Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
چندین مطالعه نشان داده‌اند که ورزش‌های بدنی می‌تواند به پیشگیری از علائم آلزایمر کمک کنند. ورزش جسمی همچنین به بهبود شناخت در افراد مسن هم کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سبک زندگی، ورزش و عادات رژیم غذایی، ساختار ژنتیکی، سابقه خانوادگی و فاکتورهای متعدد دیگر نشان می‌دهند که شما در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارید یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلزایمر یک بیماری روانی است که موجب بروز مشکلاتی در حافظه، تفکر و رفتار می‌شود و شایع‌ترین نوع زوال عقل بوده که معمولا در افراد مسن دیده می‌شود.

هنوز هیچ دارویی برای توقف بیماری آلزایمر یافت نشده است، اگرچه برخی داروها به درمان علائم بیماری کمک می‌کنند.

با این حال محققان سراسر جهان موافق هستند که ورزش جسمی و بدنی می‌تواند به بهبود عملکردهای شناختی بیماران آلزایمری کمک کند.

اخیرا محققان بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا دریافته‌اند «نوروژنز»، تولید نورون‌های جدید، در ساختار مغزی که خاطرات در آن کدگذاری می‌شوند می‌تواند موجب بهبود عملکرد شناختی در موش‌های مبتلا به آلزایمر شود و فعالیت فیزیکی می‌تواند این محیط را پاکسازی کند و اجازه دهد سلول‌های جدید عصبی زنده مانده و رشد کنند و عملکرد شناختی بهبود یابد.

حال محققان به بررسی این موضوع پرداختند که چه ورزش‌های دارای تاثیر مثبت در این زمینه هستند. محققان دانشگاه کنتیکت آمریکا در تحقیق در این مورد دریافتند انجام ورزش‌های هوازی توسط افراد مسن در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر یا مبتلا به آلزایمر، در مقایسه با انجام ورزش‌های ترکیبی هوازی و استقامتی، به خودی خود سه برابر بیشتر موجب بهبود توانایی فکر و تصمیم‌گیری افراد می‌شود.

همچنین گفته می‌شود ورزش با شدت متوسط سه روز در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت‌کنندگان می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند افراد مسن بالا ۶۵ سال باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی با شدت متوسط (مثل پیاده روی تند)، ۷۵ دقیقه در هفته ورزش با شدت شدید یا ترکیب ورزش‌های هوازی با فعالیت‌های استقامتی به مدت ۲ روز یا بیشتر در هفته انجام دهند.

در همین زمینه: درمان آلزایمر با داروی کبد بیماری‌های چشمی که با آلزایمر ارتباط دارند ارتباط قرص‌های خواب و افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر پیشگیری از آلزایمر با داروی موجود شاید چاره‌ای باشد برای آلزایمر ارتباط بین داروی ضدویروس تبخال و کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر پیش بینی بیماری آلزایمر از طریق «کم ماهیچگی» بدن

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود

ایتنا - مطالعات جدید در مورد ارتباط آسم و کووید در کودکان نشان می‌دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه عفونت کووید خطر ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، وجود ندارد.
دکتر دیوید هیل، نویسنده ارشد این مطالعه و پزشک معالج در بخش آلرژی، گفت: «مطالعات و تحقیقات در دهه گذشته نشان می‌دهند که عفونت‌های ویروسی تنفسی یک عامل خطر برای ایجاد آسم در کودکان هستند. بنابراین منطقی بود که فکر کنیم عفونت بالقوه SARS-COV-2 می‌تواند خطر ابتلا به آسم را نیز افزایش دهد. اما آنچه که متوجه شدیم این بود که هیچ ارتباطی بین این دو وجود نداشت و خطر ابتلا به آسم را در کودکان کاهش یا افزایش نداد.»

به گزارش ایتنا، این یافته‌ها در 12 آوریل در مجله Pediatrics منتشر شد. در این مطالعه، داده‌های بیش از 27000 کودک را که بین 1 مارس 2020 و 28 فوریه 2021 تحت آزمایش PCR برای SARS-COV-2 قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل شدند. کودکان طی یک دوره 18 ماهه تحت نظر قرار گرفه شدند. نتیجه آزمایش بیش از 3100 کودک مثبت و بیش از 24000 نفر برای SARS-COV-2 منفی بود.

محققان دریافتند که مثبت بودن تست SARS-COV-2 تأثیر قابل توجهی بر احتمال تشخیص جدید آسم ندارد. این مطالعه تأیید کرد که کودکانی که عوامل ریسک شناخته شده برای آسم مانند نژاد، آلرژی‌های غذایی، تب یونجه و زایمان زودرس دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

در آغاز پاندمی، نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه چگونه افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرند وجود داشت. در اوایل، آزمایشگاه هیل تحقیقاتی انجام داد که نشان داد آسم یک عامل خطر برای پیامدهای بدتر کووید نیست. به گفته محققان، آنها همچنین دریافتند که اگر تست کووید کودکان مبتلا به آسم مثبت باشد، احتمال تشدید بیماری در آنها بیشتر نیست.

هیل خاطرنشان کرد، نتایج این مطالعه با تکامل سویه‌های جدیدی که ممکن است ارتباط متفاوتی با آسم نشان دهند، محدود شده است. او همچنین تاکید کرد که تکرار این مطالعه دشوار خواهد بود. از آنجایی که مطالعه صرفاً بر روی کودکان متمرکز شده است، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی بیماران در سنین مختلف و در فواصل طولانی‌تر مورد نیاز است تا تأیید شود که بین SARS-COV-2 و ایجاد آسم طولانی مدت رابطه وجود ندارد. با این حال، محققان تاکید کردند که به طور کلی، این مطالعه باید آرامشی را برای بیماران و خانواده‌هایشان به ارمغان آورد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • پهلوانان نمی‌میرند!