Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛گروه تروریستی داعش  دوران جولان خود در عراق و سوریه علاوه بر زنان و مردان،کودکان بسیاری را هم ربود و مدتها در اسارت خود نگاه داشت،برخی از آنها موفق به فرار شدند و بعضی دیگر کشته اما در این میان هم دسته ای بودند که طی عملیات روانی برنامه ریزی شده چنان شستشوی مغزی داده می شدند که دیگر نه میلی برای بازگشت به خانه داشتند و نه چیزی از زبان مادری در ذهنشان می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام "بی بی سی" غیدان 12 ساله  اهل عراق یکی از قربانیان این عملیات روانی است که در سن 8 سالگی توسط این گروه ربوده شد و به عقد یکی از تروریستهای داعشی درآمد،در گذر زمان آنقدر روی ذهن و روح او کار شد که یکباره تمامی اعتقاداتش دستخوش تغییر گشت و زلزله ای تمام باورهایش را زیر و زبَر نمود.

باسل برادر غیدان درباره خواهرش گفت:تروریست داعشی پس از ازدواج با غیدان، او و برادر کوچکترم را در خانه پدر همسر اولش نگه می داشت و خودش هم به ماموریت رفته بود،خوشبختانه از آنجایی که پدرزن او انسان بدی نبود،هنگامیکه که مرد داعشی به ماموریت رفت،او با  ما تماس گرفت و گفت که خواهر و برادم آزاد هستند اما باید برای بازگرداندنشان خودمان اقدام کنیم .

با غیدان تماس گرفتم و به من گفت: میلی به بازگشت ندارد،گفتم من برادرت هستم مرا دوست نداری؟و او با بر نظر منفی خود پافشاری می کرد.به هر حال از وی خواستم با هر تفکری که پس از ارتباط با داعشی ها دارد نزد ما بیاد و در هر حالی او را قبول داریم.

با یک قاچاقچی انسان ملاقات کردم و با 20 هزار دلار  قرار شد غیدان و بردارم را از سوریه به عراق بیاوردبا پول هایی که برای نجات او خرج کرد سرانجام موفق شد خواهرش را  به خانه بازگرداند در حالی که این دختر دیگر تمایلی برای برگشت نداشت و حالا هم در کنار خانواده اش هیچ علاقه ای به برقراری ارتباط با آنها نشان نمی دهد.

باسل و برادرش

غیدان شب ها با خودش از جنگ و نبرد حرف می زند و می گوید:مواظب خودت باش که به تو شلیک نکنند،به گفته باسل،خواهرش که در گذشته تمامی اوقات فراغت خود را با آنها می گذارند اکنون حتی به زور برای خوردن غذا هم با آنها هم سفره می شود.

بیشتر بخوانید:ناگفته‌های زن ایزدی بعد رهایی از بردگی داعش/ از زنده به گور کردن در مدرسه تا روستایی مملو از استخوان مردگان +تصاویر

آثار عملیات روانی داعش بر روح کودکان

در حال حاضر با گذشت مدت زمان بسیار از شکست داعش تعداد فراوانی از آوارگان و نجات یافتگان از دست داعش در اردوگاهی  نزدیکی دهوک سکنی گزیده اند.

عدنان حجی یکی از ممدجویانی است که برای آشتی دادن کودکان این اردوگاه با جامعه تلاش می کند،کودکانی که مانند غیدان مدت بسیاری در اسارت تروریست ها بوده اند و مغزشان مملو از افکار داعش پسند شده است.جهت دادن صحیح به مغز آنها پس از این همه آموزش منفی کاری بس دشوار است.

عدنان حجی

به گفته عدنان با موسیقی و شعر و نقاشی هم به سختی می توان روح زخمی و آشفته آنها را جلا داد.برخی از آنها دیگر علاقه ای به مدرسه نداشته یا حتی پدر و مادر خود را قبول ندارند.

بیشتر بخوانید:غم بی‌پایانی که داعش به زن سالخورده عراقی هدیه داد! +فیلم

اسرای خردسالی که زبان مادری خود را فراموش کرده اند

دلوان و زینه  از کودکان کردهای عراق هستند که هنگامی فرار از سنجار به دست داعش افتادند،تروریستها پس از مدتی نگه داشتن آنها در تلعفر،یکی را به موصل،دیگری را به سوریه و سومی را ترکیه فرستادند.

زینه

دلوان

مادر آنها به همراه 2 برادر دیگر هم توسط تروریستها ربوده شدند و همچنان خبری از آنها در دسترس نیست.زینه کودکی بود که در دست یک داعشی ترک زبان گرفتار شد،از طرفی دلوان هم در این مدت در اسارت تروریستی در موصل بود.

اکنون این سه کودک چیزی از زبان مادری شان نمی دانند،خواهر زینه می گوید:برادرم عربی صحبت می کند و خواهرم ترکیه ای ،ما هم که اصلا زبان آنها را متوجه نمی شویم البته من در تلاشم تا به آنها زبان کردی بیاموزم.

پدر خانواده اما با وجود خوشحالی از بازگشت فرزندانش ،از این وضعیت احساس درماندگی می کند زیرا متوجه صحبتهای آنها نمی شود ،ضمن اینکه رفتارهایشان بسیار تغییر کرده است،روزهای اولی که به خانه آمدند حتی نمیتوانستند مرا متوجه گرسنگی خود کنند تا غذا برایشان آماده کنم،زبان مادری را فراموش کرده اند و این برای منِ پدر بسیار دردناک است.

پدر خانواده

خواهر زینه

کودکانی که در این اردوگاه زندگی می کنند تنها تعدادی از قربانیان جنایات داعش هستند که شاید برای چند لحظه هنگام بازی آنچه بر سرشان آمده را فراموش کنند اما در خلوت باز آنها می مانند و یک دنیا خاطرات دردناک زیرا جراحت روح آنها به این سادگی ترمیم نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است

به گزارش جماران؛ «خلیل الحیه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: «ما آماده هستیم تا با آتش‌بسی به مدت ۵ سال یا بیشتر با اسرائیل موافقت کنیم.»

شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: الحیه افزود: «حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است»

وی با اشاره به اینکه حماس خواهان پیوستن به سازمان آزادی‌بخش فلسطین است، اظهار داشت: «همه مبارزان با اشغالگری به هنگام استقلال و دستیابی به حقوق و کشورشان به حزبی سیاسی تبدیل و نیروهای رزمی‌شان هم به ارتشی ملی بدل شدند.»

حمله به رفح

این عضو ارشد درباره تهدیدات اسرائیل در حمله به شهر رفح گفت: «این حمله در نابود کردن حماس ناکام خواهد ماند، ارتباط و تماس‌ها میان رهبران سیاسی حماس در خارج و فرماندهان نظامی در غزه به دلیل جنگ قطع نشده است و ارتباطات، تصمیم‌ها و رویکردها با هماهنگی دو طرف اتخاذ می‌شود.»

الحیه تصریح کرد: «نیروهای اشغالگر اسرائیلی تنها توانسته ۲۰ درصد از توانمندی‌های انسانی یا میدانی حماس را از بین ببرد.»

مذاکرات آتش‌بس

این رهبر حماس مورد مذاکرات تبادل اسرا تاکید کرد: حماس از قطر می خواهد نقش میانجی‌گری را ادامه دهد، ما قصد نداریم دفتر سیاسی خود را از دوحه پایتخت قطر منتقل کنیم»

الحیه توضیح داد «حماس در مورد تعداد اسرای فلسطینی که می‌خواهد در ازای آزادی باقی‌مانده اسرای اسرائیلی آزاد کند، امتیازاتی داده است اما جنبش دقیقاً نمی‌داند چه تعداد اسرا هنوز در غزه هستند و چه تعداد در قید حیات‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه حماس از خواسته‌های خود در آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی عقب نخواهد نشست،گفت: «پیش از اطمینان نیافتن از پایان جنگ، تحویل اسرای موجود نزد مقاومت، چه سودی دارد؟»

دیگر خبرها

  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش/ سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت