Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم نوشت: سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2018 روزهای 14 تا 21 مهر ماه به میزبانی شهر جاکاتا در اندونزی برگزار می‌شود و کاروان ورزشی کشورمان با 210 ورزشکار در این بازی‌های حضور خواهد داشت. این عدد، همه افراد حاضر در سفر نیست، چرا که قرار است مربیان، اعضای کادر فنی و ... نیز در این سفر حضور داشته باشند که شمار افراد حاضر در جاکارتا را به 290 نفر می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته عجیب اما این است که برخی از نمایندگان می‌خواهند در این سفر باشند. سه نماینده مجلس  تلاش می‌کنند در این سفر حضور داشته باشند و  این در حالی است که برای بازی‌های آسیایی 2018 نیز قرار بود 6 نماینده مجلس راهی اندونزی شوند، اما این اتفاق در نهایت رخ نداد و این نمایندگان اعلام کردند با توجه به شرایط جامعه و مشکلات اقتصادی از سفر به اندونزی انصراف می‌دهند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، هزینه‌های سفر به اندونزی است. در شرایط اقتصادی کشور که مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، حضور این نمایندگان در اندونزی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ نکته جالب توجه اینکه تا امروز هیچ‌گونه ارز دولتی به کمیته پارالمپیک برای تدارک سفر کاروان ایران تعلق نگرفته و این مسئله بدان معناست که هزینه سفر این نمایندگان نیز قرار است با ارز غیر دولتی تامین شود که این موضوع هزینه زیادی در پی دارد.

همان‌گونه که عنوان شد، برای بازی‌های آسیایی هم قرار بود نمایندگان مجلس به جاکارتا بروند، اما این اتفاق رخ نداد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این چند نماینده عطای سفر به اندونزی به همراه کاروان پاراآسیایی را به لقایش می‌بخشند یا همچنان به تلاش‌شان برای رفتن به جاکارتا ادامه می‌دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: از سال ۷۸ تا به حال به تعداد نمایندگان اضافه نشده است. در حال حاضر جمعیت کشور به ۸۶ میلیون نفر رسیده، اما هنوز این حق قانونی یعنی افزایش تعداد نمایندگان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه این قبیل طرح‌ها به هر دلیلی در دوره‌های قبل رد می‌شد، ادامه داد: متاسفانه یک بی‌عدالتی با افزایش جمعیت در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده که باید حتماً با افزایش تعداد نمایندگان برطرف شود.

صباغیان تاکید کرد: در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که سه نماینده دارند این در حالیست که در یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان ۴۵ هزار نفر جمعیت و یک نماینده دارد. کجای آن عدالت است؟

وی این مساله را سبب حاکم شدن بی عدالتی محض در توزیع نمایندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم نمایندگان نقش بالایی در پیگیری رشد و توسعه و توزیع عدالت دارند. در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با ۶ شهرستان و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و یک نماینده داریم که عدالت نیست. 

این نماینده مردم بسیاری از بی‌عدالتی‌ها را ناشی از عدم توزیع عادلانه نمایندگان خواند و تصریح کرد: در مبحث توزیع نمایندگان سه شاخص جمعیت، محرومیت و وسعت مدنظر قرار دارد. هر فردی هم در رابطه با این مسئله اعتراض داشته با این شاخص‌ها مستدل و دقیق به آنها پاسخ داده شده است.

دیگر خبرها

  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • هادی رضایی مسئول پروژه بازی‌های پاراآسیایی جوانان شد
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟