Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@01:58:51 GMT

لزوم پیوند فکری و عملی با مکتب امام حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۷۳۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ حجت الاسلام صحرایی درمراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان که دربیت الشهدای شهرستان برگزار می گردد گفت: آن چیزی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، احیای دین بود، دینی که با عمل سست  مردم ضعیف شده بود، در واقع امام حسین(ع) برای اینکه مردم به سمت عمل به دین بروند قیام کرد و جان خود و فرزند و یارانش را نثار حفظ اسلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام صحرایی همچنین افزود: در آن زمان مردمی که ظواهر دینی را داشتند و اهل نماز، مساجد، نماز جماعت، اهل قرآن و حتی برخی از آنان حافظ قرآن بودند اما با اینکه این اعمال را داشتند ولی نسبت به دین و عمل به آن ضعیف بودند.

وی اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که مدعیان پیروی و عشق به امام حسین(ع) هستیم قطعا لازم است که سمت عمل برویم و در کنار ظواهری که رعایت می کنیم و مجالسی که شرکت می کنیم باید اهل عمل باشیم و در عمل نسبت به دین سست نباشیم؛ امام حسین(ع) آن چیزی که در کربلا نشان داده دین مداری است. او قبول ندارد که شخصی تقید به دین نداشته باشد اما مدعی حسینی بودن کند.

حجت الاسلام صحرایی با بیان اینکه امام حسین(ع)حساسیت ویژه ای نسبت به گناه به ویژه حق الناس داشت، گفت: اینها در نهضت امام حسین(ع) به روشنی پیداست؛ حضرت اباعبدالله وقتی به سرزمین کربلا می رسد آن زمین را می خرد تا حق الناس به گردنش نباشد، با اینکه او را محاصره کردند و به نوعی او را مجبور کردند که در کربلا قرار گیرد و به شهادت برسد اما باز هم برای اینکه در این زمین می خواهد بجنگد و به شهادت برسد، پول آن را پرداخت کرد از این رو فرمود بروید بپرسید که شاید این زمین مالکی داشته باشد، سپس زمین را از افرادی که ادعای مالکیت زمین را داشتند خرید.

حجت الاسلام صحرایی گفت: امام حسین(ع) نیاز به نیرو به هر شرطی ندارد، بلکه نیاز به نیروی پاک دارد. حضرت می خواستند با شهادتشان سرمشقی برای تاریخ باشند و اسلام را زنده کنند، اجازه نمی دادند یارانشان کسانی باشند که حق الناس دیگران به گردنش باشد به همین دلیل گفتند کسی که بدهی دارد در کنار من نجنگد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه محلات با تاکید بر پیوند فکری و عملی نسبت به مکتب امام حسین(ع) بیان داشت: هرچه بیشتر به سمت مکتب امام حسین(ع) برویم باید عمل ، فضلیت اخلاقی و تقوای ما بیشتر و پاک تر باشد و اینها جزو متکب امام حسین(ع) است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های میدان‌دار در پذیرایی از زائران رضوی اظهار کرد: یکی از مساله‌های مهم در ایام پیک زائر در مشهدالرضا (علیه السلام) انجام هرچه بهتر تکریم و میزبانی از زائران رضوی به ویژه زائران بارگاه منور رضوی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تاکید بر تکریم هرچه باشکوه تر زائران امام هشتم (علیه السلام) افزود: میزبانی شایسته از مهمانان علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، مهم‌ترین تکلیف مسوولان استان و مدیران شهر است. اینجاست که می‌گوییم باید فرهنگ میزبانی را ارتقا دهیم و آن را به معیارهای زیارت مطلوب در شهر امام رضا (علیه السلام) نزدیک کنیم.

ضرورت توسعه زیرساخت های اقامت و حمل و نقل

وی خاطرنشان کرد: در حوزه میزبانی و حضور زائران باید توجه و اهتمام ویژه خود را متمرکز بر موضوع اسکان در هتل‎‌ها، زائرسراها و مهمانسراهای ارزان‎ قیمت کنید زیرا محور اصلی چالش‌‎های موجود، ناظر بر آن دسته از زائرانی است که به عشق زیارت امام هشتم (علیه السلام) به این شهر می‌آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه را ندارند و تکلیف شما، رسیدگی به نیاز این عزیزان است.

علم الهدی با ابراز گلایه از افزایش غیرمنطقی نرخ اقامت و اسکان در پیک‌های زیارتی ادامه داد: باید حداکثر نظارت و کنترل را در این زمینه به کار بگیرید تا زیارت مهمانان امام رئوف (علیه السلام) در اوج رفاه و آسایش میسر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به تکلیف سایر شهرهای کشور در مشهدالرضا (علیه السلام) را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورید تا حتی یک گره از کار زائر امام هشتم (علیه السلام) باز شود. این تکلیف بر گردن ما و حقی است که علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) بر ضمه ما دارد تا زائر او را تکریم کنیم.

وی تأکید کرد: از جمله گروه‌هایی که به زیارت حضرت رضا (علیه السلام) مشرف می‌شوند، زائران خارجی هستند. در این بخش توجه ما باید به زواری باشد که استطاعت و توانی مالی زیادی برای زیارت حضرت ندارند، مانند زائران شریف پاکستانی که صدها و هزاران کیلومتر راه را طی کرده، رنج سفر را به جان خریده تا خود را به مشهد برسانند. حالا چه وظیفه‌ای برای ما مهم‌تر از تأمین زیرساخت اقامت برای این‌ها؟

علم الهدی گفت: یک جنبه دیگر از خدمت‌رسانی به زائران و تسهیل فرآیند زیارت، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است؛ اعم از حمل و نقل جاده‎ای، ریلی و هوایی که ضرورت آن در پیک‌های زیارتی مضاعف می‌شود. به همین دلیل، این ظرفیت وجود دارد که در حوزه سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی دولتی پای کار بیایند و پروازها از نظر کمیت و کیفیت توسعه پیدا کند. در حوزه خدمات ریلی هم این مهم اجتناب‌ناپذیر است و در بخش تشرف‌های زمینی، کیفیت جاده‌ها به همراه ایمن‎سازی آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

کد خبر 6093460

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد