Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «سرگئي ريابکوف» معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد: روسيه و ايران مجموعه تدابيري را براي مقابله با تحريم هاي ضد ايراني آمريکا تعيين کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «سرگئي ريابکوف» که به تازگي به ايران سفر کرده است روز سه شنبه در گفت وگو با روزنامه «راسيسکايا گازتا» درباره تدابير روسيه و ايران عليه تحريم هاي امريکا گفت: يکي از محورهاي مذاکراتش با «عباس عراقچي» معاون امور سياسي وزير خارجه ايران و برخي مقام هاي ايراني به موضوع مقابله با تحريم هاي آمريکا اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سرگئي ريابکوف» و«عباس عراقچي» روز دوشنبه(10سپتامبر) در تهران ديدار و گفت‌وگو کردند.
«ريابکوف» با بيان اينکه واشنگتن آماده است اقدامات زيادي (عليه ايران) انجام دهد، افزود: به همين علت مجموعه تدابيري را با ايران براي مقابله با تحريم ها تعيين کرديم که بايد با طرف هاي اروپايي مورد بحث قرار دهيم.
معاون وزير خارجه روسيه گفت: بايد ساز و کاري را براي پاسخ به موج دوم تحريم ها (عليه ايران) بيابيم تا امکان به حداقل رساندن زيان هاي ناشي از تحريم هاي آمريکا را فراهم کند.
«سرگئي ريابکوف» خاطرنشان کرد: درشرايط تحريم ها اراده جمعي و توانايي براي ايجاد شرايط ادامه صادرات نفت ايران به بازارهاي خارجي اهميت تعيين کننده اي دارد.
ريابکوف خودداري برخي شرکت هاي نفتي اروپا از همکاري با ايران که براي مصون ماندن از فشار آمريکا صورت مي گيرد را نادرست دانست و افزود: اين همان چيزي است که امريکا مي خواهد و تلاش مي کند آن را به تمام جهان تحميل کند.
آمريکا هشتم مه 2018 از برجام خارج شد و پس از آن اعلام کرد تا 4 نوامبر 2018 صادرات نفت، گاز و پتروشيمي ايران را به صفر خواهد رساند.
واشنگتن از کشورهاي جهان نيز خواسته است به عنوان بخشي از تحريم‌هاي اقتصادي ضد تهران، واردات نفت، گاز و محصولات پتروشيمي از ايران را به صفر برسانند.
بسياري از کشورهاي جهان از جمله چين، روسيه و ترکيه در مخالفت با تصميم رئيس جمهوري آمريکا اعلام کرده اند از خواسته دونالد ترامپ پيروي نمي کنند.118

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه