهره افراط‌گرا و خشونت‌طلبی از نهضت امام حسین (ع) نشان بدهد.

خامه‌یار در سخنان خود، از نقش مهم حضرت زینب (س) در ماندگاری حادثه کربلا یاد کرد و گفت: بیان جمله «ما رأیت الا جمیلا» توسط حضرت زینب (س) در کاخ «ابن زیاد»، همان دشمنی که خودش را پیروز میدان می‌دانست، یک پاسخ فلسفی، عرفانی از طرف آن بانوی بزرگوار بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه روحیه استقامت و پایداری جوانان ما در برابر دشمن برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، گفت: ایستادگی و مقاومت شهید حججی در برابر جبهه تکفیری، از زیبا‌ترین‌های برگرفته‌های عاشوراست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عباس خامه یار نهضت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم

بارندگی‌های اخیر در استان و شهر یزد سبب جاری شدن سیلاب و فرونشست خیابان‌های شهر یزد و فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در ادامه بارش‌های رگباری که از روز گذشته آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، تاکنون شاهد خسارت‌هایی به زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقلی در استان بوده‌ایم.

این بارش‌ها تاکنون سبب فرونشست‌های متعدد در استان از جمله شهر یزد در زیرگذر امام حسین (ع)، فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر یزد و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

علیرضا نقوی، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در خصوص مرمت فرونشست در مناطق شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) یک مسیر متروکه فاضلاب در این قسمت کشف شد.

وی با اشاره به اینکه مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شده است ادامه داد: زیرگذر امام حسین (ع) یکی از کریدورهای اصلی شهر یزد است و ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو محسوب می‌شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهر یزد خاطرنشان کرد: مرمت فرونشست زیرگذر امام حسین در شب گذشته که بر اثر بارندگی ایجاد شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیروهای منطقه تاریخی شهر، مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.‌

کد خبر 747485

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)