Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:18:18 GMT

طرح جامع امامزادگان فردوس اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۷۰۰۲

طرح جامع امامزادگان فردوس اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پرویز بخشی پور در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم اوقاف فردوس موقوفات را پشتوانه اقتصادی دین و امانتی  نزد متولیان دانست و گفت: باید بدرستی به نیات واقفان عمل شود و در این راستا محدودیت های فراوانی وجود دارد .

وی با اشاره به برخی زمین افتاده وقفی در سطح شهرها گفت: متاسفانه صاحبان وقف و نیتی که واقف داشته به ما اجازه کار، سرمایه گذاری و تغییر کاربری بسیاری از این زمین ها را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما وقف گریزی را قبول داریم ولی علتش واقفانی هستند که به ما اجازه دخل و تصرف در وقف را نداده اند و بر عهده گرفتن دین وقف کار بسیار سنگینی است.

بخشی پور با اشاره به ساخت زائر سرا و سایر کارهای عمرانی بارگاه امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم خاطرنشان کرد: بزودی با اجرای طرح جامع امامزادگان این بقعه متبرکه مانند امامزاده طبس رونق خواهد گرفت.

۱۲ وقف جدید در فردوس

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس با ارائه گزارشی ازعملکرد دو سال گذشته این اداره گفت: در این مدت به همت خیرین و نیک اندیشان ۱۲ وقف جدید در شهرستان فردوس داشتیم و تمام تلاش ما عمل به نیت واقفان بوده است.

حجت الاسلام محمد الهی از صدور ۲۰۸ سند مالکیت برای موقوفات خبر داد که ۶۷۳ رقبه به این آنها متصل است.

وی تبدیل ۱۳۰ جلد سند دفترچه ای به تک برگی، اسکن ۳۵ هزار سند، و رسیدگی به ۱۶ پرونده حقوقی را از دیگر فعالیتها در مدت مدیریت خود دانست و اضافه کرد: در شش ماه اول امسال ۵۴۵ میلیون تومان درآمد از محل موقوفات عاید اداره اوقاف و امور خیریه شد که امیدواریم این رقم سال آینده به یک میلیارد تومان برسد.

الهی از هزینه یک میلیارد و دویست میلیون تومان در بقاع متبرکه شهرستان و درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی بقاع در شش ماه اول امسال خبر داد و گفت: در راستای کشف موقوفات و نظارت و بازدید میدانی از موقوفات روستا ۷۰ مورد روستا گردشی داشتیم و ساخت زائرسرای امامزادگان فردوس با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری فردوس نیزوقف در حوزه های جدید را ضرورتی انکارناپذیر برشمرد که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

حسین اسماعیلی با اشاره به بلاتکلیفی بسیاری از زمین های وقفی در سطح شهر خواستار تغییر دیدگاه مردم نسبت به موقوفات شده و تاکید کرد: مردم باید بدانند زمین وقفی از پاکترین زمین ها است که برای آبادانی شهر باید بر روی آنها سرمایه گذاری شود.

وی حوزه آموزش و پرورش را از جمله مواردی برشمرد که نیازبه وقف دارد و تصریح کرد: مردم باید نتایج موقوفات و برکاتی که دارد را ببینند تا به سمت وقف ترغیب شوند.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام محمد الهی رئیس قبلی اداره اوقاف و امور خیریه فردوس قدردانی و محمد رضا حاجتی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

کد خبر 4401179

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف خراسان جنوبی فردوس مردم علیه احتکار کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شیراز شهرکرد یاسوج بیرجند مجلس شورای اسلامی احتکار خرم آباد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ محمد اسلامی درباره این شهرک به خبرنگار صداوسیما گفت: این طرح دو ویژگی دارد؛ یکی این که موتور برون‌رفت شهر بوشهر از بن‌بست و توسعه این بخش از بوشهر است که با ابتکار و همت استاندار در حال انجام است و گشایشی برای مردم است که با همکاری و مشارکت سازمان انرژی اتمی و سازمان ملی زمین و مسکن این طرح انجام می‌شود.

محمد اسلامی با بیان این که دیگر ویژگی این طرح برای همکاران ما است، افزود: مهمترین دغدغه همکارن ما مسکن است، زیرا بخش هسته‌ای متفاوت از دیگر نهاد‌ها است. ما در سازمان انرژی اتمی بایستی برای رفع دغدغه همکاران خود و خانواده‌هایشان باشتاب پاسخگو باشیم.

او اضافه کرد: با همکاری میان‌دستگاهی، این زمین انتخاب و فرآیند قانونی آن پیموده شد و پیمانکار اکنون پای کار است تا زمین را آماده کند؛ که، چون این زمین ساحلی است، آماده‌سازی قابل ملاحظه‌ای دارد و باید زودتر انجام شود.

طرح ۳۵۰۰ واحدی نیروگاه با معماری اصیل بوشهر اجرا می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نقشه شهرسازی که در طرح ۳۵۰۰ واحدی نیروگاه اتمی اجرا می‌شود، برگرفته از معماری اصیل، سنتی و تاریخی شهر بوشهر است و با رعایت این اقلیم اجرا می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین