Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-03-19@11:21:43 GMT

پر باران ترین شهرهای جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۲۶۸۴

مرطوب ترین مناطق در این کره خاکی در مکان هایی دور افتاده قرار دارند. با این حال، بسیاری از مناطق مسکونی نیز سالانه با حجم زیادی از بارش مواجه هستند و به پربارش ترین شهرهای جهان معروفند. نکته جالب این است که اکثر پر باران ترین شهرهای جهان در آب و هوای گرمسیری و استوایی قرار دارند و برخی دارای بارش های فصلی بوده و در دیگر شهرها نیز در طول سال بارش به طور مداوم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با هشت مورد از پرباران ترین شهرهای دنیا آشنا خواهیم شد، که بهتر است هرگز به این شهرها برای تعطیلات تابستانی خود سفر نکنید. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

کیبدو، کلمبیا

کیبدو با جمعیتی بیش از 100000 نفر، بزرگترین شهر در بخش چوکو در کلمبیا است که دارای بارش سالانه برابر با 354 اینچ (یا 29.5 فوت) است. کیبدو در نزدیکی قسمت کوهستانی غرب کلمبیا واقع شده است و در تمام فصول و تقریبا همه روزه بارش را تجربه می کند (به طور متوسط 304 روز بارانی). در فصول سردتر در ماه دسامبر باران بیشتر به صورت باران ریزه بوده و در فصول گرمتر (آوریل) بیشتر رگبار هایی همراه با رعد و برق رخ می دهند. کمترین میزان بارش مربوط به ماه مارس بوده که با این وجود بازهم نیمی از ماه بارش ادامه دارد. با وجود میزان بارش زیاد، کیبدو به دلیل ناکارآمدی سیستم های ذخیره آب قابل اطمینان، اغلب دچار مشکل کمبود آب قابل استفاده است.

مونروویا، لیبریا

مونروویا پایتخت لیبریا که در ساحل شمال غربی آفریقا شده است، دارای جمعیتی بیش از یک میلیون نفر بوده و بارش سالانه آن برابر با 182 اینچ است و همچنین در سال به طور متوسط 182 روز بارانی را تجربه می کند و از پر باران ترین شهرهای جهان است. فصل بارش در مونروویا از ماه مه تا اکتبر ادامه دارد، اما بیشترین میزان بارش در این شهر مربوط به ماه های ژوئن و ژوئیه است. در طول این زمان، بسیاری از جاده ها به خاطر آب گرفتگی مسدود و غیر قابل استفاده می شوند. بین ماه های دسامبر و فوریه نیز بارش شدید است و رگبارهای گاه به گاهی رخ می دهد.

هیلو، هاوایی

با وجود نخل ها، سواحل و آفتاب فوق العاده، جزایر هاوایی از بیشترین بارش در جهان برخوردارند و یکی از پرباران ترین شهرهای دنیا قلمداد می شود. بخشی از جزیره مائوئی مانند بیگ بوگ واقع در پارک ملی هالئاکالا و کوه کوکوی سالانه دارای بارشی برابر با 404.4 و 384.4 اینچ (به ترتیب) هستند؛ این در حالی است که کوه ویالیل در کائوآئی بارشی برابر با 450 اینچ را تجربه می کند. از میان شهرهای هاوایی، هیلو بیشترین بارش را داشته و دارای 272 روز بارانی و میانگین بارش 126.7 اینچ است.

منگالور، هند

منگالور با جمعیتی برابر با 400000 نفر یکی از شهرهای کوچک هند است که بر خلاف کوچک بودنش دارای حجم بارش سالانه قابل توجهی برابر با 137 اینچ (11.4 فوت) است. این شهر در امتداد دریای عرب در ساحل غربی اقیانوس هند واقع شده است، جایی که رودخانه Netraathi (نتراتی) و Gurupur (گوراپور) به هم میرسند؛ این شهر بدون شک پرباران ترین نقطه هند است. دو مورد از مرطوبترین روستا های جهان در شمال شرقی هند در شهر مگالایا واقع شده اند: چراپونچی با بارشی برابر با 463.7 اینچ و ماوسینرام با 467.4 اینچ- "مرطوب ترین مکان در این سیاره" است.

بوئناونتورا، کلمبیا

شهر بوئناونتورا، یکی از شهرهای غربی کلمبیا و از پرباران ترین شهرهای دنیا بوده و در فاصله 100 مایلی جنوب کیبدو قرار دارد که دارای جمعیتی بیش از 300،000 نفر است. بوئناونتورا در امتداد اقیانوس آرام واقع شده و میزان بارشی دریافتی آن 247 اینچ (20.5 فوت) است. از ژانویه تا آوریل این شهر کمترین میزان بارش را دارد، اما میزان بارش آن در موسم باران (ماه های سپتامبر و اکتبر)، بیشتر از کل بارش شهر های ایالات متحده در طول سال است.

کاین، گویان فرانسه

شهر کاین پایتخت تنها ملت فرانسه زبان در آمریکای جنوبی است که در شمال اکواتور قرار دارد و دارای آب و هوایی گرمسیری است. این شهر در امتداد ساحل اقیانوس اطلس گسترش یافته است و علاوه بر شهرتش به خاطر میراث مستعمراتی فرانسوی و فلفل کاین، یکی از مرطوب ترین شهرهای آمریکای جنوبی و پربارش ترین شهرهای جهان است که میانگین بارش آن برابر با 147.4 اینچ بوده و دارای 212 روز بارانی است. باوجود بارش مداوم در طول سال، کاین دارای دو فصل بارانی است: از دسامبر تا ژانویه و از آوریل تا اواسط ژوئیه.

بلم، برزیل

شهر بلم با بارش 113 اینچ در سال جزو پربارش ترین شهرهای جهان و کشورهای آمریکای جنوبی نیست، اما به طور متوسط دارای 251 روز بارانی در سال است. این شهر که پایتخت ایالت پارا است، یک شهر بندری است که با خلیج Guajará هم مرز بوده و دارای جمعیتی حدود 143،000 است. این شهر بسیار به شهر کاین نزدیک باده و از ریو دوژانیرو فاصله بیشتری دارد. فصل باران در بلم بین دو ماه دسامبر و مه بوده و ماه های فوریه و مارس پر باران ترین ماه های سال هستند.

کوالا ترنگانو، مالزی

مالزی یکی از مرطوب ترین کشورهای این سیاره است که در شمال خط استوا واقع شده است و دارای آب و هوای موسمی گرمسیری است. شهر کوالا ترنگانو، در شمال غرب مالزی دارای جمعیتی حدود 285،000 است که در سال به طور متوسط 114.6 اینچ بارش دریافت می کند. شهر مدرن کولا ترنگانو در کنار رودخانه ترنگانو توسعه یافته که در ماه دسامبر سال 2014 دچار سیل شدیدی شد. این شهر که به خاطر مسجد کریستال شهرت ویژه ای دارد، بین نوامبر تا ژانویه دارای بیشترین بارش بوده و در تمام طول سال، آب و هوایی گرم و شرجی دارد.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: جهانگردی جهان گردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جوی شهرهای پرتردد نوروزی از ۲۸ اسفند تا اول فروردین

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای وضعیت جوی شهرهای پرتردد کشور طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه( ۲۸ اسفند تا اول فروردین) را تشریح و اعلام کرد که وضعیت جوی بیشتر این مناطق نیمه ابری تا ابری و گاهی با وزش باد و رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا آسمان تهران روز دوشنبه (۲۸ اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج  ابری، در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی وزش باد و برای روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) ابری، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی رگبار رعد و برق و افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران چهارشنبه (اول فروردین ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

وضعیت جوی اصفهان نیز فردا (۲۸ اسفند) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد ملایم و و پس‌فردا (۲۹ اسفند) قسمتی ابری، به‌تدریج ابری، گاهی مه‌آلود، در شب بارش بارات خواهد بود. چهارشنبه (اول فروردین) نیمه‌ابری، در صبح بارش پراکنده و وزش باد شدید با احتمال طوفان وگرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی کرج طی روز(۲۸ اسفند) نیمه ابری تا ابری، وزش باد، در اواخر وقت بارش پراکنده و در روز (۲۹ اسفند) نیمه ابری تا ابری، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق خواهد بود. چهارشنبه (اول فروردین) نیمه ابری، در بعضی ساعات وزش باد و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

آسمان گرگان نیز فردا (۲۸ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش دما و وزش باد و پس فردا (۲۹ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، به‌تدریج افزایش ابر، در شب بارش باران، در ارتفاعات بارش پراکنده برف و مه آلود خواهد بود.

آسمان گرگان چهارشنبه (اول فروردین) ابری، همراه با بارش بارا و مه‌آلود و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان ساری فردا (۲۸ اسفند) نیمه ابری، اواخر وقت افزایش ابر و وزش باد و پس فردا (۲۹ اسفند) نیز نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، اواخر وقت بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی این شهر چهارشنبه (اول فروردین) ابری، همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود.

آسمان تبریز طی  از ۲۸ اسفند تا اول فروردین نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و رقیق پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی اهواز فردا (۲۸ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، به‌تدریج ابری و احتمال  رگبار و رعد و برق و وزش باد و  پس‌فردا (۲۹ اسفند) قسمتی ابری تا ابری، همراه با رگبارو  و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان اهواز چهارشنبه (اول فروردین) صاف تا نیمه‌ابری و احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وضعیت جوی بندرعباس (۲۸ اسفند) قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در بعدازظهر وزش باد و طی پس فردا (۲۹ اسفند) قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر خواهد بود.

آسمان بندرعباس چهارشنیه (اول فروردین) نیمه ابری، همراه با مه رقیق و غبار محلی، احتمالا بارش پراکنده باران و در بعد از ظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ فراگیری بارش‌های سیل‌آسا در شهرهای مختلف
  • ایران دارای رتبه ۵۱ جهان در ثبت اختراعات
  • مسدود شدن جاده‌ های چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • مسدود شدن جاده‌های چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • رونق زندگی شبانه در شهرها
  • ترین‌های جهان در سال ۱۴۰۲ از دریچه ایمنا
  • ترین‌های جهان در سال ۱۴۰۲
  • وضعیت جوی شهرهای پرتردد نوروزی از ۲۸ اسفند تا اول فروردین
  • پربازدیدترین اخبار شهرهای جهان در سال ۱۴۰۲
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند