Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت‌:‌ با تخریب‌کنندگان رودخانه‌ها و پیمانکاران متخلف به‌شدت برخورد می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت:‌ یگان حفاظت محیط زیست گیلان در راستای حفظ منابع و ذخایر طبیعی این استان،‌ با تخریب کنندگان رودخانه‌ها و پیمانکاران متخلف در امر برداشت شن و ماسه‌ خارج از ضابطه و یا بدون مجوز، به‌شدت برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان از دو مورد برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌های استان خبر داد و عنوان کرد:‌ نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان هفته گذشته در خلال انجام پایش‌های روزانه خود با دو مورد برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌های استان مواجه شدند.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه این پیمانکاران در حین انجام تخلف توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان شناسایی شدند افزود:‌ این افراد برای برداشت از بستر رودخانه‌ها مجوزهای قانونی لازم را داشتند اما به‌دلایلی در ادامه کار اقدام به تخلف از مفاد قانونی مجوزهای صادره کرده بودند.

وی از برخورد با پیمانکاران متخلف و جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ پس از شناسایی افراد متخلف و با هماهنگی دستگاه قضایی از ادامه کار آنان جلوگیری به‌عمل آمده و ضمن تشکیل پرونده مقدماتی،‌ مجموعه این مستندات جهت رسیدگی به مراکز ذی‌ربط ارسال شد.

اکبری‌پور برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان را نیازمند اخذ مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد و گفت:‌ پس از مرحله صدور مجوزهای قانونی جهت برداشت شن و ماسه،‌ یگان حفاظت محیط زیست گیلان پایش‌های مستمر خود را برای جلوگیری از بروز تخلفات انجام می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه تمامی پیمانکاران موظف به رعایت ضوابط زیست‌محیطی و عدم تخریب بستر رودخانه‌ها هستند ابراز داشت:‌ هر یک از این پیمانکاران باید طبق مفاد موجود در مجوزهای صادره‌ اقدام به برداشت شن و ماسه از سطح رودخانه‌ها کنند.

اکبری‌پور تخطی از مفاد مندرج در مجوزها و برداشت خارج از ضوابط را مشمول برخوردهای جدی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد و اضافه کرد:‌ در صورت عدم رعایت عمق برداشت شن و ماسه،‌ افراد متخلف باید در انتظار عکس‌العمل جدی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان باشند.

وی از آغاز پایش‌های مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان و کنترل نحوه عملکرد پیمانکاران خبر داد و تصریح کرد:‌ کنار پیمانکاران متخلف شرکت‌های برداشت شن و ماسه،‌ با افرادی که به تخریب و ایجاد آسیب در رودخانه‌های استان‌ اقدام کنند نیز به‌شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ضمن درخواست از تمامی مردم و طبیعت‌دوستان برای همکاری با این مجموعه افزود:‌ شماره‌ تماس ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست گیلان به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی در مورد انجام تخلفات زیست‌محیطی است.

اکبری‌پور در مورد سایر سازمان‌هایی که با حفاظت محیط زیست گیلان همکاری مشترکی دارند نیز بیان داشت:‌ کنار انجام پایش‌های مستمر توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان،‌ ادارات کلی نظیر آب منطقه‌ای و صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان نیز در این راه مشارکت دارند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • قاچاق چوب با پراید در تالش