Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب، پرفسور"علی ارباش" در این دیدار ضمن خیر مقدم به ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و ابراز خرسندی از این دیدار اعلام کرد:در سفری که به ایران خواهد داشت، از دانشگاه مذاهب اسلامی دیدن کرده و در کنفرانسی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی حضور پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین با اشاره به ارتباطات تاریخی، فرهنگی، زبانی و دینی ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: ارتباطات و اشتراکات تاریخی، فرهنگی، زبانی و دینی از ظرفیت‌های مهم برای همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه تعاملات علمی و آکادمیک است.

رئیس سازمان دیانت ترکیه ادامه داد: با توجه به اینکه بنده به عنوان رئیس دانشکده فعالیت داشتم و با فضای دانشگاهی آشنا هستم، معتقدم همکاری‌های دانشگاهی می‌تواند بسیار مؤثر باشد و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

وی تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه‌های دو کشور ازجمله دانشگاه مذاهب اسلامی را بسیار مهم و دارای فواید دانست و گفت: تبادل آکادمیک می‌تواند نقطه قوت ما باشد؛ در ترکیه حدود ۱۰۰ دانشگاه و دانشکده در زمینه الهیات وجود دارد که می‌توانند با دانشگاه مذاهب اسلامی همکاری کنند.

دکتر ارباش همچنین با تأکید براین که همگرایی ها در حوزه زبان، فرهنگ و مذهب نشان از این دارد که این دو ملت تا چه اندازه به همدیگر نزدیک هستند، اظهار داشت: اگر تفاوتهایی هم در این حوزه ها بین دو ملت دیده می شود را باید به عنوان یک نقطه قوت برای هر دو کشور دانست که نباید مورد اختلاف قرار بگیرد.

وی همچنین به جایگاه مولانا در فرهنگ دو ملت اشاره کرد که می تواند محور همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور باشد.

دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از انجام این دیدار با ارائه گزارشی از اهداف، ماوریت ها و رسالت های این دانشگاه گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی یک دانشگاه حاکمیتی و مأموریت محور برای تربیت نیروی انسانی تقریبی برای کل جهان اسلام است و فعالیت های گسترده ای در داخل و خارج از کشور به ویژه در دوره جدید دارد.

وی به فعالیت‌های دانشگاه به ویژه در حوزه بین الملل و همکاری با دانشگاه های مختلف جهان اسلام، تنوع ملیتی و مذهبی دانشجویان در این دانشگاه، توسعه شعب در داخل و خارج کشور و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با بیش از 10 کشور اشاره کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین همکاری در مجلات و متون مشترک، برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های مشترک، برگزاری دوره های آموزشی و تبادل اساتید و دانشجو را از جمله ظرفیت های دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری با مراکز دانشگاهی ترکیه عنوان کرد.

در این دیدار که معاونین سازمان دیانت و مدیران بخشهای مختلف این سازمان و نیز مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی حضور داشتند، رئیس سازمان دیانت ترکیه از خدمات و تلاش های تقریبی  دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی تقدیر به عمل آورد و هدیه ای از آثار علمی به وی اهدا کرد.
 
 دکتر مختاری نیز لوح تندیس و یادبود دانشگاه مذاهب اسلامی را به دکتر علی ارباش اهدا کرد.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مهمترین مأموریت آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانست.

رضا کشتی دار شامگاه دیشب در همایش تکریم و بزرگداشت مقام معلم در رشتخوار حرکت آموزش و پرورش به سمت تربیت تمام ساحتی را ضروری دانست و افزود: معلمان، حلقه اتصال بین دانش آموزان و محیط‌های علمی و آموزشی هستند.

وی بیان کرد: باید در آموزش و پرورش به سمتی برویم که آموزش و تربیت تمام ساحتی اتفاق بیفتد و زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در این امر موفق شده‌ایم که تربیت تمام ساحتی داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: باید مراقب باشیم، دشمنان به سمت جنگ شناختی در حرکت‌اند و نیاز است علم ما نیز همزمان با تغییر روش دشمنان به روز شود.

وی ادامه داد: در این مسیر می‌توان از هوش مصنوعی و همچنین از نقشه‌های دشمنان بر علیه خودشان استفاده کرد و این می‌طلبد که تمامی ارگان‌ها پای کار تعلیم و تربیت باشند.

معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش بیان کرد: اگر بخواهیم برای آینده ایران اسلامی توسعه، عمران و آبادی به ارمغان بیاوریم باید فرزندانی خلاق، باسواد و پویا در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

فرماندار رشتخوار در این همایش ضمن عرض تبریک این هفته و گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروزه رسالت فرهنگیان عزیز، رسالت خطیری است.

حسین باهوش اظهار کرد: در اوضاع و احوالی که امروزه جامعه جهانی دارد اگر پیشرفتی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اتفاق افتاده منوط به برقراری نظم و امنیت در جامعه است و فرهنگیان به عنوان تربیت کننده دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی می‌توانند در امنیت اجتماعی جامعه مؤثر باشند.

وی در ادامه افزود: مردم عزیز و مسئولان باید قدردان زحمات و فعالیت‌های ارزنده سکان‌داران عرصه تعلیم و تربیت باشند و این تجلیل و قدردانی را به روز و هفته معلم محدود نکنید بلکه در تمامی سال برای جایگاه فرهنگیان و معلمان احترام قائل شوید.

فرماندار رشتخوار خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با دیپلماسی عزتمندانه‌ای که در بین کشورهای دنیا دارد توانسته در عرصه‌های بین‌المللی پیشرفت‌های خوبی به دست آورد و این اقدامات مثبت نتیجه دستان توانمند و آموزش‌های معلمان عزیز بوده است.

باهوش همچنین با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه قدردان زحمات فرهنگیان هستند، تأکید کرد: دانش آموزان ما امانتی گران‌بها در دستان معلمان عزیز هستند و وظیفه معلمان این است که آنان را برای آینده ایران تربیت کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان همانند لوح‌های سفیدی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند و قشر فرهنگی ما باید به درستی محافظ آنها باشند.

فرماندار شهرستان رشتخوار عنوان کرد: تأثیرپذیری دانش آموزان از معلمان بسیار بیشتر از والدین است و این امر می‌طلبد که معلمان به بهترین نحو آینده‌سازان کشور را آموزش دهند.

وی همچنین یادآور شد: در امر معنویت بخشی و بعد فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان نباید غفلت کنیم، باید دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

باهوش تأکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش بر دو بعد آموزشی و پرورشی استوار بوده که در این حوزه بعد پرورشی بر بعد آموزشی مقدم‌تر است.

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور فرماندار رشتخوار، امام‌جمعه شهرستان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش و مسئولان و تمامی فرهنگیان و معلمان شهرستان، مراسم تکریم و بزرگداشت مقام معلم در محل تالار تخت جمشید شهر رشتخوار برگزار شد.

در این مراسم جمعی از فرهنگیان بازنشسته و همچنین معلمان نمونه تعدادی از آموزشگاه‌ها تقدیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است