Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:10:29 GMT

«سفر سهراب» به خانه هنرمندان رسید/ رونمایی از آنونس

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۵۸۲۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 4 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مستند سینمایی «سفر سهراب»، سومین اکران ویژه مستند سینمایی «سفر سهراب» با حضور اکبر عالمی، ناهید طباطبایی و جلال فاطمی به همراه امید عبدالهی کارگردان و دیگر عوامل این مستند سینمایی در خانه هنرمندان برگزار می شود.

به منظور حمایت از سینمای مستند و مستقل در ایران، عوامل این فیلم با همراهی هنرمندان و نویسندگانی چون اکبر عالمی، ناهید طباطبایی و جلال فاطمی روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان میزبان تماشاگران مستند سینمایی «سفر سهراب» خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اکران ویژه هنرمندان حاضر درباره ضرورت حمایت از فیلم های مستند از جمله مستند سینمایی «سفر سهراب» و مجموعه فیلم های سهراب شهیدثالث دقایقی با مخاطبان صحبت خواهند کرد.

همچنین به منظور گرامیداشت روز ملی سینما تصاویر تازه ای از فیلم مستند «سفر سهراب» در قالب آنونسی یک دقیقه ای منتشر شده است.

مستند «سفر سهراب» پرتره ای متفاوت درباره سهراب شهیدثالث یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و یکی از مهمترین مقاطع کار و زندگی این سینماگر پیشرو، یعنی زمانی که موفق به ساخت ۲ فیلم مهم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان» شد به تصویر می کشد. نخستین نمایش رسمی این مستند در دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» بوده است که از سوی هیات داوران این جشنواره به عنوان یکی از نامزدهای دریافت تندیس «هنر و تجربه» برای بهترین فیلم مستند معرفی شد.

اکران ویژه مستند سینمایی «سفر سهراب» در هفته های آتی ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 4401065 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: امید عبدالهی خانه هنرمندان ایران سهراب شهیدثالث مستند سفر سهراب مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی سینمای مستند فیلم کوتاه موسیقی کلاسیک کنسرت موسیقی سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نمایشگاه نقاشی ماه محرم برنامه رادیویی آلبوم موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی‌آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادرآبادی و فیلم تروما به نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شده است.

وی اضافه کرد: فیلم خون روایت مردی ۳۰ ساله به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده است و هنوزم در توهم زندگی با اوست.

بایزیدی افزود: فیلم خانه من کودکی قصد ساختن خانه‌ای برای عروسکش دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد ادامه داد: و فیلم کوتاه داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری که دارای دو فرزند است به دلیل مشغله‌های فراوان یکی از کودک خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدان کردن کودک گم شده اقدام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»