Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@07:17:40 GMT

نشانه‌های جنگ تجاری در چین نمایان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۵۲۶۴

نشانه‌های جنگ تجاری در چین نمایان شد

فروش خودرو در چین در ماه آگوست برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت برخی کارشناسان این آمار را نشانه نمایان شدن تأثیر منفی جنگ تجاری آمریکا با چین می‌دانند.

خبرگزاری فارس: به نقل از ABCNEWS، فروش خودرو در چین در ماه گذشته میلادی برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و این مسئله نشانه جدیدی از تأثیر منفی سیاست جنگ تعرفه آمریکا علیه چین به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گزارش انجمن تولید کنندگان خودرو در چین، فروش خودرو‌های سواری، شاسی بلند، و وانت در این کشور به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان ۴.۶ درصد کاهش یافته و به ۱.۸ میلیون خودرو رسیده است.

بر اساس آمار ارائه شده، فروش خودرو‌های شاسی بلند در چین که معمولا پرطرفدار بوده و فروش خوبی دارند ۴.۷ درصد کاهش یافته و به ۷۳۷ هزار دستگاه رسیده است.

فروش سواری نیز ۳.۴ درصد افت کرده و به ۹۰۱ هزار دستگاه رسیده است.

به طور کلی از ابتدای سال جاری ۱۵.۲ میلیون دستگاه خودرو در چین به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

سیاست اعمال تعرفه بین چین و آمریکا به تشدید نگرانی‌ها در بازار منجر شده است. البته باید توجه داشت تأثیر اقتصادی اینگونه سیاست‌ها محدود خواهد بود.

چین در پاسخ به اقدام آمریکا بر اعمال تعرفه بر واردات کالا، برای ورود خودرو و لوازم یدکی از آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرده است که البته این مسئله بیشتر به ضرر شرکت BMW آلمان بوده چرا که یکی از شاسی بلند‌های تولیدی این شرکت آلمانی در آمریکا تولید شده و به بازار چین صادر می‌شود.

نکته حائز اهمیت اینکه برند‌های خودروسازی آمریکایی خودرو‌های عرضه شده خود به بازار چین را در همین کشور تولید می‌کنند.

فروش خودرو‌های کاملا الکتریکی در بازار چین نیز ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۷۲ هزار دستگاه رسیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: جنگ تجاری آمریکا درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع میوه و سبزی +جدول

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

به گزارش مشرق، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو نارنگی ۲۰ تا ۶۴.۸۰۰، سیب زرد ۴۰ تا ۶۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۵۹.۸۰۰، کیوی ۸۹ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۷۹ تا ۱۹۸، به ۵۹.۸۰۰ و پرتقال ۲۵ تا ۳۵ است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۳۵۰ هزار تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۱۰ تا ۲۰، طالبی ۳۹، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۵ تا ۳۴.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۷۸.۸۰۰ تا ۸۴.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵، آناناس ۲۵۰، هر بسته ۲۰۰ گرمی بلوبری ۲۴۰، هر عدد آوا کادو ۱۴۰، کیوانا ۵۵، دراگون ۲۴۰، هر بسته فیسالیس ۵۰ و هر عدد انبه استوایی ۳۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰، هویج ۱۳.۸۰۰، کاهو ۲۹.۸۰۰، کدو ۲۲.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۸۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالا کاشان ۳۸، لیمو ترش ۴۹ تا ۱۱۵ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۲.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ و پیاز زرد ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/ کدملی نخرید
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ فروردین + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین + جدول
  • خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
  • رشد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار؛ کوئیک، شاهین و پژو پارس چقدر گران شد؟ | جدول قیمت ها
  • خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد
  • بازیگران اصلی بازار سینما