Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: فقدان عملکرد هم‌افزا از سوی قوای دیگر سبب شده که شاهد اقدامات تأثیرگذاری در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی نباشیم.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با مفسدان اقتصادی، اظهار کرد: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی یک مبحث جامع‌الطراف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبارزه با فساد تنها محدود به یک قوه شده است، در حالی که رسیدگی به این مسئله مهم به هم فکری و ورود قوای سه‌گانه نیاز دارد تا نتیجه مناسبی حاصل شود.

سروری تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در مبارزه با فساد این است که در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تدبیر و اقدام هم‌افزا برای مبارزه موثر با این آفت وجود ندارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: در مبارزه با فساد اقتصادی دولت و مجلس نقش کلیدی دارند، همه دستگاه‌های نظارتی باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند، چرا که قوه قضاییه تنها نقش تنبیهی را ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: فقدان عملکرد هم‌افزا از سوی قوای دیگر سبب شده که شاهد اقدامات تأثیرگذاری در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی نباشیم، به عنوان مثال دولت در برخی زمینه‌ها نظری متفاوت با قوه قضاییه دارد در نتیجه وقتی دستگاه قضا وارد عمل می‌شود قوه مجریه با رفتار و عملکرد خود باعث تضعیف عملکرد این دستگاه می‌شود. 

دبیرکل جمعیت رهپویان  ادامه داد: معتقدم که بعد از نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب، زمینه برای یک اقدام عادل و عملی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی فراهم شده است و دستگاه قضا باید بداند که اکنون توقعات اجتماعی نسبت به این مسئله افزایش یافته و مردم انتظار دارند تا به صورت شفاف با اخلالگران اقتصادی برخورد شود.

سروری تأکید کرد:  دولت نیز باید مانع از بروز فساد شده و سرچشمه‌های بروز جرایم اقتصادی را ببندد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصولگرایان اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند

محمد افشار مقدم گفت: با توجه به تعطیلی روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه جاری تعدادی از خانواده ها به تفرجگاههای شهرستان خواف عزیمت کرده بودند و به دنبال بارش شدید باران و بروز سیلاب با مشکلاتی مواجه شدند.

وی ادامه داد:پنج تیم امدادی متشکل از ۳۰ امدادگر و نجاتگر با استفاده از پنج دستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه کامیون سنگین و یک دستگاه موتورسیکلت امدادی به این مناطق اعزام شدند و به خودروهای گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند.

رییس جمعیت هلال احمر خواف گفت: به دنبال فراخوان امدادگران جمعیت هلال احمر خواف ۵۰ نفر امدادگران این شهرستان برای ارایه خدمات امدادی روز شنبه در حالت آماده باش قرار گرفتند.

رییس اداره هواشناسی خواف هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ثبت ۱۶ و ۶ دهم میلی متر باران طی روز شنبه در ایستگاه باران سنجی این شهرستان خبر داد.

اسماعیل میرزاده اضافه کرد: بارش شدید باران منجر به بروز سیلاب و رواناب شدید در برخی نقاط شهری و روستایی شهرستان خواف شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود