Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@21:16:21 GMT

افتتاح مرحله دوم موزه مردم شناسی شهر برزک

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۵۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دراین آیین گفت: دولت برای حمایت از فعالیت های اقتصادی در قالب تسهیلات فراگیر و پایدار در مناطق شهری و روستایی ویژه طرح های اشتغال با توجیه اقتصادی را از طریق نظام بانکی و صندوق ذخیره ارزی پیش بینی کرده است.
معصومه ابتکار ارایه تسهیلات بانکی را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در قالب شرکت های تعاونی روستایی و صندوق های اعتباری بانوان دانست و افزود :اگر برای صنایع دستی روستایی بازاریابی مناسبی فراهم شود، زندگی روستاییان رونق خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: برای شهرستان کاشان طرحی کارآفرینی تعریف و از وجود بانوان توانمند شهر برزک در آن بهره گیری شود.
مدیر موزه مردم شناسی برزک هم گفت: برای راه اندازی مرحله دوم این موزه شامل اشیا تاریخی و ابزار صنایع دستی ازجمله گلیم بافی ، چادر شب بافی و قالی بافی با زیربنای 200 مترمربع ، یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای شهرداری بزرک و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هزینه شده است .
زهرا جهانی افزود : این موزه سال 1387 در خانه تاریخی قادری راه اندازی شد.
در این آیین درجمع مسوولان کاشانی بانوان آیین نمادین سفره برکت در روز ششم امام حسین در شهربرزک را اجرا کردند.
شهر بزرک در 45 کیلومتری جنوب غرب کاشان قرار دارد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان کاشان موزه مردم شناسی معاون رئیس جمهور افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حلیمه نورمحمدی دبیر رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان اظهار کرد: داوری اولیه ایده‌ها اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید و مرحله بعد داوری ایده‌هایی که انتخاب شدند، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان انجام و منتخبان مرحله دوم روز پنج شنبه داوری نهایی می‌شوند.

وی افزود: دوشنبه هفدهم اردیبهشت اختتامیه رویداد بسته بندی و طراحی محصولات خانگی و صنایع دستی در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان خواهد بود.

نورمحمدی عنوان کرد: ۱۱۰ ایده به دبیرخانه رویداد رسید و در نهایت ۴۷ ایده به مرحله داوری رسیدند. امروز پنج شنبه ۶ نفر انتخاب که سه نفر در بخش محصولات خانگی و گیاهان دارویی و ۳ نفر در بخش صنایع دستی و سوغات برگزیده می‌شوند.

نورمحمدی اضافه کرد: مراسم اختتامیه روز دوشنبه در دانشگاه آزاد رفسنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان