Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@11:06:36 GMT

رهایی از بحران اقتصادی با تقویت روحیه ملی - آمنه صارمی*

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۲۹۴۷

رهایی از بحران اقتصادی با تقویت روحیه ملی - آمنه صارمی*

جنگ روانی ایجاد شده در حوزه اقتصاد در سطح جامعه موجب شده تا نگرانی از آینده در بین گروهی از مردم تقویت و قیمت انواع کالا خودسرانه افزایش یابد.
دشمنان نظام و انقلاب در طول 40 سال گذشته از همه ترفندها برای ضربه زدن به ایران اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کردند، اما هرگز به اهداف خود نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایران، کشوری چهار فصل با منابع نفت و معادن، فراوانی منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی نیازی به نگرانی برای آینده در حوزه معیشت وجود ندارد و اینکه برخی افراد عمدی برای اقتصاد مشکل به وجود می آورند نیز ناشی از آن است که می خواهند ضمن دست یافتن به سرمایه بیشتر مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.
با افزایش قیمت سکه و ارز در بازار، اقتصاد ایران وارد مرحله ای شد که حضور دلالان اقتصادی و نفوذی های دشمن بر بی ثباتی این بازار افزود و جنگ روانی در سطح جامعه ایجاد شد به طوری که امروز گروهی از مردم نگران از آینده معیشت بوده و همواره به دنبال ذخیره سازی انواع اقلام خوراکی هستند.
اگرچه این شرایط تا حدودی به سیاست های آمریکا بر می گردد که از ابتدا چشم دیدن توسعه اقتصادی ایران را نداشته و با اعمال تحریم، تهدید و حتی فرستادن افراد نفوذی برای ایجاد جنگ روانی قصد از پا انداختن و بدبین کردن مردم نسبت به نظام را داشته است، اما از سوی دیگر نباید نقش افراد سودجو و منفعت طلب را نیز فراموش کرد، سودجویانی که با احتکار کالا تلاش دارند از آب گل آلود به اهداف شوم خود برسند.
در شرایطی که دشمنان نظام از حربه های مختلف علیه اقتصاد کشور استفاده می کنند و برای رسیدن به اهداف خود از فرصت طلب ها نیز بهره می برد ، می طلبد مسئولان برای خنثی کردن این توطئه ها تدبیری بیاندیشند و همه ظرفیت های علمی، صنعتی، سیاسی و اقتصادی را به فرصت برای مردم و انقلاب تبدیل کنند و از این رهگذر از توان و تخصص جوانان کشور استفاده کنند تا در کنار رونق اقتصادی ، اعتماد دولت و ملت را بیش از پیش فراهم آورند.
باید اذعان کرد که رسیدن اقتصاد ایران به پیچ های تند و عبور از این گردنه های سخت نیازمند عزم ملی و تقویت روحیه ملی است، همان روحیه جهادی دهه 60 که برغم جنگ و نوپا بودن انقلاب مردم متحد و یک شکل در برابر دشمنان ایستادند و مشکلات اقتصادی نتوانست خللی در اراده ملت ایجاد کند.
باید بپذیریم که وجود پیچ های تند اقتصادی و گردنه های سخت مختص اقتصاد ایران نیست و تمام اقتصاد‌های جهان به ناچار به چنین گردنه‌هایی رسیده‌اند و امروز شرایط اقتصادی کشور برای رسیدن به پویایی و خودکفایی بیش از هر زمانی نیازمند همراهی ملت با دولت است تا در پرتو این همدلی بتوانیم جنگ اقتصادی را با تکیه بر توان داخلی برطرف و از شرایط پیش رو عبور کنیم.
*خبرنگار ایرنا
6052/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ارز افزایش قیمت اقتصاد ایران ایران سرمایه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد

کتاب " اقتصاد در هیاهوی انتظارات " منتشر شد. برای اولین بار در ایران یک کتاب تخصصی در رابطه با اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز به رشته تحریر درآمد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» با موضوع نگاهی جامع به اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران با الهام از 30 نشست تخصصی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری شده است.

این کتاب شامل 30 فصل بوده و به موضوعاتی مانند: نقش انتظارات تورمی در تورم و نرخ ارز، نظریه‌های تعیین نرخ ارز و نحوه شکل‌گیری انتظارات، رابطه انتظارات تورمی و بازار سرمایه، بازار مسکن و نقش انتظارات در آن، نقش رسانه در انتظارات تورمی پرداخته است.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» دارای 656 صفحه می باشد و مقدمه آن توسط محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نوشته شده است. در این کتاب از بیش از 260 جدول و نمودار برای فهم بیشتر موضوع انتظارات استفاده شده است.

در بخشی از مقدمه که به قلم محمدرضا فرزین نوشته شده آمده است " امروزه بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که علیت در پدیده‌های اقتصادی در بسیاری از موارد ماهیت متقابل دارد؛ یعنی روایت‌ها خود می‌توانند موجب رخدادهای اقتصادی شوند و رخدادهای اقتصادی علت تغییر روایت‌ها.

جنگ‌های اقتصادی کنونی بین کشورها عموما با تمرکز شکل‌گیری شایعات، ناامید سازی مردم به آینده و ارائه تصویری تاریک از آینده کشور توسط حرفه‌ای ترین رسانه‌ها و خبرگان عملیات روانی صورت می‌پذیرد و بخش عمده‌ای از هزینه جنگ را به خود اختصاص می‌دهد.

اقتصاد ایران دهه‌ هاست که با این پدیده رو‌بروست و متاسفانه در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی نتوانسته نهادسازی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این پدیده را انجام دهد.

به قول یکی از اقتصاددانان، آنچه که باید از آن ترسید، خود ترس است و این موضوع محوری عملیات روانی علیه هر کشوری است. اقتصاددان مک کالی، این لحظه را لحظه کایوت می‎‌نامد. کایوت شخصیت کارتونی قهرمانی است که از روی پرتگاه‌های می‌پرد و تا زمانی که به زمین نگاه نکند سقوط نخواهد کرد و طبق قانون کارتون هر وقت به زمین نگاه کند، سقوط خواهد کرد. "

گفتنی است برای تهیه کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» می توانید با شماره تلفن 09196162244 (انتشارت موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز) تماس بگیرید.

انتای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند