Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:46:39 GMT

دپوی غیربهداشتی زباله در روستای معلم کلا محموآباد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۶۱۰۸

دپوی غیربهداشتی زباله در روستای معلم کلا محموآباد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

دپوی زباله در روستای "معلم کلا" بخش سرخرود شهرستان محمودآباد به صورت کاملا غیربهداشتی انجاممی‌شود، به طوری که اهالی محل از این موضوع نگران هستند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر زﺑﺎﻟﻪﻫﺎی روستایی ﺗﺒـدﻳﻞ ﺑـﻪ زﺑﺎﻟـﻪﻫـﺎی ﻏیـﺮﻗﺎﺑـﻞ  ﺗﺠﺰﻳـﻪ ﺑـﺎ دوره ﻣﺎﻧدﮔﺎری ﻃﻮﻻﻧﻲ ﺷده و ﺑﺮای ﻣدت زﻣـﺎﻧﻲ ﻧـﺴﺒﺘﺎ زیاد در حاشیه روﺳـﺘﺎ ﺑـﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧـده است، این معضل چهره‌ای زﺷﺖ ﺑﻪ روﺳﺘﺎﻫﺎ داده و اﻧﻮاع آﻟـﻮدﮔﻲ‌ﻫـﺎی زیست محیطی را به دنبال  خود دارد؛ الگوی مناسب مدیریت پسماند براساس شرایط روز می‌تواند در جهت سلامت روستا موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها جاده‌های زیبای روستای "معلم کلا" شهرستان محمودآباد تبدیل به زباله دانی شده است؛ دهیاری و شورا بر اساس قانون، متولی اصلی دفن زباله در روستا هستند اما با وجود تلاش‌های انجام شده توسط این نهادها، به علت گستردگی کار و هم‌چنین کمبود امکانات و تجهیزات لازم، شیوه دفن زباله‌ها راضی کننده نیست؛ اگر زباله درست مدیریت شود نه تنها معضل نیست بلکه ثروت محسوب می‌شود.

*نبود امکانات و تجهیزات،  علت دپو زباله در کنار روستاست

علی یداللهی بخشدار  روستای معلم کلا بخش سرخرود شهرستان محمودآباد در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که زباله‌ای که در این مکان دپو می‌شود؛ زباله حاشیه روستاها، جاده اصلی و باقی مانده زباله‌های قبلی است، اظهار کرد: نبود امکانات و تجهیزات از جمله وسایل راهسازی که برای حمل و جابه جایی بوده باعث شد تا زباله‌ها در این مکان دپو شود.

وی با اشاره به این که محل این دپو موقت بوده و در صورت مهیا شدن مکان طی چند روز آینده  زباله‌ها انتقال داده می‌شود، تصریح کرد: از تیرماه امسال در سطح روستا اقدام به تفکیک زباله کرده‌ایم که به واسطه آن کاهش ۷۰ درصدی تجمع زباله را در "معلم کلا" شاهد هستیم.

یداللهی خاطرنشان کرد: این طرح نتیجه نهایی خود را با توجه به جمعیت ۳ هزار نفری روستا طی ۴ ماه آینده خواهد داد و ما در آینده‌ای نزدیک روستایی بدون زباله را خواهیم داشت.

دهیار روستای "معلم کلا" با بیان این که ما درصدد تخریب محیط زیست و آلوده کردن آن نیستیم، تصریح کرد: زباله‌های عفونی روستا به شرکتی در آمل انتقال داده می‌شود؛ زباله‌هایی که در این مکان دپو و سوزانده می‌شود از نوع  خشک و مقداری"تر" است؛ تلاش بر این است طی 10 روز آینده این مکان تخلیه شود.

وی بوی بدی که در منطقه استشمام می‌شود را تنها از دپو زباله ندانسته و یادآور شد: در این قسمت از روستا ایستگاه تقلیل گاز که به فاصله ۲۰۰ متری از روستا واقع شده که ماهیت فشارشکن جهت استفاده چند روستا را دارد؛ به علاوه شرکت پلاستیکی  نیز از سال ۷۵  در نزدیکی این منطقه آغاز به کار کرده است، این دو نقطه و مکان دپو زباله روستا کنار هم آلودگی‌ها و بوی بد را ایجاد می‌کنند.

*نگرانی اهالی منطقه از وضعیت غیر بهداشتی دپو زباله

یکی از اهالی روستا در ادامه در گفت و گو با ایسنا گفت: پیگیری‌های زیادی در خصوص برداشتن محل دپوی زباله از این مکان انجام دادیم اما متاسفانه هیچ اقدامی تاکنون نشده و هم‌چنان هر روز صبح زباله در این مکان دپو و سوزانده می‌شود.

وی با بیان این‌که این وضعیت غیربهداشتی به اوج خود رسیده و هر چه زودتر باید در مورد آن تصمیم جدی گرفته شود، افزود: بارها مراتب نگرانی و اعتراض مردم این روستا از این وضعیت را به مسئولان ذیربط اطلاع داده‌ایم اما تاکنون چاره‌اندیشی نشده است.

این فرد ساکن در روستای معلم کلا در ادامه بیان کرد: بوی بد زباله و دود آن در زمانی که آتش زده می‌شود بسیار آزاردهنده است؛ علاوه بر آن باعث تجمع حشرات در منطقه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وضعیت نامناسب زباله در گوشه‌های خیابان اصلی، دپوی زباله در پشت پایگاه اورژانس و نزدیک خیابان جلوه‌ای نازیبا به روستای "معلم کلای" بخش سرخرود شهرستان محمودآباد داده است؛ دود و بوی بد زباله علاوه بر این که آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد، در بحث سلامت و بهداشت افراد تاثیرگذار است، امید است مسئولین مربوطه در راستای بهبود این وضعیت قدم‌های جدی بردارند.

گزارش از: بهناز مقدس خبرنگار ایسنا منطقه مازندران

انتهای پیام

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دپوی زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

روستای انارک از توابع شهرستان چوار استان ایلام است. این روستا طبیعت کوهستانی دارد و اغلب در طول سال با بارش‌های برف و باران همراه است. این بارش‌ها موجب گشته در فصل بهار و تابستان از طبیعت سرسبزی برخوردار شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم طبیعت بهاری این روستا را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد