Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:54:15 GMT

پوتین: روسیه و چین پول ملی خود را جایگزین دلار می کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۵۹۱۰

به گزارش اکوفارس به نقل از شبکه خبری آسیا، همزمان با تیرگی روابط روسیه و غرب، «ولادیمیر پوتین» روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین خطاب به خبرنگاران گفت که مسکو و پکن قصد دارند بیش از گذشته در مبادلات تجاری دوجانبه از پول ملی کشورهای خود (روبل روسیه و یوآن چین) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که این نشست خبری پس از همایش اقتصادی در شهر «ولادی وستک» روسیه برگزار شد.

پوتین همچنین که این اقدام «در شرایطی که خطرات همواره بازارهای جهانی را تهدید می کند، ثبات و امنیت داخلی در سرویسهای مرتبط به عملیاتهای واردات و صادرات در بانکها را افزایش می دهد».

این در حالی است که از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و حمایت مسکو از جدایی طلبان در شرق اوکراین، که خشم کشورهای غربی و مقامات کی یِف را بر انگیخت، روسیه با تحریمهای سنگین تر غرب مواجه شد.

در ماههای اخیر نیز ایالات متحده به بهانه مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و مسمومیت شیمیایی جاسوس دوجانبه روس تبار- سرگئی سکریپال- و دختر وی در بریتانیا تحریمهای جدیدی علیه مسکو وضع کرده است.

در همین راستا، پوتین در ماه ژوئیه گفت که «مجادلات سیاسی» به دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی لطمه می زند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو