Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@17:59:55 GMT

ورزش هایی که آلزایمر را به تعویق می اندازند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۴۰۸۷

ورزش هایی که آلزایمر را به تعویق می اندازند

سبک زندگی، ورزش و عادات رژیم غذایی، ساختار ژنتیکی، سابقه خانوادگی و فاکتورهای متعدد دیگر نشان می دهند که شما در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارید یا نه. آلزایمر یک بیماری روانی است که موجب بروز مشکلاتی در حافظه، تفکر و رفتار می شود. شایع ترین نوع زوال عقل بوده که معمولا در افراد مسن دیده می شود.

هنوز هیچ دارویی برای توقف بیماری آلزایمر یافت نشده است، اگرچه برخی داروها به درمان علائم بیماری کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال محققان سراسر جهان موافق هستند که ورزش جسمی و بدنی می تواند به بهبود عملکردهای شناختی بیماران آلزایمری کمک کند.

اخیرا محققان بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا دریافته اند «نوروژنز»، تولید نورون های جدید، در ساختار مغزی که خاطرات در آن کدگذاری می شوند می تواند موجب بهبود عملکرد شناختی در موش های مبتلا به آلزایمر شود و فعالیت فیزیکی می تواند این محیط را پاکسازی کند و اجازه دهد سلول های جدید عصبی زنده مانده و رشد کنند و عملکرد شناختی بهبود یابد.

حال محققان به بررسی این موضوع پرداختند که چه ورزش های دارای تاثیر مثبت در این زمینه هستند. محققان دانشگاه کنتیکت آمریکا در تحقیق در این مورد دریافتند انجام ورزش های هوازی توسط افراد مسن در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر یا مبتلا به آلزایمر، در مقایسه با انجام ورزش های ترکیبی هوازی و استقامتی، به خودی خود سه برابر بیشتر موجب بهبود توانایی فکر و تصمیم گیری افراد می شود.

همچنین گفته می شود ورزش با شدت متوسط سه روز در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت کنندگان می شود.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند افراد مسن بالا ۶۵ سال باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی با شدت متوسط (مثل پیاده روی تند)، ۷۵ دقیقه در هفته ورزش با شدت شدید یا ترکیب ورزش های هوازی با فعالیت های استقامتی به مدت ۲ روز یا بیشتر در هفته انجام دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلزایمر ورزش ژنتیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند جلسات استماعیه درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه انگلیسی «گاردین» اعلام کرد به مکتوبی دست یافته که نشان می‌دهد ممکن است جلسات استماعیه وزارت دفاع انگلیس درباره جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان با تأخیر 10 ماه مواجه شود.

گاردین در این گزارش جزئیات نامه «پیرز داگارت» وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمدی دست‌کم 80 شهروند افغانستان توسط نیروهای بریتانیایی را منتشر کرده که از بروز مشکل در روند این تحقیقات خبر می‌دهد.

بر اساس این مکتوب، حتی اگر وزارت دفاع انگلیس، کارمندان حقوقی اضافی استخدام کند و نرم‌افزار تخصصی خریداری کند، ارائه اسناد تا اکتوبر یا نوامبر سال جاری ممکن نیست؛ بنابراین، جلسات استماعیه در مورد این قتل‌ها ممکن است تا مارس 2025 به تعویق بیفتد.

بر اساس تحقیقات یک سازمان حقوقی انگلیسی به نام «لی دی» که از دسامبر 2022 آغاز شد، نیروهای ویژه انگلیسی در افغانستان بین سال‌های 2010 تا 2014 احتمالا دست‌کم 80 غیرنظامی افغان را کشته‌اند.

در این تحقیق آمده یکی از نیروهای ویژه انگلیسی تنها در یک دوره شش‌ماهه اعزام به افغانستان 35 غیرنظامی افغان را به قتل رسانده است.

بر اساس این تحقیق این نظامی انگلیسی احتمالاً از سیاست ادعایی «کشتن تمام مردان در سن جنگیدن» پیروی کرده و بدون آنکه تهدیدی از سوی این افراد متوجه نیروهای انگلیسی باشد، آن‌ها را کشته است.

 

آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی انگلیس در افغانستانجنایت‌های جنگی نظامیان انگلیسی در افغانستان؛ صحنه‌سازی پس از کشتار غیرنظامیانتلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی؛ فرماندهان نظامی انگلیس شواهد کشتار غیرنظامیان افغان را نابود کردند

تحقیقات جدید در مورد جنایات نظامیان انگلیسی در افغانستان دسامبر 2020 و پس از آن آغاز شد که وزارت دفاع انگلیس پس از چند سال مقاومت مقابل گزارش‌های جنایات نظامیان این کشور در افغانستان اجازه داد تحقیقات مستقل در این رابطه آغاز شود.

همزمان با این تحولات «تایمز» انگلیس در گزارشی فاش کرد پیش از بازدید بازرسان از مقر نیروهای ویژه در لندن به عنوان بخشی از تحقیقات جنایات جنگی، فرماندهان انگلیسی پرونده‌های مربوط را از بین برده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • مهاجم اسبق پرسپولیس برای بازی با قرمزها برمی‌گردد
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد