Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند،  رییس خزانه و وزیر دارایی انگلیس در جمع قانون‌گذاران انگلیسی در واکنش به اظهارات اخیر میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه گفت که به اعتقاد وی، دستیابی به توافق مربوطه ظرف شش تا هشت هفته آینده محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انگلیسی خاطرنشان کرد، هر چند توافق خروج یک سند حقوقی خواهد بود، اعلام این مساله امری است که مستلزم جزئیات کمتری است.

هاموند اضافه کرد: خوب است که اندکی درباره جزئیات گفته شود اما به طور مشخص ما زمان کافی را برای مذاکره درخصوص پیش‌نویس متن حقوقی کامل در توافق بریگزیت نداریم؛ متنی که جزئیات پیچیده آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا را مشخص می‌کند.

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه پیش‌تر از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات طرفین در عرض شش تا هشت هفته آینده خبر داد.

بارنیه تاکید کرد، اگر انگلیس و اتحادیه اروپا واقع‌بین باشند، تا اوایل ماه میلادی نوامبر در مورد شرایط خروج از این اتحادیه به توافق می‌رسند.

اظهارات این مقام اروپایی در شرایطی عنوان می‌شود که مطابق برخی گزارش های تایید نشده، رهبران کشورهای اتحادیه اروپا احتمالا در میانه نوامبر، برای امضای توافقنامه نهایی خود با انگلیس در مورد شرایط خروج گردهم می‌آیند. اگرچه ممکن است لحن میشل بارنیه مثبت‌تر شده باشد، اما موضع اصولی او در مورد شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییر نکرده است.

به نظر می‌رسد در حالی که اتحادیه اروپا همچنان بر سر شرایط مورد نظر خود برای خروج لندن از اتحادیه پافشاری می‌کند اما با درنظر گرفتن مشکلات داخلی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد تا آنجا که ممکن است، به او کمک کند.

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه پیش‌تر اعلام کرده بود، قاطعانه با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور درباره توافق‌های آینده مخالف است.

ترزا می نیز پیش از آن گفته بود که بر سر طرح دولت انگلیس برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا و توافق‌های بعد از آن کوتاه نمی‌آید.

هم‌حزبی‌های ترزا می به او هشدار داده‌اند که اگر مذاکرات با اتحادیه اروپا در نهایت به حفظ ارتباط گسترده انگلیس با این اتحادیه منتهی شود، شورشی بزرگ در حزب محافظه‌کار در انتظارش خواهد بود.

استیو بیکر، وزیر سابق بریگزیت گفته که در صورت تامین نشدن شرایط مورد نظر حامیان بریگزیت، حدود ۸۰ عضو حزب محافطه‌کار در مجلس ممکن است علیه توافقنامه دولت می با اتحادیه اروپا رای بدهند.

طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تابستان دو سال پیش در همه‌پرسی رای آورد و در حال حاضر مقام‌های انگلیس با مقام‌های اتحادیه اروپا در مذاکره‌اند تا نحوه اجرای این خروج و توافق‌های بعد از آن را تعیین کنند.

قرار است انگلیس از روز ۲۹ مارس، یعنی کمتر از هفت ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود ولی هنوز مشخص نشده که پس از آن، رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا در چه حد خواهد بود.

بارنیه گفته است: انگلیس می‌تواند مانند نروژ که عضو اتحادیه اروپا نیست، در بازار واحد اروپایی بماند ولی باید همه قوانین مرتبط و کمک‌ها به اتحاد اروپا را هم بپذیرد. انتخاب با انگلیس است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدها معترض حامی فلسطین در تظاهرات سراسری که توسط شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین (RESCOP) در اسپانیا سازماندهی شد، به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی غزه و آتش‌بس فوری شدند.
 
این چهارمین تظاهرات سراسری از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 7 اکتبر 2023 است.
 
تظاهرکنندگان بنرهایی در محکومیت نسل‌کشی در غزه، اشغال فلسطین، آپارتاید، پاکسازی قومی و استعمار شهرک‌نشینان در دست داشتند.
 
آنها از دولت اسپانیا و جامعه بین‌المللی خواستند تا اقدامات فوری، ملموس و موثر علیه اسرائیل از جمله توقف تجارت اسلحه و تحریم شرکت‌های اسرائیلی که در قتل عام شریک هستند، انجام دهند.
 
در مادرید نیز هزاران نفر در مرکز شهر راهپیمایی کردند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
 
ایون بلارا، وزیر موقت حقوق اجتماعی اسپانیا که در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده بود، آمریکا را به دلیل تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل به همدستی در نسل‌کشی غزه متهم کرد.
 
بلارا از دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا خواست تمام روابط خود را با آمریکا قطع کنند.
 
در بارسلونا نیز تظاهراتی با حدود 3 هزار و 500 نفر برگزار و در بیانیه‌ای که در جریان تظاهرات قرائت شد، بر جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید گردید.
 
همچنین تظاهرات مشابهی در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند سویا، لاکرونا، آلمریا، بورگوس، کادیس، گرانادا، مالاگا، مورسیا، سالامانکا، وایادولید و ساراگوسا برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا